Bus Driver (2007)

Ontwikkeld door SCS
Uitgegeven door SCS

De Bus Driver is een spel waarbij de speler een buschauffeur is. In Bus Driver, wordt de speler belast met het vervoeren van passagiers door een grote stad. De speler moet aan een vast tijdschema op een geplande route rijden waarbij je wel op de verkeersregels moet letten, bovendien moet je ervoor zorgen dat je de passagiers niet stoort of verwond.

avatar van leroy*
lijkt me gaaf

avatar van WeZet
Leuk uitgewerkt (net geen simulator) en blijft prettig om te spelen, aanrader!

avatar van Game Power!
Als bussen fan en toekomstige buschauffeur is een bussen spel natuurlijk ideaal.
Heel vaak speelde ik gta4 (om het doel van het spel te spellen maar ook om iets anders te doen) en dan ging ik bus rijden en maakte ik me eigen routes en dat is een beetje leven loos dat is zeker want er stapte geen mensen in en het was niet het doel van het spel.

Dus werd het voor mijn tijd om een echt bussen spel aan te schaffen en te gaan spelen zo heb ik Bus Driver op mijn computer staan maar ook dit slaat bij mij niet echt altansjast aan, maar het spel is wel bedoelt voor bus rijden.

Het menu is allemaal erg eigenaardig en komt gemoedelijk over, zo kan je dan kiezen welke bus je wilt rijden en dan automatie’s zit er een route bij maar dat is al jammer je kan zelf geen route spelen ook slaat het spel steeds op nieuw op op een nieuwe naam.

De rode bus heeft wel wat weg van een Veolia bus dat is al erg leuk en de routes zijn ook niet bepaald saai en zo is het beeld gelukkig niet storend of matig.
Waar ligt het dan aan zou je denken nou voorlopig weet ik dat niet.