Kingdom Hearts II (2005)

Nintendo Switch / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox One
RPG / Action

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Sony, Disney en Square Enix

In dit avontuur zoekt Sora verder naar zijn vrienden, Riku en Kairi. Daarvoor moet hij eerst Organization XIII vernietigen, een groep van de sterkste Nobodies die de andere Nobodies onder controle hebben.

avatar van Ansem
Geweldig spel met mooie werelden, nóg boeiendere personages (Organisation XIII leden), top Graphics en prachtig verhaal. De score is ook prachtig.
Hier zijn de camera/besturing wél goed. Een perfecte aanpassing dus. De Reaction Commands zijn ook wel leuk, hoewel het vechten op zich niet echt een uitdaging is.
Ook leuk is de Minigame wereld. Atlantis dus, die in Kingdom Hearts een gewone wereld was en veel minder leuk was.

Minpuntjes:
- De bazen zijn niet sterk genoeg, alleen de laatste baas was echt een uitdaging.
- Het Spaceship boeit ook hier niet, al vind ik het verbeterd.

Net als bij Kingdom Hearts:

Ansem schreef:

Minpuntjes:
- Het Spaceship boeit ook hier niet, al vind ik het verbeterd.

Net als bij Kingdom Hearts:

Sluit ik me bij aan.
En inderdaad ik verloor in deel 1 veel vaker van een baas dan in deel 2. Wat vooral goed is bewerkt hier is het verhaal.
Het begin vind ik heel raar en boeide me eigenlijk niet. Pas als je het spel uitspeeld word alles duidelijk.

De KH reeks is echt de enige game waar ik zo verslaafd aan ben geraakt. De absolute nr. 1. Ik zou Prince Of Persia Trilogy op 2 willen zetten, dan te bedenken dat er een groot verschil zit tussen KH en POP kwa goedheid.

Ik complimenteer Kingdom Hearts nu wel non-stop alleen heb ik het al in geen maanden echt gespeeld. Vandaag ga ik hem maar weer lenen .

Game_Kaza
Ik weet al het perfecte compliment voor Kingdom Hearts. "Dankzij Kingdom Hearts Ben Ik Anders Naar Het Leven Gaan Kijken". En overigens ben ik ook anders gaan leven.

avatar van Tsjo-Wi
Game_Kaza schreef:

Haha het is maar een game hoor
Wel een hele goeie trouwens, daar heb je gelijk in.

Tsjo-Wi schreef:

Haha het is maar een game hoor
Wel een hele goeie trouwens, daar heb je gelijk in.

Tja, ik vind Kingdom Hearts meer dan "gewoon een game".

avatar van drezic
Dit is de eerste Kingdom Hearts die ik speel. Ik heb eigenlijk (moet ik tot mijn schaamte bekennen) ook nog nooit een finalfantasy gespeeld.

Ik vind die eerste grote baas erg lastig! ik mep maar en ik mep maar maar heb geen idee of ik hem raak. Kan ik ergens een energiebalk van zo'n baas zien?

drezic schreef:

Je krijgt als het goed is na de eindesbaas (of daarvoor) een "Albility" genaamd: Scan. Als je deze Albility hebt aanstaan betekend het dat je zijn energiebalk te zien krijgt van de tegenstander op wie je richt.
Maar bij deze gaat het vooral om de "reaction commands", die zijn erg belangrijk bij deze boss.

Voor als je de Ability functie nog iet hebt of begrijp. Er komt als je een boss verslaat of een level stijgt rechtsboven te staan of je een nieuwe Ability hebt gewonnen.

Game_Kaza

Voor als je de Ability functie nog niet begrijpt. Er komt als je een boss verslaat of een level stijgt rechtsboven te staan of je een nieuwe Ability hebt gewonnen. Je hoort in ieder geval al een Ability te hebben genaamd "Arial Recovery".

avatar van drezic
Ja ik heb hem uiteindelijk wel gehaald. Ik kreeg inderdaad daarna de ability. Het vecht systeem is mij nu nog niet echt duidelijk; het komt voornamelijk over als een lijst stoer klinkende termen die uiteindelijk alleen resulteren in allemaal op elkaar lijkende gevechten waarbij button bashen de boventoon voert. Maar dit zal nog wel veranderen.

Er zijn wel veel verwijzingen naar KH1 trouwens; dit maakt het in het begin wat vaag als je deel 1 niet kent (zoals in mijn geval). Het ziet er wel fantastisch uit en de sfeer is heerlijk.

Ik speel nog maar eens even verder

drezic schreef:

Geen zorgen. Het begin heeft bijna niks met KH1 te maken op de flashbacks na dan. Andere wereld, andere personage;s, andere vijanden en vrijwel niets dat je eerder zag. Alsof je een nieuwe Final Fantasy game speelt.
Mooi eraan is: KHII is gewoon een vaage game, maar pas als je het echt hebt uitgespeeld word alles duidelijk.

avatar van Ansem
Het is wel aangeraden om KH1 gespeeld te hebben, en Chain of Memories ook trouwens.
Het is nl. een gevolg voor CoM (= GBA game), maar ook als je die niet gespeeld hebt kan je het verhaal volgen omdat ze er soms naar doorwijzen door middel van flashbacks.

Game_Kaza
Ik vind dat als je voor het verhaal gaat je KH 1 zeker eerst moet uitspelen. Chain Of Memories heb ik zelf niet gedaan en vond het daardoor eigenlijk alleenmaar mooier. Verdiepte me ermee. Daarom keek ik de RE: Chain Of Memorie cutscenes.
Maar als je "gewoon een game wilt spelen die je leuk lijkt" maakt het niet uit.

Het is belangrijk voor degene die het niet kennen: Kingdom Hearts is een groot\gecompliceerd en doorlopend verhaal. Het is dus niet zoals de Final Fantasy reeks die elk deel een totaal ander verhaal heeft.

avatar van drezic
Ik speel het nu een tijdje en heb er gemengde gevoelens over.

In het begin is het wat vaag, maar op een gegeven moment komt er vaart in en zijn de battles echt leuk. Totdat je moet dansen met Ariel, toen haakte ik toch echt even af. Aldermachtig zeg, een beetje kiddy vind ik absoluut niet erg, en zelfs mooi, maar dat ging me echt te ver.

Daarnaast zijn er nog een paar storende elementen (what the fu** is dat met dat retro atari ruimtescheepje de hele tijd? en waarom zijn sommige tussenbazen moeilijker als sommige eindbazen? waarom moest ik in vredesnaam op zo'n belachelijke motor met een idiote besturing in de wereld van TRON (die verder wel erg vet was trouwens)) maar over het geheel is het spel toch wel erg mooi vormgegeven.

De werelden zijn erg mooi en ook sommige battles zijn heerlijk. Ze zijn niet al te moeilijk, maar daar houd ik ook niet van. Dan sneuvelt mijn controller ook niet.

Uiteindelijk wel een aanrader; als je het niet erg vind dat het af en toe een beetje te kiddy is. Het probleem voor mij nu is dat ik Zelda alttp en ICO heb liggen; deze gaan nu (een eind op weg in de game) waarschijnlijk de voorkeur krijgen.

Vanwege het prachtige retro disney level met de schitterende originele muziek een half puntje extra.

drezic schreef:
Ik speel het nu een tijdje en heb er gemengde gevoelens over.

Ik zou als je niet van de mini-games houd je vooral afraden om naar de Hundred-Acre-Woods te gaan. Spelen met Winnie The Pooh. En dat over die bazen.. De makers hadden niet zozeer meerdere eindbazen in gedachte. Ze noemde elke baas gewoon "Boss Battle". De enige echte eindbaas is tuurlijk de laatste. Iedere boss hoort moeilijk te zijn op hun eigen manier. De moeilijkste zijn nog wel Demyx, Xaldin en Xemnas. Of de extra's: Final Fantasy Battle in de Hades paradox Cup & Sephiroth.

avatar van 7higer7
gwn een MEESTERWERK!!

7higer7 schreef:
gwn een MEESTERWERK!!

Meer dan dat .

avatar van Ansem
Ik heb CoM gespeeld maar het boeide me niet dus ben ik er snel mee gestopt. Je vecht met kaarten enzo. Een flop vergeleken met de 'normale' Kingdom Hearts imo.
De cutscenes heb 'k overigens ook gezien, en ik heb alles gelezen wat er gebeurd in is. (Ná KHII gespeeld te hebben.)

Game_Kaza
Ik bekeek niet echt cutscene's van de eerste Chain Of Memories, maar Re: Chain Of Memories. Alhoewel ik Riku's deel ervan niet heb bekeken. Moet dat nog doen.

Ik denk dat de enige echte Kingdom Hearts de ps2 reeks is. Dat is het echte verhaal. Games als CoM, 358\2 Days en Birth By Sleep zijn verhalen die "in de tussentijd" afspeelde. Niet dat daar iets mis mee is. Sterker zelfs, Birth By Sleep en 358\2 Days staan op mijn "must have" lijstje. Waar ik vooral moet weten is wat er zich allemaal afspeeld in Birt By Sleep. Probleem = ik heb geen PSP....

Dan heb je ook "Coded" en "Final Mix(+)"... Coded is een simpelle remake voor het mobieltje dat hoogswaarschijnelijk alleen in japan uitkomt. De final mix is gewoon de normale kh met dit keer extraatjes en soms zelf meer filmpjes over het vervolg. Zo heeft de Final Mix van 1 en 2 allebei een andere Secret Ending dan het orgineel.

avatar van Bahamut Zero
Toch de PS2 game van 2006 in mijn optiek.
Het gaat nog even een stukje verder dan de al sublieme Kingdom Hearts. KH2 staat garant voor dagen speelplezier. En als je daar klaar mee bent kun je nog ff achter de big ass villain uit FF7 aan;)

/Bahamut Zero

Bahamut Zero schreef:
Toch de PS2 game van 2006 in mijn optiek.

/Bahamut Zero

Je kunt ook alle missions halen, dat is meer dan alleen Sephiroth. En vele malen moeilijker. 70 - 80 uur deed ik er eerst over. Als je alle missions in Standaard Mode gedaan hebt dan krijg je ook het geheime einde (waar ik het voor deed).

Game_Kaza schreef:

Bedankt voor de tip!
Wist ik nog niet:)

avatar van VengefulSpartan
één woord voor:
WAUW
echt een garantie voor veel dagen speelplezier

Was hellemaal vergeten te stemmen op deze fantastische Game.

Stem verhoogd naar 5*
Toen ik dit spel laatsten weer eens speelde greep het me zo aan. Dit spel verdiend gewoon 5 *****

Bahamut Zero schreef:
Stem verhoogd naar 5*

Mag ik als groot aanbidder van Kingdom Hearts vragen wat jou precies greep in deze game?

avatar van Bahamut Zero
Het verhaal vooral, als je je verdiept in het verleden van Roxas en wat hij is t.o.v. Sora, ja dat vindt ik gewoon mooi. Er zit heel veel diepgang in. Net als het moment dat Sora ontdekt wie Roxas was en wanneer ze elkaar eindelijk ontmoeten, het straalt zoveel uit. De verhaallijn is ook volwassener dan deel 1, ook een goed punt. In deel 1 was het de bedoeling om 'slechts' wat prinsesjes te redden, in deel 2 heb je een organisatie die duistere plannen hebben om de wereld over te nemen, het is gewoon beter en volwassener

Game_Kaza
Indrdaad! Prachtig om te horen. Het is het verhaal, fantasie, muziek enz. dat er in KH toe doet. Dat vele in 2 beter vinden kan ik opzich begrijpen. Deel 1 is moeilijker en de meeste vinden dat zo vervelend dat ze na Tarzan al stoppen.

Ik ben alleen bang dat velen het verhaal dan moeilijk zouden begrijpen. (Riku die ze vinden met het uiterlijk van Ansem, Keyblades en wat ze kunnen doen, Heartless, Malificent die the darkness gebruikte, gevecht in The End Of The World, ontmoetingen met Disney & Final Fantasy-figuren, vele verhalen van characters en meer)
Teveel om op te noemen. Mijn vriend speelde het even en het eerste wat hij zei: "warom lopen Donald en Goofy mee?". Dus als je voor het verhaal gaat speel dan eerst deel 1 uit.
Zelfs "Gammo" begreep het verhaal niet.

Ik vind beide KH evengoed omdat ik het zie als 1 groot geheel. (dat het doorlopende verhaal ook is. 1 reuzachtig ziek-mooi verhaal dat nog steeds mysteries heeft en verder gaat. ) Ben beniwued of "Keyblade War"(Kingdom Hearts III) de laatste zou zijn... We krijgen in ieder geval nog 358\2 Days, Coded & Birt By Sleep.

Game_Kaza
MMMhhh, hoewel Kingdom Hearts II in vele opzichte mooier is dan deel 1. Openingsliedje, graphics, uitgebreider verhaal dat Kingdom Hearts pas echt enorm mooi maakt, kunt zelf soms voor Mickey spelen, of Riku, meerdere vijanden, betere gummi ships action, Drive Forms, meerdere Summons, en een moeilijkere manier om Secret Ending te halen.

Toch is dit spel naar mijn mening slechter als 1.
- Alles is een stuk makkelijker. Bijvoorbeeld "Reflect" maakt het makkelijker of de reaction commands. Maar het is ook een zeer aangename toevoeging. Maar het is pas ëen echte "uitdaging" wanneer je de reaction command snel moet indrukken zoals bij Sephiroth.
- Gummi missies vind ik erg irritant. Het is nergens voor nodig en je kunt het maar voor één ding handig gebruiken. Voor een 100% complete score aan het einde. Dat ik niet van plan ben om te doen.... teveel werk en zo erg leuk is het niet.
- Het slechte punt van heel Kingdom Hearts:
De intro waarvoor je voor Roxas speelt. De filmpjes zijn niet echt leuk en het is erg dat je niet meer Sora bent. In deel 1 ben je Sora en in 2 POEFF weg is de magie. Alsof je een totaal andere game speelt. Pas als je de Organization XIII pakjes en Sora ziet weet je "dit is Kingdom Hearts". Er zit ook een goeie kant aan. Pas als je het spel hebt uitgespeeld is ook echt duidelijk wat er aan de hand is.

Ik hoop dat anderen het met me eens kunnen zijn, maar ik moest weer eens iets zeggen

avatar van Ansem
Stem toch maar naar 5* verhoogd, het is geen perfect spel maar 4.5 vind ik nog steeds te weinig eigenlijk.
Ik geef dan toch liever een te hoge score dan een te lage.

Game_Kaza
En de Nr 1 in je top, zou je enigsinds wel een uitzondering kunnen maken.