Puzzle Quest: Challenge of the Warlords (2008)

PC / Macintosh / Apple iOS / Mobile / Nintendo DS / Nintendo Wii / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Puzzle / RPG
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Infinite
Uitgegeven door D3

Puzzle Quest: Challenge of the Warlords is een kleur-combo puzzelgame met fantasy-RPG elementen, voor één of twee spelers. Je puzzelt tegen een menselijke of computergestuurde tegenstander en verdient hier punten mee. Je kunt je eigen personage met de verdiende punten steeds beter maken. Zo kun je spreuken leren en magische voorwerpen vinden. Ook komen er vrienden op je pad en vind je monsters die je kunt temmen. Door steden aan te vallen kun je je rijk bovendien uitbreiden en krachtiger worden. Je steden kun je uitbreiden door gebouwen te bouwen met speciale krachten. Het spel bevat drie modi: één waarin je 150 uitdagende missies kunt spelen, één waarin je losse potjes kunt spelen en een multiplayer-modus voor twee spelers.

avatar van Ravenstein
Zoals de beschrijving reeds zegt... een puzzelgame met RPG-elementen.
Wat de beschrijving niet zegt dat deze game enorm verslavend is...

avatar van sLURE
Hehe true Ravenstein

avatar van J.Bell
Gisteren uitgespeeld! En ik kan niet anders dan deze game een 5* geven.
Voor mij klopt alles aan deze game, alleen het aantal spells dat je kunt leren had wel wat minder gemogen als je het mij vraagt. Voor de rest, een heerlijke game en inderdaad zeer verslavend.

Zeker een aanrader!

Ik had mij dit spel iets anders voorgesteld dan hij is. En dan met name op de battles. Een beetje Jewel Quest cq. Jewel Master, maar dan iets verder uitgediept. Ik had echte battles verwacht in de trant van Diablo ofzo. Ik was dus in eerste instantie teleurgesteld in de eenvoudige opzet van het spel. Ook al is het een DS-game.

Maar.... Genialiteit zit hem vaak in de eenhoud. Zeker als je heel subtiel meerdere lagen erin verwerkt. En dat komt de speelbaarheid en de daarbij komende verslaving alleen maar ten goede!

Ook alweer een verslavend spelleke. Alhoewel, spelleke, ik ben al dik 15 uur aan het spelen en weet nog niet of ik dicht bij het einde zit. Blijft echter boeien door een zeer leuke invulling van het bejeweld systeem.

Bane, BANE, aaargh. Ben ik 20 uur aan het spelen en heb ik geen schijn van kans tegen de eindbaas. Nu moet ik grinden tot en met om een kans te maken, verdubbeld de speelduur zo wat.

Na ongeveer 38,5 uur op de teller uitgespeeld! "verdubbeld de speelduur zo wat." = juist dus. En zoals dat enkel bij de beste spellen is gaf dat een super bevredigend gevoel, ik heb er voor moeten vechten. Uiteindelijk compleet 'uitgeleveled' tot 50 en de spreuk deathgaze moeten halen om Bane te kunnen verslaan. En nadat ik voor de eerste keer deathgaze kon "casten" was het al over.

Vreemd genoeg is de de beste PSP game die ik heb gespeeld.

Waarom vreemd? Dit is gewoon een erg sterk spel, goed verhaal, goede productiewaarden en een match-drie game dat perfect werkt met de RPG-elementen, niet voor niets ook mijn PSP-favoriet.

Vandaag eindelijk aangeschaft voor een tientje op de DS. En er is inderdaad niets verandert. Net zoals Might & Magic Clash of Heroes blijft dit een echte klassieker. Geweldig leuk om te spelen en te herspelen - en een ideale handheld game.