Mirror's Edge (2008)

Apple iOS / Mobile / PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Platform / Action

Ontwikkeld door Digital Illusions en Iron Monkey
Uitgegeven door Electronic Arts

Mirror's Edge is gebaseerd op de populaire Urban sport "parkour" waarin iemand zich middels vloeiende acrobatische bewegingen zich over daken en andere obstakels voortbeweegt. Je speelt als Faith, een koerier in een stad waar de staatspolitie alle electronische communicatie afluistert. Degene die zich hier niet aan onderwerpen worden hard gestraft, vandaar dat koeriers als Faith worden ingehuurd om geheime boodschappen en voorwerpen te bezorgen met gevaar voor eigen leven.

avatar van Foetsj_NL
Martijn schreef:
Maar wel 6 jaar een goed kunstje.

Overigens, niet helemaal anders, want Assassins Creed deed het ook al, maar dat is mierenneuken

Ik zeg ook niet dat het slecht is, CoD 5 is namelijk ook gruwelijk. Gears 2 is ook bruut, dus waarom vernieuwen en risico lopen dat je het spoor bijster raakt (hint: Sonic..) . Assassin's Creed deed het inderdaad ook, maar dat was dan ook een van de weinige goede punten van de game.

avatar van Mart
Ik vind dit een goeie, originele game, met een lekker tempo en veel spanning. Het is alleen jammer dat de game nogal kort is, en als je hem eenmaal hebt uitgespeeld, valt er vrij weinig meer te doen. Ook komt er vaak veel 'trial and error' aan te pas om een moeilijke opdracht te volbrengen. Voor de rest is het gewoon een prima game, alleen jammer dat hij nogal kort is. Ik geef 3,5*.

Trail and error is inderdaad erg vervelend in deze game. Maar toch krijg ik keer op keer het gevoel dat het aan mijl igt, en niet aan de game. De moeilijkheidsgraad had wel lager gekund.

avatar van Donkerwoud
Naomi Watts schreef:
Dat zie je de laatste tijd wel vaker dat gamers een beetje vernieuwingsgeil zijn. Vernieuwend zijn kan vaak erg hoog beoordeeld worden ook al is de game zelf van een modaal niveau (Okami is een goed voorbeeld)

Met alle respect: Okami betichten van een modaal niveau...? Ik geef toe dat de moeilijkheidsgraad iets opgeschroefd had mogen worden, maar de algehele presentatie is er een om in te lijsten.

Maar met mijn reactie kom je ook weer bij het probleem aan deze hele discussie. Wat maakt een game nou echt vernieuwend ten opzichte van anderen in zijn genre? Kun je dat uberhaupt wel vaststellen als het net is verschenen? We hebben allemaal zoveel verschillende verwachtingen van wat een game moet kunnen bieden, dat het ondoenlijk is om er slechts enkelen uit te pikken als zijnde innovatief.

avatar van Marcellussss
Is hier een demo van op PSN?

avatar van Justinx
Marcellussss schreef:
Is hier een demo van op PSN?

Jup

avatar van Tsjo-Wi
Die aangekondigde downloadable content ziet er echt onwijs debiel uit, maar het is wel apart:

avatar van Rien
Leuk spel!! Kon ook niet stoppen met spelen

Kan iemand mij misschien helpen aan de muziek in het spel? Dus niet de soundtrack maar echt de sound die ze in het spel gebruiken.
Er zaten hele toffe ambient sounds in en zou graag meer van dit willen hebben

Maar €36,- bij cd-wow

avatar van Rien
Heb het al gevonden!! De artiest is Solar Fields voor degene die er ook interesse in hebben

avatar van mok
mok
slechte game

mok schreef:
slechte game

Verhelderend.

joeri592
ik vond de demo wel leuk, niet fantastisch maar wel leuk, ik denk dat ik hem over een jaar ofzo wel uit de budgetbak haal

avatar van Marcellussss
Wat een frustratie. Ik heb soms geen idee waar ik heen moet. Ja, ik weet dat je cirkel kan drukken, maar in sommige situaties werkt dat niet. "Ga van het dak af." Maar geen idee hoe.

Voor de rest echt een geweldig spel tot nu toe, maar moet een stuk duidelijker.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
In de normale moeilijkheid kun je toch naar "iets roods" zoeken als hint voor welke kant je op moet?

Heerlijk spel trouwens, misschien niet helemaal full price waard (vanwege beperkte lengte en omdat je het na 5 a 6 uur ook wel gezien hebt) maar voor een budgetprijsje zou ik deze zeker een keer mee pakken. Geweldig leuk om via gepuzzel en trial and error eindelijk die snelle run te doen, het feit dat het first person is draagt geweldig bij aan het gevoel van hoogte, diepte en snelheid

avatar van Martijn

Dat hoort juist bij het spelletje, je moet de routes lopen, maar je moet ze ook maar net vinden. Je hebt een begin en eindpunt, en rennen maar. Leuk als je een keer de verkeerde route hebt en opeens allemaal agentjes tegen komt, maken dat je weg komt betekent het dan. En dan kun je altijd naar wat roods zoeken, zoals Jordy al zei.

Ik vind het tot nu toe een fantastisch spel, het kwam bij mijn Playstation (Ja ik weet het, ik heb gezondigd.) Het rond rennen is geweldig om te doen, helemaal als je beschoten wordt door een heli of een groep agenten, wat een kick zon spel al wel niet kan geven na zon gigantische sprong, als hij in 1 keer goed gaat dan. (De 2 kranen sprong die ook in de tv reclame zit bijvoorbeeld.)

avatar van Marcellussss
Klopt. Maar ik zat een half uur lang vast op een dak vol agenten, en geen idee hoe ik eraf moet. Ik snap dat je een uitweg moet zoeken, maar een half uur om de minuut dood worden geschoten door agenten word ik niet vrolijk van. En het enige wat ik zie is een rood platform aan de overkant waar ik met geen mogelijkheid kan komen.

avatar van drezic
Foetsj_NL schreef:

Begrijp ik goed dat 'gruwlijk' 'heel goed' betekent tegenwoordig?

avatar van Martijn
Jup, eigenlijk vind ik "bruut" alleen nog een tikkeltje erger

Ik hou het wel bij "vet" , dat is ook al zon hip woord

Je wordt oud drezic.

avatar van drezic
Marcellussss schreef:
Je wordt oud drezic.

Hahaha. Ik probeer het een beetje bij te houden. Ik tracht zo lang mogelijk vet cool te blijven

avatar van Foetsj_NL
drezic schreef:

Begrijp ik goed dat 'gruwlijk' 'heel goed' betekent tegenwoordig?

Haha, als je die woorden gebruikt ben je hip . Maareh, back to the point. Ondertussen mijn tweede speelbeurt begonnen, blijft een mooie game. Moet nog die achievement op Hard, en waarbij je niet mag schieten in de hele game. Vandaar dat ik hem meerdere keren speel.

Die speedruns zijn ook gigantisch moeilijk zeg..

avatar van Martijn
Ja, inderdaad, sommige banen denk ik een aardig snelle tijd te hebben, blijkt de record tijd nog 30 seconden sneller te zijn, dat wordt weer short cuts zoeken

superdross
mooi spel
alleen wil het hoofd nog sien en nog paar lichaamsdelen

Foetsj_NL schreef:
Haha, als je die woorden gebruikt ben je hip .

Foetsj_NL schreef:
Maareh, back to the point.

avatar van Mafurios
Geweldig spel het enige wat ik jammer vond was de erg beperkte vrijheid. Wat ook vooral mooi vond in dit spel is dat eigenlijk alles mogelijk is, tuurlijk zou je er een top atleet voor moeten zijn en zijn sommige dingen een klein beetje overdreven maar opzich is het allemaal mogelijk.

Ook wel grappig is dat je kan rennen tegen ghosts van de wereld record houders, heb hierdoor een minuut van mijn tijd van sommige banen afgehaald.

avatar van Martijn

Ja dat is zo eeuwige zonde, het had zo goed kunnen zijn als iedereen alles zelf uit zou moeten vinden, dan krijg je pas een interessant scoreboard, en moet je soms zelfs nog even nadenken in plaats van gewoon dom andere mensen nadoen.

avatar van Luukk
heb vandaag de demo gespeeld en was er zo van onder de indruk dat ik hem gelijk besteld heb bij cd Wow ( koste namelijk maar 36 euro ) super vette game!

Wauw !, ik heb em op de pc en ik vindt hem echt supertof !
volgens mij heb je ook geen über-pc voor dit spel nodig omdat ik em zelf op het hoogst draai met mijn 2gb ram, 8800 gt, core2duo !

gameplay is echt fantastisch ! oogt geniaal, en de tussenstukjes zijn echt gaaf ! ik ga weer verder spelen :O:D

dat wijf is facking lelijk