Wipeout HD (2008)

PlayStation 3 / PlayStation 4

Ontwikkeld door Sony

WipEout HD is een combinatie tussen Pure en Pulse met een 1080p resolutie. In het spel kun je met futuristische racewagens het tegen elkaar opnemen. Ondertussen kun je een aantal power-ups gebruiken, zoals raketten, om elkaar om zeep te helpen.

Ik ben niet erg bekend met de Wipeout franchise maar ik heb al behoorlijk wat beeldmateriaal gezien, dit wordt voor mij een blinde aanschaf.

avatar van jaspertje3
Prachtige graphics inderdaad, maar Wipeout op de Psp heeft me flink teleurgesteld, dus ik ben er nog niet zeker van of ik deze zal gaan downloaden op het Psn.

avatar van Iron Rose
Als Sony gvd nou eens een keer die PSN cards gaat uitgeven hier dan kan ik ook een keer dit soort games aanschaffen.

Och ja die allereerste Wipe Out op de Playstation.....

avatar van waxs
Ik ben benieuwd.

ik ken de wipout serie nog van de PS1
en daar heb ik me eigen goed mee vermaakt
dus ik denk wel dat ik hem aanschaf voor de ps3

avatar van rpger
Releasedate is al over 10 dagen, 25 september, spel is als een download te verkrijgen en kost slechts 20 Euro.

avatar van jaspertje3
Ik lees net 15 euro

Wipeout HD is een echte aanraden voor iedereen die van funracers houdt, voor slechts 18 euro te koop in de Playstation Store. Het spel maakt het hoge verwachtingspatroon meer dan waar. Je kan deelnemen aan vijf verschillende type races. Dit kan je doen in de toernooi-modus waarin je medailles kan verdienen, de sandbox modus waarin je zelf je races kan samenstellen of online. De vijf speltypen zijn: Race, Time Trial, Zone, Speed Lap en Toernooi. In de single race en de toernooi-modus neem je het op tegen enkele tegenstanders. Iedere baan telt verschillende pads, wanneer je hier overeen vliegt krijg je een tijdelijke boost of een leuke extra (raketten, schilden, bommen...) Deze kan je gebruiken om je tegenstanders uit te schakelen.

In Speed moet je in een vooraf bepaald aantal rondes een zo snel mogelijke tijd wegzetten, doe je dit binnen de gestelde limiet dan verdien je een medaille, iedere ronde krijg je dus de kans om je tijd te verbeteren. Speed-modus is min of meer hetzelfde, hierin wordt echter een tijdlimiet gesteld voor alle rondes. In de Zone-modus (welke mij sterk deed denken aan Audiosurf) vlieg je met een min of meer langzame pod over het circuit. De zone zal echter omhoog gaan en je pod wordt sneller, dit maakt het lastiger om hem te besturen, wanneer je pod crasht is het spel voorbij. Het doel is om een zo hoog mogelijke zone te halen.

De visuals zijn uitmuntend. Prachtige 1080p animaties welke met een snelheid van 60 frames per seconde aan je voorbij vliegen! De textuurloze levels in het speltype Zone zijn eveneens erg stijlvol. Grafische pracht gecombineerd met de bijna klassieke gameplay van de Wipeout Franchise, pure fun!

avatar van gemaster
Ik ga dit toch ook maar kopen denk ik. Futuristische racers vind ik altijd erg gaaf en ik heb Wipeout eigenlijk nooit echt gespeeld. Daarbij is het prijskaartje erg aantrekkelijk.

Taken

Ik heb die van iemand anders moeten lenen

k ben de game aan het downloaden, helaas gaat dat niet zo snel als de game zelf, als hij klaar is met downloaden moet ik alweer weg.

Taken
Wow wat een vet spel de single player mode is een stuk beter gedaan dan het vorige deel op de PSP, de zone levels zijn onwijs mooi.

avatar van gemaster
Heb het spel inmiddels een weekje. Een erg goede prijs/kwaliteit verhouding. De races zijn lekker snel en kort en de graphics spatten werkelijk van het scherm. Wat mij het meest aanspreekt zijn de korte tracks, waardoor je nadat je een race nipt hebt verloren het toch weer nog een keertje wil proberen, omdat een wedstrijdje toch maar twee minuutjes duurt.

Heb online ook eventjes geprobeerd en dat loopt echt als een tierelier. Online zonder lag kan dus wel op de PS3. Dat laat maar weer zien dat veel ontwikkelaars gewoon geen zin hebben om een degelijke server te bouwen. Klootzakken.

avatar van MNV2
Minder verslavend dan zijn voorgangers op de PSP maar de High Definition beelden zien er gelikt uit en de besturing is ook verre van slecht.

avatar van Marcellussss
Deze game is nu uit in 3D.

avatar van wiiplayer
Opzich een leuke game tot nu toe. Helaas zijn de single races onmogelijk te winnen en dus kom je niet verder.

avatar van Tsjo-Wi
Hoezo onmogelijk?

avatar van wiiplayer
Het wil niet lukken. Met heel veel moeite word je misschien net 5e. De eerste Single Race van zo'n campaign lukt meestal wel maar die tweede wil niet.

avatar van Tsjo-Wi
Het vereist wel wat oefening maar na een tijdje kreeg ik het wel onder de knie waardoor ik die Auto-hulp kon uitzetten en toen ging ik het een moeilijkheidsgraad hoger spelen omdat het anders te makkelijk was.

avatar van wiiplayer
Oke, misschien is die Pilot Assist wel een minpunt want ik heb al redelijk vaak een turbo gemist doordat ie wegkaatste van de muur. Maar ik ga al zo snel dood dus het is waarschijnlijk beter om hem nog even aan te laten staan

Marcellussss schreef:
Deze game is nu uit in 3D.

Wow ik heb hem gisteravond even opgepakt op 110 inch scherm in 3D gespeeld. Dit geeft toch echt in een keer een hele andere een dimensie aan het spel. Wat een trip is dat icm met die kleuren snelheid en muziek.

avatar van creepy_one
doet me denken aan f-zero

avatar van Marcellussss
F-Zero is net wat meer arcade dan dit, en grafisch een stuk minder.

Nog geen bericht bij geplaatst zie ik. Ten tijde van de grote PS3 hack heb ik voor deze gratis game gekozen en om eerlijk te zijn vind het niet al te bijzonder op de geweldige graphics na dan.

De races zelf bestaan uit vijf variaties: Race, Time Trial, Zone, Speed Lap en Tournament. Eigenlijk wel de meest voorkomende races die je in soortgelijke games ook wel ziet, m.u.v. de power ups en Zone dan. Dit is een zeer interessante race waarbij je luchtvaartschip langzaam start en gedurende de zones die automatisch ingestart worden alsmaar sneller gaat waardoor het op een gegeven moment echt oncontroleerbaar wordt en je echt skills nodig hebt om verder te gaan. En daar laakt het me nu net aan, ik vond het gewoon te moeilijk om die luchtvaartschepen onder controle te krijgen. Ik botste echt aan alle kanten, op een gegeven moment werd het wel beter maar het blijft toch lastig met die listige tracks.

Ik denk dat dit meer een game is voor de liefhebbers van de franchise, want echt goed heb ik mij hier ook weer niet meer vermaakt. Overigens vind ik de Fury uitbreiding wel leuker.

3,0 Sterren.