Empire: Total War (2009)

Strategy

Ontwikkeld door Creative Assembly
Uitgegeven door Sega

In Empire: Total War vecht je grote oorlogen en zeeslagen in de achttiende eeuw uit, een tijd waarin de industriële revolutie op gang komt. Op het land krijg je te maken met gevechten en veldslagen, maar ook speel je in deze game grote zeeslagen. Verder is het slagveld vergroot en verdeeld over verschillende continenten.

Leuk bootje varen

Ok ff serius ik denk dat dit de nr1 onder totalwar games word.

avatar van Edwin Pindahaai
Poeh hee, als groot liefhebber van Rome: Total War zal ik deze zeker in huis gaan halen. Gaat hij Rome overtreffen? Het is een totaal ander tijdperk, maar wel hetzelfde idee: oorlogje spelen. In Empire heb je ongetwijfeld de beschikking over een heel ander soort manschappen, wapens en andere vechtmachines. Ik vraag me af of een geweer nou leuker is dan pijl en boog. Verder verwacht ik dat een grote toegevoegde waarde zal zijn werkelijk vechten op zee. Bij Rome werd het resultaat slechts gesimuleerd, nu heb je het veel meer in eigen hand.
Het schijnt dat je ook met de Hollanders kunt spelen, ik denk een waardig vervanger van mijn zeer geliefde Romeinen.

avatar van Kratos19
ik ga bijna kwijlen als ik de trailer zie ....
het zal wel veel anders zijn zonder al het echte wapengekletter van zwaarden,speren .
ze zullen het nu idd meer van hun kanonnen , pistolen , en geweren moeten hebben .
misschien word het alleen maar leuker
maar de zee battles lijken me echt helemaal geweldig...
ik kan echt nie wachten , en deze keer doen de hollandse boys ook mee

avatar van Tha Luz
Vond Medieval total war niet erg goed.Ik laat deze daarom ook maar voorbij gaan.

En heb je Rome gespeeld?

avatar van Tha Luz
Nee,ben erg gesteld op goede graphics dus dat heeft geen zin meer medieval had wel erg goede graphics trouwens.

avatar van Edwin Pindahaai
Ik vind Rome wel vrij mooi. Bij strategie-spellen vind ik het grafische niet zo belangrijk eerlijk gezegd. Het moet daardoor natuurlijk niet rommelig worden. Dat is bij Rome zeker niet het geval.

kan niet wachten tot deze uit komt alleen de release datum klopt niet want die is verschoven naar 13-03-2009

avatar van Edwin Pindahaai
Zeker bruut dat je nu ook naar amerika kan. Vechten tegen de indianen. Al is dat een beetje een paradox. Ik voel me altijd triestig als ik moet denken aan de indianen en dat hun land hen ontnomen is. Dus aan de ene kant lijkt het me leuk tegen indianen de vechten, aan de andere kant doet het mij pijn, en wil ik hun land niet ontnemen.

Dit spel lijkt me echt gruwelijk, kan niet wachten totdat het uit is.
Alleen komt het spel pas in maart en niet op 6 februari zoals hier staat.

ik vond medieval/rome total war allebei zeer goed ik hoop dat dit ook zon soort spel word ga k zkr halen!

voorlopig voldoet men pc aan de minimale systeemvereisen volgens insidegamer:), hopen dat dat zo blijft, want dan ga ik hem zeker halen

avatar van Futures
De vorige games van Total War waren wel aardig, maar de verveling nam snel toe nadat je het spel één keer had gewonnen. Hopelijk verveeld deze game minder snel.

avatar van bvonk
De replay waarde van Mediaval II vond ik juist erg hoog. Je kunt er voor kiezen om meer tegenstand te krijgen maar daarnaast kun je ook een compleet ander land kiezen om mee te spelen en dan is de speelwijzen compleet anders. Elk spel verloopt ook compleet anders omdat je nooit dezelfde vijanden en vrienden hebt.

Ik heb het Mediaval met verschillende legers gespeeld en was allemaal erg verschillend en hoop dat Empire dat ook gaat doen.

DEMO!!!

Empire: Total War - totalwar.com

ik ga meteen ff proberen.

Tip: toen ik begon met downloaden had ik maar een snelheid van 80kb/sec. Dat ging veel te lang duren dus heb ik mijn Download region op US gezet en toen ging de snelheid naar 500-600kb/sec.

avatar van Edwin Pindahaai
De systeemeisen voor Rome: Total War zijn volgens mij niet heel hoog. Maar aangezien ik ben overgegaan op een laptop, die denk ik minder trekt, weet ik niet of hij deze gaat trekken. Weet iemand al iets van systeemeisen?

Minimale systeemeisen:

• Breedbandconnectie voor de online-multiplayer

• Direct X 9.0c
• Windows XP SP3 / Vista SP1
• 1.8 GHz Processor
• 512 MB RAM

• Grafisch: 128 MB gfx kaart (GeForce 6800/Radeon 9800 of beter)

Aanbevolen systeemeisen:

• Breedbandconnectie voor de online-multiplayer

• Direct X 9.0c
• Windows XP SP3 / Vista SP1
• 3 GHz Processor
• 1GB RAM

• Grafisch: 256 MB gfx kaart (GeForce 7600/Radeon x800 of beter)

avatar van Edwin Pindahaai
Ok dankje, maar dat ga ik denk ik niet redden. Demo loopt ook zeer traag op mijn pc, dus die heb ik er al weer vanaf gekinkeld.

leuke demo!

De land missie was echt weer geweldig zoals de andere total war games. Er zit ook een zee missie bij maar weet nog niet of dat echt goed gaat werken. Het ziet er allemaal geweldig uit en de strijd tussen de schepen is erg realistisch maar ben bang dat je het overzicht gaat verliezen als het echt grote zee gevechten gaan worden.

Spel ga ik zeker halen.

bvonk schreef:
leuke demo!

Spel ga ik zeker halen.

Dat is in elk RTS spel. Als je veel units hebt dat je dan je overzicht verliest.

avatar van bvonk
Heb er anders nooit last van gehad en heb al heel wat RT'S games uitgespeeld. Maar omdat de schepen bij een zee gevecht naast elkaar proberen te varen gingen de schepen bij mij allemaal door elkaar. Wel leuk maar moest wel goed kijken wie nu wie was en dat heb ik bij andere games (RTS) en bij een Empire land gevecht bijna nooit omdat ik daar weet waar mijn toepen staan. Ligt ook aan de omgeving, op alleen maar vlak water kun je jezelf moeilijk oriënteren.

Misschien is het gewoon even wennen. Na een paar gevechten weet je ongeveer hoe je schepen reageren en aanvallen.

avatar van ps3me
In de PU stond dat Creative Assembly zijn deuren moet sluiten wegens de economische crisis Ik kan wel janken, de total war serie houd op! NEEE!

avatar van bvonk
In 2005 is Creative Assembly overgenomen door Sega, zover ik weet hebben die nog geen last van de crisis. Creative heeft twee vestigingen: een in Engeland, en een in Brisbane, Australië. Lijkt me sterk dat ze beide hun deuren moeten sluiten.

Verder is er op internet, op forum van Total war en Creative Assembly niets van dit bericht te vinden.
Als het wel waar is kan het bedrijf nog altijd overgenomen worden door een EA ofzo. Misschien niet de beste oplossing maar ik denk niet dat Total war serie zomaar gaat stoppen.

avatar van ps3me
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat ze niet stoppen.
maar het stond in dat tijdschrift, het kan ook zijn dat er een ander dichtgaat, dat ik me vergis!

avatar van Tha Luz
Nee in de PU ging het of Midway niet over Creative Assembly.

avatar van ps3me
er stond (maart nummer) dat er door de crisis de volgende dichtgaan: Black box, Tiburon en Pandemic.
Ik heb mij heel erg verkeken gisteravond het spijt mij zeer voor de oproer.

avatar van oliver
Hoeveel gig harde schijf heb je nodig?

Systeemvereisten
Supported OS: Windows® XP Service Pack 2 or Windows Vista™
Processor: 2.4 GHz Intel® Pentium® or greater or AMD® Athlon® equivalent CPU
Memory: 1 GB RAM (XP,) 2 GB RAM (Vista™)
Graphics: 100% DirectX 9.0c compatible hardware accelerated video card with shader version 2.0 support, 256 MB video memory
Display: Minimum screen resolution of 1024 x 768 pixels
Sound: Directx9.0c compatible sound card
Hard Drive: 15 GB free hard disk space
Peripherals: Windows compatible mouse and keyboard

bron: Stream

avatar van Tha Luz
Dit spel krijgt over 9'ens dus het zal wel goed zijn,niet voor mij.Veel teveel gedoe dit soort games.

avatar van ReMyTje86
Klein uitleg wat ik tot nu er van vind over empire total war.

Het is echt heel wat anders dan de voorgaande total war games je moet op veel meer dingen letten. Het civilization gehalte gaat nu iets hoger je moet dingen onderzoeken met je gentlemanntje die eens om de zoveel tijd krijgt gespamt ik denk dat het te maken heeft met je power van het rijk.
Ik ben al begonnen met Road too Indipendence en ook al klaar mee en ben pas begonnen met world domination met de Nederlanders verrassend he. Ze moeten echt hebben van de handel en de navy bijv. je moet nu ook echt kijken met wie je in oorlog gaat en zo dat je later ook geen problemen mee krijgt met de allies van de land waarmee je gaat knokken. Dus daarmee wil ik het dus zeggen dat de diplomatie in het spel ook zeer belangrijk is. Ik Voordat me pc vast liep tijdens het spelen, had ik me ally's gevraagd of ze me mee wouden helpen met de oorlog tussen in dit geval Spanje, Spanje roept ook zijn vriendjes op om tegen me strijden voor macht dan in dit geval. Wel leuk allemaal leuk uitgewerkt en vrij logische. ^^

Maar waar ik het eigenlijk over wou hebben is toch de belangrijkste in het spel zijn de veldslagen het is realistisch gemaakt hoe het vroeger eigenlijk was. Het is heel erg gebalanceerd als je kijkt tegenover de andere Total War games dan kon bijv met een heel cavalerie leger zo chargen tegen de vijandelijk troepen en je won meestal wel daarmee. In Empire Total War is het meer gebalanceerd zo kun je moeilijk chargen met je cavalerie tegen de vijandelijk legers terwijl ze houten blokkades hebben voor hun neus dat ik wel lastig dus je moet meer bezig zijn met je infanterie die je van een afstand schiet en probeer op het moment dat hun herladen hun aan tevallen. Tis meer complexer geworden, je moet meer nadenken voordat je begint met het aanvallen van je legers. Als je bijv. kijkt in Rome Total War was een heel cavalerie leger voldoende om de vijandelijk legers af te slaan, het wel welles waar wat lastiger als je op hard speelt maar dat gaat het niet om. Hier draait het echt om de legers gewoon te verzwakken met je geweer en dan met je zwaarden of weet ik veel wat hun aan te vallen.
De zee battles zijn leuk maar ik heb er nog moeite mee om zelf te laten lukken, want ik ben meer bezig of de boten goed varen dat ze niet kompleet schietschijf zijn. Ik vind het raar hij heeft 5 boten ikke 4 ik krijg bij hem geen tot 2 boten tot zinken hij alles, maar dat heeft alles met de wind te maken en de juist kanonskogels en nog meer. Het is wel het leukste om te zien de zeeslagen dat zee water ziet er mooi maar dat moet logisch zijn voor deze tijd. Dat komt wel goed.
Het enige grote nadeel licht bij mij pc het is goeie pc alleen ik heb twee schremen en dat werkt de spel niet goed mee in Call of Duty 4 kan de eenne schrem gewoon vrijspelen met de muis zonder dat tie op de andere scherm komt, het kan ook aan mij instellingen liggen dus het is geen echte grote nadeel.

Tot slot.
Ik wou even zeggen, hoe zou het spel werken de met veldslagen rond die tijd en ik moet eerlijk zeggen dat ik verbaast ben hoe goed het is gedaan.

Ik zal vast een cijfer geven normaal geef ik nooit zo snel want ik heb nog niet alle soldaten gespeeld met hun speciale abilities, want later in het spel kunnen zo ook bataljon schieten dus de voorste lijn kunnen samen voegen met 3 andere lijnen. Het is een beetje ingewikkeld om zo uitleggen maar dat zie je vanzelf wel als jet zelf hebt gekocht of gedownload of je ja boeiend als je hem hebt

4****,5 (9.2) (92%)