Yoshi (1991)

Famicom Disk System / Game Boy / Nintendo Entertainment System / Nintendo Switch
Puzzle
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Game Freak

Speel met Mario of Luigi en probeer de monsters tegen te houden die van boven op je af komen. Maar tussen al die vallende monsters zitten ook Yoshi-eieren, probeer die te grijpen en zorg dat je Yoshi niet aan de kant zet.

Dit spel heb ik bij mijn nicht gespeeld, weliswaar een hele tijd geleden maar ik weet nog wel goed dat ik het leuk vond. Soms deed ik het daar even alleen maar de multiplayer mode was echt geweldig.

De Game Boy versie hiervan heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien anders had ik hem toen der tijd wel gekocht.

avatar van Jer0en
Leuke puzzle game. Ik heb deze suf gespeeld op de Game Boy. De multiplayer was toch wel het leukst.

JohnWilliams schreef:

Voor mij geld precies hetzelfde Hahaha

Was heel even een half uurtje geinig omdat het qua concept origineel is, maar denk dat ik dit ongeveer de saaiste match 2/match 3 game vind die ik in tijden gespeeld heb. Ook puzzlers uit de vorige eeuw als Puyo Puyo, Tetris, Robotnik's Mean Bean Machine, Dr. Mario, Klax en Magical Drop vind ik veel leuker. Dat ie in multiplayer leuker is snap ik best, maar dat zijn andere van dit soort games die beter in elkaar steken ook.