Empire: Total War (2009)

Strategy

Ontwikkeld door Creative Assembly
Uitgegeven door Sega

In Empire: Total War vecht je grote oorlogen en zeeslagen in de achttiende eeuw uit, een tijd waarin de industriële revolutie op gang komt. Op het land krijg je te maken met gevechten en veldslagen, maar ook speel je in deze game grote zeeslagen. Verder is het slagveld vergroot en verdeeld over verschillende continenten.

avatar van Freestyle
Sega toont trailer en screenshots van Napoleon: Total War | Games | Tweakers.net Nieuws

Ik had dit al als een logische opvolger verwacht, maar nu is het dus een feit. Nieuwe Expansion voor Empire: Total war, of een nieuwe game...

avatar van bvonk
Het is een spinoff van Empire. Je kunt met de fransen spelen maar ook met de tegenstanders daarvan. Lijkt me erg leuk maar hoop wel dat ze een grote map houden. Kingdom was een geweldig vervolg op Mediaval II maar had veel te kleine mappen.

avatar van Martijn
Hoe is de AI en de pathfinding nu in de veldslagen nu?

avatar van bvonk
Daar is niet veel aan verandert met de verschillende patches. Maar eigenlijk had ik niet zoveel last van pathfinding problemen. Alleen als het gebied verschillende hoogtes heeft is het lastig om je leger goed neer te zetten.

avatar van Martijn
De eenheden weigerden bij mij nogal om gewoon kleine burchten in te lopen en fatsoenlijk over bruggen te manoeuvreren als het er op aan kwam.

avatar van bvonk
Naast de game Napoleon die er aan komt zijn ze ook bezig met een nieuwe uitbreidingspakket: Warpath Campaign.

- new campaign
- A new detailed North American Campaign Map
- 5 new American Indian factions
- new units and technologies

Deze uitbreiding kun je kopen via stream en kost €7. Ergens volgende maand is de uitbreiding beschikbaar.

Empire: Total War | The Warpath Campaign - totalwar.com

Obscure Thing
welk jaar begint de campaig eigenlijk?

1648

Warpth campaign begint in 1783 en dan kun je kiezen voor:
short campaign = 20 jaar
long cmapaign = 40 jaar
world domination = 45 jaar
de world in deze uitbreiding is alleen Amerika.

Empire zelf begint in 1800 en daar duurt een short campaign 50 jaar en een long campaign100 jaar geloof ik.

avatar van Freestyle
Maak er maar 1700 van.

avatar van bvonk
Inderdaad Freestyle, erg scherp.

Begin is 1700 en einde is 1800 als je een long campaign doet.

Voor de liefhebbers zijn er weer extra units te downloaden. Voor €2,99 krijg je 15 units (Elite Units of America).

k w
Vond deze game iets tegenvallen om eerlijk te zijn. Graphics enzo waren uitstekend en zeeslagen waren ook een pluspunt maar wat jammer dat er bijna geen variatie in units waren. Het maakte niet zoveel uit welk land je koos, want het gaf niets nieuws.

avatar van bvonk
Helemaal met je eens k w. met extra DLC is er wel meer verschil gekomen maar er waren in die tijd ook gewoon minder verschillen dan bijvoorbeeld inMediaval. De indianen en legers uit india zijn wel anders dan de legers uit europa.

avatar van Ricxz92
het is een vette game een nadeel, de reden waarom dit echt niet vaker speel.
het is namelijk ontzettend zwaar de computer, heeft erg veel ruimte nodig, waardoor de computer nogal sloom is en niet lekker weggespeeld.
voor de rest is het een uitstekende game.

k w
Medieval 2 total war vind ik nog steeds ongeëvenaard uit deze reeks, elke factie had wel wat unieks dat ik hier zeker mis. Maar ik ga mischien nog wel units kopen/downloaden op Steam
Want het is zeker geen slecht spel!

Een beetje te grote map als je het mij vraagt de rest is wel goed .
En ik heb er nu al uren gameplay ingestoken
voor mij is hij zeker 4 sterren waard

avatar van bvonk
Als je de map te groot vind dan moet je Napoleon gaan kopen. Die is een stuk kleiner (eigenlijk alleen Europa).

Ik zelf vond de grote wereld juist een pluspunt van Empire omdat je dan meer macht hebt over de hele wereld.

is ook wel maar dat vind ik voor mezelf iets te lastig snap je ik hou wel van een tactische game maar turn-based op groot niveau vind ik lastig.

avatar van Dark Lord Andrew
Wel lollig dat bij ieder land de cover is aangepast
Ik heb nederlandse vlaggen op mijn hoes

Beetje nationalisme kan geen kwaad nietwaar?

avatar van patenpac
Zeer leuk spel met schitterende graphics.
Kan mij een hele tijd boeien.

ik ga hier van de winter mee verder , weet wel dat rome en medival me weken van de straat hielden zoniet maanden haha

avatar van bryandejong
Dit spel heeft toch ook de Amerikaanse Revolutie? Ik heb de demo gespeeld en die was wel vermakelijk.

@bryandjong
Ja maar dat is maar een deel van het spel. Het belangrijkste wereld deel in deze total war is europa. Persoonlijk vind ik dit wel een van de beste total war games.

avatar van Carolus Rex
Redelijk wat bugs en relatief weinig variatie tussen de factions. Maar de campaign map is veruit de beste in de serie en met Darthmod vind ik het de leukste Total War.