
Mirror's Edge (2008)
PlayStation 3 / Xbox 360 / PC / Apple iOS / Mobile
Platform / Action
single player
Ontwikkeld door Digital Illusions en Iron Monkey
Uitgegeven door Electronic Arts
Mirror's Edge is gebaseerd op de populaire Urban sport "parkour" waarin iemand zich middels vloeiende acrobatische bewegingen zich over daken en andere obstakels voortbeweegt. Je speelt als Faith, een koerier in een stad waar de staatspolitie alle electronische communicatie afluistert. Degene die zich hier niet aan onderwerpen worden hard gestraft, vandaar dat koeriers als Faith worden ingehuurd om geheime boodschappen en voorwerpen te bezorgen met gevaar voor eigen leven.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=2N1TJP1cxmo
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.


Dan moet je de prijsje niet als smoesje gebruiken

Dan moet je het prijsje niet als smoesje gebruiken

Ik zei ook:
Verder gebruik ik de prijs niet als smoesje. Ik zeg alleen dat als ik ooit in de stad ben en ik zie hem liggen dan neem ik hem mee, maar ik heb ook nog 5 andere spellen liggen dus ik zou niet eens tijd hebben om het te spelen. Waarom moet ik hier elke letter steeds uitleggen?
Van mij hoef je niks uit te leggen hoor.
Misschien moet je voortaan alles binnen 1 keer uitleggen en niet elke dag wat toevoegen.
Je begon met de prijsje en pas dan zei je dat je geen tijd had.

En omdat je tweede commentaar een bijvullende info was, zei ik dat je het prijsje dan niet als smoesje moest gebruiken, als je toch geen tijd hebt.
Snappie.

Dan zijn er nog de time trials die ik iets minder interessant vindt, niet iets om af en toe je game weer in je console te proppen.
Leuk dat ze ook unlockables erin gedaan hebben zoals al het artwork. Je kan ook de filmpjes en de muziek terugluisteren. Weet eigenlijk iemand of je het nummer Still Alive ook nog kan krijgen? Die staat er momenteel niet tussen.
Lekker spelletje, opzich wel een replay waard. En kom maar op met een tweede deel. 4*
. Weet eigenlijk iemand of je het nummer Still Alive ook nog kan krijgen? Die staat er momenteel niet tussen.
Hij staat wel op Youtube

Still Alive


Ben het er wel mee eens dat vechten voor goede afwisseling zorgt. Non-stop rennen had minder lang leuk gebleven.



En daar zeg je inderdaad wat. Dit is spel is misschien niet 100% perfect maar het heeft een prachtige en stevige bodem om er in het tweede deel iets goed mee te doen.



Mirror's Edge doet zo ongeveer alles goed wat een platformer goed moet doen: de besturing is redelijk makkelijk te beheersen, het verhaal is ondergeschikt aan de gameplay, het tempo ligt lekker hoog, het is uitdagend genoeg maar wordt zelden frustrerend en de sfeer is zeer aangenaam. De muziek (zachte elektronische muziek) ligt fijn in het gehoor en de minimalistische omgevingen spreken me erg aan.
Door al deze zaken heb ik me goed vermaakt met Mirror's Edge, maar perfect is het spel niet. Het grootste probleem is dat het tempo van het spel regelmatig flink omlaag gaat, vooral later in het spel, omdat je de weg moet zoeken. Wat mij betreft hadden ze meer visuele hints mogen gebruiken om het juiste pad weer te geven, maar ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen nu al lineair genoeg is. Een tweede probleem is dat de sprongen soms zeer precies moeten zijn, wat soms (opnieuw) de tempo van het spel omlaag trekt. Frustrerende sprongen zijn redelijk zeldzaam, en zonder die stukken was het spel misschien wel erg makkelijk geweest, maar ook dat haalde me enigszins uit mijn ritme. En ten derde zie ik niet in wat de vechtstukken toevoegen aan het spel. Faith is een personage dat uitblinkt in snelheid en lenigheid, niet in vechtlust, dus het voelt zeer vreemd aan om met een machinegeweer vijf elite-agenten neer te schieten.
Deze minpunten zorgen ervoor dat ik mijn cijfer voorlopig tot een dikke 3.5* beperk, maar ik sluit niet uit dat ik mijn cijfer na herspelen naar 4* verhoog. Als je eenmaal weet hoe alles werkt is dit spel een stuk makkelijker, dus ik denk dat ik bij herspelen een stuk minder vaak uit mijn "flow" zal worden gehaald.
Edit: van "motion sickness" had ik trouwens geen last. Speel ViViD maar eens - dáár word je duizelig van!
Edit2: met de "time trials" kun je trouwens ongeveer net zo lang vooruit als met het hoofdspel zelf. Ik heb ondertussen bij iedere baan een ster gehaald, maar dat heeft me best een aantal uur gekost.