F.E.A.R. 2: Project Origin (2009)

Alternatieve titel: FEAR 2: Project Origin

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Shooter / Action

Ontwikkeld door Monolith
Uitgegeven door Warner Bros.

Project Origin speelt zich af in een Amerikaanse stad die verwoest is door een enorme explosie, duizenden mensen zijn gestorven en ontelbaar veel mensen zijn gewond. De speler wordt met de speciale F.E.A.R. elite-eenheid, wat staat voor First Encounter Assault Recon, naar het hoofdkantoor van een multi-miljardenbedrijf gestuurd dat zich specialiseert in ruimtevaartechnieken. Een mysterieuze paramilitaire gevechtseenheid heeft schijnbaar het gebouw overgenomen en er moet uitgezocht worden wat er aan de hand is. De paramilitairen hebben namelijk gijzelaars genomen, maar geen eisen ingewilligd. Vreemde zaak, en als jij en je eenheid het gebouw betreden gaat alles mis. Het contact met de basis wordt verbroken door een doordringende toon die je teamleden in luttele secondes uit elkaar trekt. Alleen overgebleven moet je uitzoeken wat er aan de hand is in het hoofdkantoor en wat de bron is van de demonische klanken.

avatar van kArIzMa_TuRk
Hoewel Project Origin min of meer een vervolg op F.E.A.R. is, zien de makers het ook als de start van een geheel nieuwe franchise. Project Origin zal het verhaal van het origineel voortzetten. Dit keer staat een Amerikaanse stad op het spel, die door een 'paranormale crisis' vernietigd dreigt te worden.

Schijnt een goed spel te worden.
Hoewel ik F.E.A.R. niet zo supergoed vond, kijk ik hier wel naar uit.

avatar van Tha)Sven
Het woord franchise bevalt me totaal niet. Ik hoop toch echt niet dat dit de zoveelste uitgemolken game reeks gaat worden.
FEAR was misschien niet brilliant, maar het had net dat extra waardoor het zich onderscheidde van andere shooters.
De bullettime was erg cool en de creepy effecten waren echt leuk, en gaven je een gevoel dat je een horrorflick zat te spelen.
Ik ben benieuwd wat ze hiervan gaan maken.

avatar van jaspertje3
Uitgestelt naar februari 2009.
Voor de volledigheid ook een packshot geplaatst.

avatar van jaspertje3
Titelwijziging! Het spel heet voortaal F.E.A.R. 2: Project Origin.

Door de fusie tussen Vivendi en Activision wordt de F.E.A.R. serie echter niet verder gezet. Monolith eigenaar Warner Bros. kon daardoor de naam F.E.A.R. van Vivendi kopen. Hierdoor verandert de naam van Project Origin in F.E.A.R. 2: Project Origin.

jaspertje3 schreef:
Titelwijziging! Het spel heet voortaal F.E.A.R. 2: Project Origin.

Voor de volledigheid ook het juiste packshot geplaatst met de nieuwe titel!

avatar van kArIzMa_TuRk
Packshot ziet er nu veel beter uit. Bedankt!

avatar van lockmasters
kArIzMa_TuRk schreef:

Schijnt een goed spel te worden.
Hoewel ik F.E.A.R. niet zo supergoed vond, kijk ik hier wel naar uit.

het is ook een heel goed spel maar het is een bijna het zelfde als de vorige game. er zijn alleen veel meer dinge te beleven

(het is gewoon een vervolg)

avatar van killer7
Grijs gespeelt op de pc en ps3.

Hier kijk ik dus wel naar uit

joeri592
oe, heb ik zin in!

avatar van Barcel
Een verdomd prachtige cover! Ik moet deel 1 eerst echt spelen!

Imperial Figure
idd een prachtige poster, hopelijk is de game ook goed maar dat zal vast wel goed zijn zolang Monolith de ontwikkelaar is.

avatar van Davincstyle
Heb hier dan f.e.a.r files liggen voor de xbox360, zeker van genoten. Ben nu erg benieuwd.

Wat ik jammer vond van de oude delen, hoe de game was ingedeeld.

Actie / horror / actie / horror enzovoort.
Je wist gewoon wanneer er iets engs kwam, precies na de actie stukken. Het lijkt me lastig als ze het gaan combineren met elkaar maar volgens mij zou dat wel moeten lukken.

Ik heb de video's gezien van dit spel en het lijkt me dan ook een zeer goed schokkend spel. Ik ga hem zeker halen zodra hij uit is want ik ben toch altijd wel een f.e.a.r fan geweest.

nou dit ziet er echt geniaal gruwlijk uit
mooie graphics met wat (lijkt mij) een goed verhaal en dikke gameplay
wat wil je als gamer nog meer

Imperial Figure
Heb de demo gespeeld maar ben er niet echt enthousiast over, deel 2 is namelijk overdreven druk.
De horror momenten zijn continue/constant aan de gang en dat maakt het totaal niet spannend of eng.
Deel 1 van fear had af en toe horror momenten die aansloegen waardoor de game best eng werd maar deel 2 is dus meer gefocust op het schiet gedeelte.
Jammer dus, maar hopelijk gaan ze nog wat aan de game schroeven/verbeteren.

avatar van Donkerwoud
Ik heb de PS3-demo op mijn schijf staan en het viel me ook een beetje tegen. Gewoon een leuke doorsnee shooter met enkele spooky elementen erin gestouwd. Grafisch oogde het overigens behoorlijk matig.

Lijkt me een meer dan vette shooter! Wil ik spelen! De 1e was creapy en speelde lekker.

avatar van Willem12982
Ik heb net de demo gespeeld en hij valt mij een beetje tegen. Vooral de textures, alles is heel hoekig en het deed mij gelijk een beetje denken aan Goldeneye 007. En dat is is voor de huidige maatstafen niet best.
Natuurlijk mag dat niet het belangrijkste criterium zijn, maar het weerhoudt mij er wel van om deze aan te schaffen.
Ik denk dat ik deze laat liggen en toch ga voor Killzone 2.

avatar van Donkerwoud
Ik schrok zelf van de pixels die ik soms zag op bepaalde plekken, dat is toch niet helemaal de grafische kracht anno 2009. Het spel is verder wel leuk genoeg om eens uit een budgetbak te graaien, maar het volle pond investeer ik het ook liever in Killzone 2.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Het ziet er prima uit, op de pc in ieder geval geen rare opvallende pixels. De actie is ook weer erg lekker met veel lawaai en troep en dit keer hebben ze ook echt aandacht besteed aan het level design. Het voelt allemaal niet zo leeg aan als deel 1. Nadeel is dat de game zo te zien echt helemaal niets nieuws doet ten opzichte van de voorganger. Je kan ook niet meer leunen en dat is toch wel een erg groot gemis.

avatar van rpger
Demo gespeeld. Ik snap de grap niet zo van lopen door een gang, wachten tot een onzichtbare script trigger afgaat die een paar kastjes door de lucht doet vliegen, om je vervolgens weer in een full fletched gevecht te gooien met één of ander leger. Niet aan mij besteed.

avatar van PlanetGames
Super mooi ook met de demo ik kan niet wachten op 13 Februari (VRIJDAG DE 13DE ) om hem te spelen,ik ben al een paar keer van me stoel afgegaan door Alma(dat meisje/volwasse versie) Ik vond het allervetst dat die kluisdeurtjes open vliegen .

4.0(alvast)/5.0

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Niet stemmen op basis van een demo. Stem verwijderd.

avatar van Belhifet
Vond de demo niet erg overtuigen. Niet echt eng en de combat lijkt weinig te zijn verbeterd ten op zichte van het eerste deel.

avatar van killer7
Gelukkig is de Demo maar een Demo, ik wacht wel ff op de game zelf.

De game is via de minder legale weg al te verkrijgen merk ik.

Hoop hem snel te spelen, ben erg benieuwd. Mis sinds Gears 2 een goede shooter.

Ajax&Litmanen1 schreef:
De game is via de minder legale weg al te verkrijgen merk ik.

Hoop hem snel te spelen, ben erg benieuwd. Mis sinds Gears 2 een goede shooter.

De review (promo) copy's worden idd al aan geboden op de bekende handel websites.

avatar van Davincstyle
Morgen koop ik hem
Xbox rules, add me : Davincstyle

avatar van WhiteDust
Ik heb hem ook al besteld, dus ik ga hem vanaf morgen meteen spelen!
Oh ja ps3 is beter, dat je het even weet

avatar van WhiteDust
en als je me wilt toevoegen mijn tag is Whitedust56

avatar van Tsjo-Wi
WhiteDust schreef:
Ik heb hem ook al besteld, dus ik ga hem vanaf morgen meteen spelen!
Oh ja ps3 is beter, dat je het even weet

Sorry maar jouw top 10 is echt geniaal. Lekker afwisselend, en in je top 2 staan 2 games die nog niet eens uit zijn