TrackMania Nations Forever (2008)

Alternatieve titel: TM Nations Forever

Sports / Racing

Ontwikkeld door Nadeo
Uitgegeven door Digital Jesters en Focus

Trackmania Nations Forever is het vervolg op de online multiplayer racegame Trackmania Nations, speciaal ontwikkeld voor de Electronic Sports World Cup. Het spel telt 65 nieuwe parcours, online- en offline challenges en een in-game editor waarmee je zelf tracks, racewagens en video's maakt. Vertegenwoordig je eigen land en race online tegen spelers uit alle delen van de wereld.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn nachtelijke uurtjes achter de computer doorbracht omdat een spel zo ontzettend verslavend was dat ik er onmogelijk mee op kon houden. Maar Nadeo krijgt het opnieuw voor elkaar! TrackMania Nations Forever is een dagelijks terugkerend ritueel dat, ben ik bang, nog wel enkele weken zal aanhouden...

Verslavend !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar van Foetsj_NL
Geweldige racegame, en zeer verslavend .

avatar van ReMyTje86
Echt verslavend spel dit . Je blijft zeggen ik doe noch maar eentje dan kap ik er mee, 20 tracks later dan stop je wel en tis gratis. Noch meer fun.

avatar van Quaest
Pff..
Je verveelt erg snel.. Vond Trackmania Nations veel beter...

avatar van Martijn
Is er iemand die misschien een linkje heeft of kan vertellen hoe de wins en losses in je profiel berekend worden?

avatar van Angelo_Cheetah
Quaest, dit is Nations,

avatar van Angelo_Cheetah
Je kan ook alle2 in 1 spelen door Trackmania united nations forever te downloaden dat heb ik dan gedaan

avatar van JonnieBrasco
Verslavende game inderdaad! Na ruim tien uur de solo-modus te hebben gespeeld, heb ik nog tweeduizend van de tachtigduizend spelende Nederlanders voor me te dulden. Je komt hoger door op alle 65 tracks een Nadeo-record te rijden, en bij sommige tracks ligt de lat weer erg freakerig hoog...

Sturen op het asfalt is fijn als vanouds, maar het sturen door de trage modder is minder plezierig. De game engine voelt hier wat inferieur aan: het is meer als sturen op glad ijs, dan ploegen door de het bruine.

Ten opzichte van TrackMania Nations kent deze editie wat leuke baan uitbreidingen. Zoals stukken waar je tijdelijk geen aandrijving hebt, en de snelle blauwe bochten.

Essentieel onderdeel is het bouwen van eigen tracks... maar ik vrees dat ik het deze keer bij het racen houd. Na enkele uren geracet te hebben ging ik vandaag de Grand Prix van Turkije (formule 1) kijken, en wat gaan die auto's traag de bocht om... Wat een contrast. En een compliment voor Nadeo.

super zeker voor een gratis spel, ik speel het nu al meer dan een jaar

Game_Kaza
Ik heb op school een trackmania game maar weet niet precies welke. Kans is groot dat ik op de verkeerde stem.

Anyway dit is een vet racespel. De tracks zijn erg cool in mekaar gezet en het speelt heerlijk. Lekker crazy en over the top. Zo moeten meer racegames zijn.

bro
Een prima vermakelijke racegame met zeer verslavende gameplay. Natuurlijk een zeer lage inhoud omdat het puur Time Trials zijn, zo-ook als je online speelt. Maar mijn nodige portie race games die op dit moment door geen enkele andere racer wordt gevoed is bij deze toch voldaan.
Wel had ik liever nog wat meer Dirt parcours gezien, maar ja. Gelukkig kun je zelf ook nog banen creëren als je wilt.
Voor hetgeen dat eigenlijk reclame zou moeten zijn voor de andere niet-gratis Trackmania's is dit een geslaagde game

avatar van Animosh
Vermakelijk inderdaad. Hoogstaand is het allemaal niet (de muziek vond ik matig tot slecht, de graphics zijn puur functioneel en de gameplay - alleen timetrials - is zeer minimaal), en verslavend vond ik het ook niet voor langer dan één avond, maar de avond in kwestie heb ik me hier zeker een paar uur goed mee weten te vermaken. Het spel heeft lekker veel vaart en de races zijn lekker dynamisch, vol moeilijke obstakels en uitdagende stunts (bij de laatste banen is het al moeilijk om hun einde te bereiken, laat staan om een gouden medaille te halen - wat mij lang niet altijd gelukt is), maar zonder al te frustrerend te worden. Na een paar uur was ik het spel wel beu, maar in die paar uur heb ik me prima met dit spel vermaakt. 3*