The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II (2006)

PC / Xbox 360
Strategy
single player / online

Ontwikkeld door Electronic Arts

Voer het commando over de verschillende rassen van Midden-Aarde en versla je vijanden. Koop upgrades voor je legers en voer legendarische gevechten te land en ter zee. Bouw een uniek kasteel, creëer je eigen held en laat hem honderden troepen aanvoeren. Strijd met het Goede of het Kwade en beslis opnieuw over het lot van de Ene Ring.

avatar van Tha Luz
Erg leuke game,alleen was het eerste deel veel leuker naar mijn idee.Der waren veel meer missies alleen waren de graphics wat lager dan deze maar tja deze is ook wat nieuwer.
Vind het alleen erg jammer dat er nu geen Gondor en die andere mensen ras ben ff naam vergeten.En dat het nu bij elkaar is gedaan als mensen van het westen:S
Slaat nergens op,paar leuke extras en strijd om de ring is leuk bedacht alleen niet echt goed uitgewerkt en begon het een beetje te vervelen en werd het soms dus ook te kort.
De missies waren toch erg makkelijk en waren ook niet vernieuwend
al met al een dikke 7
3.5

avatar van ReMyTje86
Goed spel, het blijft je amuseren, pas weer op nieuw geinstalleerd en ik heb er noch steeds plezier in.

avatar van Starmaster501
Ik heb dit spel eens gespeeld. ik heb wat problemen met graphics en ik wou hem voor de xbox 360 kopen. is dat het waard of is het daarvooor niks?
en kan je ook met 2 spelers. maar dan niet online maar met je vriend naast je?

tog nog een maand of 3 gespeeld en krijgt een 3,5

joeri592
nee je kan niet met een vriend alleen online

avatar van Jorge-E
LAN bedoel je zeker? Dat moét wel kunnen.

avatar van Starmaster501
ik bedoel zoiets als spil-screen. maar dat ka niet? oke...
maar is hij wel leuk voor de xbox 360?

avatar van oliver
Split screen in een RTS lijkt me maar niets, dan gaat alle S in de RTS verloren.

oliver schreef:

tja dat is wel zo. al zou dat wel leuk zijn om met elkaar te werken

Starmaster501 schreef:

tja dat is wel zo. al zou dat wel leuk zijn om met elkaar te werken

Tja, dat kun je door op je pc te typen, of naar elkaar te roepen als je in de kamer ernaast zit (doen ik en Oliver wel eens)

ik heb het over de >>xbox360

avatar van oliver
Lijkt me toch maar niks.

avatar van Starmaster501
Ik heb tog nog een vraagje over de xbox360 versie. heeft dat ook gewoon single player? en kan je dan ook een eigen held maken?

avatar van Starmaster501
Laat die andere berichtjes maar.

Heb hem binnengekregen voor de xbox. Hij is wel erg leuk.
Het is wel wennen voor die besturing maar verder was het knap dat ze de besturing van een toetsenbord en een muis in 1 controller kunnen proppen.

Alleen kreeg ik op de xbox minder gevoel dat ik een RTS aan het spelen was...

Haal pc stem weg en stem voor de xbox versie een 3

avatar van Jorge-E
Wat was je stem voor de pc eerst?

Jorge-E schreef:
Wat was je stem voor de pc eerst?

Ja. had hem eerder op de pc gespeeld

Starmaster501 schreef:

Ja. had hem eerder op de pc gespeeld

Mijn vraag is, wat het cijfer van je stem voor de pc was? Zodat ik kan vaststellen of het oftewel op de pc of xbox aangenamer spelen is.

avatar van Tha Luz
Lijkt mij dat de pc wat relaxter speelt dan een xbox,ik snap het zowiezo niet.Een RTS hoort gewoon op de pc,op een andere console is het gewoon minder leuk en de crappy besturing is ook erg vervelend..

Oh sorry
Mijn pc stem was een 3,5

Maar effe de vershillen opnoemen

Op de xbox kan je:
Geen helden maken
In Skirmish mode maar 4 tegenstanders
Niet dat spel wat op risk lijkt (weet ff niet hoe dat heet)
Geen kleuren van teams bepalen.
Geen muis vasthouden

Dat is wat ik zover gevonden heb

avatar van Tha Luz
En je kiest nu ook juist de belangrijkste dingen uit

Rts games moet je gewoon niet kopen op een console..

avatar van Starmaster501
nee. deze in iedergeval niet. maar weet je wel of C&C red alert 3 of een andere rts hetzelfde zijn als op de pc

avatar van Starmaster501
en dit spel heeft oook nog is behoorlijke lag op de xbox

avatar van Starmaster501
het is trouwens ook leuk om een rts op je grote tv met een controller te spelen. moet iedereen eigenlijk eens proberen, rts op een console.

avatar van Angelo_Cheetah
Leuke game. Online is het leukste .. vooral als je met vrienden die je kent speeld maakt het leuker..

avatar van caliber27
als je van strategy houd is dit een erg leuk spel
vooral in minas thirt

avatar van IceTea
UndahCovah schreef:
1 van de beste strategie games die er is? Misschien als je kijkt naar graphics, verhaallijn, uitwerking, gelijkenis met LOTR. Speeltechnisch en strategisch is dit schrijnend. Als je dit vergelijkt met o.a. Starcraft, Warcraft III en Red Alert dan zie je dat dit spel (en zijn voorganger ook) ernstig tekort schiet op het gebied van taktiek, strategie en gameplay.

Maar dat neemt niet weg dat dit spel prima te spelen is en dat de SP zeker de moeite waard is.

Dat meen je niet? Wat voor tactiek heb je met Warcraft 3 en RedAlert dan? Daar kan je niet met de OrcRaiders over een stel mannetjes heen walsen als je ze flankt. Met BFME2 kan dat juist wel! Zoals het hoort.

BFME2 is een erg goed uitgewerkt spel die grafisch ook nog goed is. Alles klopt in dit spel, al zijn sommige heroes wel wat overpowered.

Al met al heb ik dit zovaak gespeeld over LAN. Het is en blijft een prachtig spel. Alleen blijft Age Of Empires 2 The Conquerors voor mij de nr1 strategie spel.

4.0

avatar van Kenpachi
leuk voor op de pc

avatar van bryandejong
Ik heb deze game bij gamemania gekocht, het leek me leuk om eens een andere strategy game op mijn xbox te hebben. Maar jammer genoeg wil mijn xbox hem niet lezen.

avatar van jordandejong
bryandejong schreef:

Geef hem is een goed boek.

ik doe het heel veel. je kunt er maar niet genoeg van krijgen. ik heb het alleen gedaan op de PC. nog niet op de xbox. lijkt me ook wel leuk

avatar van Eliandjiee
Perfecte RTS in het LOTR-universum!

In de tijd dat ik dit speelde, keek ik de films nog echt regelmatig. Het universum van LOTR was zo fascinerend. Het spelen van een dergelijke game kon dan niet ontbreken!

En dit is geen slappe film-game, maar een hoogstaande RTS. De balans tussen de verscheidene facties, units en helden is zeer goed te noemen. De besturing werkt prima en voelt goed aan. Zowel de singleplayer als de skirmish en de multiplayer werken enorm verslavend. Het leuke is ook dat je relatief veel facties had, en dus veel mogelijkheden en vele tactische opties tot je beschikking hebt. Veel van de maps waarop je speelt zijn mooi en uitdagend vormgegeven en bieden een goede afwisseling. Alles ziet er ook prima uit, en mede door de muziek is er een echt LOTR-sfeertje.

Een in mijn ogen perfecte RTS waar ik zeer goede herinneringen aan over heb gehouden!

Hele leuke rts game.. Heb dit spel vaak gespeeld.. Een van de beste rts games die er is