Mirror's Edge (2008)

PlayStation 3 / Xbox 360 / PC / Apple iOS / Mobile
Platform / Action

Ontwikkeld door Digital Illusions en Iron Monkey

Mirror's Edge is gebaseerd op de populaire Urban sport "parkour" waarin iemand zich middels vloeiende acrobatische bewegingen zich over daken en andere obstakels voortbeweegt. Je speelt als Faith, een koerier in een stad waar de staatspolitie alle electronische communicatie afluistert. Degene die zich hier niet aan onderwerpen worden hard gestraft, vandaar dat koeriers als Faith worden ingehuurd om geheime boodschappen en voorwerpen te bezorgen met gevaar voor eigen leven.

gamelord schreef:
Well Done Tom!!..hulde voor die recensie man

Denk dat er voor volgend jaar een game is bij gekomen om te gaan halen, ben na dat stukje erg benieuwd naar deze game.

Te gek man Tom!!
Haha, erg bedankt, Roger! Maar het is echt een unieke ervaring om eens gespeeld te hebben. Als je Mirror's Edge ook hebt, laat dan maar wat weten wat je ervan vindt hè!

avatar van Martijn
rpger schreef:
Tja de beste games verkopen vaak het slechts.

Dat is natuurlijk ook dik overdreven, maar er zijn inderdaad veel games die meer aandacht verdienen dan dat ze krijgen. Het is maar net hoeveel marketing erachter zit.

avatar van Starmaster501
Waar kan ik hem voor 13 euro nou kopen? Op 12game staat hij voor 20 euro. Of is alleen de pc versie 13?

Mirror's Edge (Xbox 360): Amazon.co.uk: PC & Video Games

Nog geen 7 Engelse pond, met wat verzendkosten kom je uit op EUR 12,60

Koopje voor een topper als deze.

Nijmegen
Cheap Games Online bied 'm aan voor 14€ met 2,- verzendkosten!

Damm it deze game heeft me van mijn sokken geblazen zeg!!
Wat een fantastische game, heb hem + training area al 3 uur zitten gamen. de vaart van deze game is ook ongekend snel zeg..heb de training-area gisteren en vandaag gegamed..dus de snelheden die ik weet te halen met je skills en tricks is ongekend hoog...arme XBOX 360 controller !

Ook weer een game erbij die je laat genieten in plaats van te laten vloeken en je opfucked
Ga dadelijk even met mijn broer weg..effe een pintje pakken in de stad hiero..(draaien in die tent Hardstyle & hardcore )

Maar ook deze game vind ik echt wel in de hardcore(house)scene passen.
Een hardcoregame voor een hardcoregamer!! (is persoonlijk voor mij bedoeld..zet de ingame muziek uit en op dezelfde geluidsterkte laat ik de hardcore-internet radio lopen..supergevoel krijg je erbij!!

Revieuw volgt nog..eerst genieten van dit juweeltje!!
Valt wel op dat de hype's van EA floppen en games zoals deze en Dead Space van EA..1000 keer beter zijn. Maar niet de aandacht krijgen die ze verdienen.

Stem zit nu in gedachten op 4,5*!!..kunnen er ook 5 worden...geen enkel minpunt tegengekomen..zit je vast komt dat door je zelf...maar daarom zit er ook lichtelijk een puzzle-optie in

Waanzinnige game, een lust om te spelen..je krijgt er geen genoeg van.
Ben 5 minuten geleden gestopt met de game, ik weet niet hoelang hij duurt..maar al die uren die ik erin gestoken heb tot nu toe waren zeer de moeite waard. Morgen gelijk ermee doorgaan, hopenlijk doe ik nog wel 1 of 2 dagen over de game...maar hij is superverslavend, kan er amper mee ophouden. de game is lekker fris en bij sommige tricks & moves sta je wel een 5 tot 10 minuten stil om uit te vogelen hoe je bijvoorbeeld bij een grijppunt om de hoek moet komen, of als je de hint button gebruikt..wil dat niet meteen zeggen dat je er ineens naartoe moet gaan. zo moet je eerst een heel pacours afleggen rondom een gebouw heen..of van dak naar dak. Het kunst en vliegwerk van de game..5,0*!!

Dan de combat...heerlijk uitgewerkt..zo glij je naar ze toe, geef ze een schop in de noten, slaat een paar keer op zijn waffel en pakt dan zijn geweer af om hem een kogel door de kop te jagen..Lekkere combat met brute stijl
Bij de swat-members heb ik wel de slo-mo mode nodig..zodat ik tijd genoeg heb om hun machinegeweer te krijgen en als het lukt en er zijn veel enemy's ratelen maar met dat ding!!
Combat ook een 5,0*!!

Het verhaal..de cut-scenes zijn perfect gedaan met de stijl van de strip..serie??
Maar het wel tof om te volgen elke actie in de game en de filmpjes draait alles om je zus..je zult haar bevrijden..op welke manier dan ook. heb dan ook al de nodige law-enforcers naar een andere wereld geholpen...de vetste actie van mij vond ik toch om in slo-mo te glijden, de ballenkick geven, wapen afpakken (shotgun) en hem dan van het gebouw blazen met dat ding!! Super gewoon!!
Het verhaal 5,0*!! (zou voor mij familie hetzelfde doen..al moet ik ook over de schreef gaan!!)

Gameplay spreekt tot de verbeelding..nu zie je een hele stad als je speeltuin, alles kun je beklimmen, afglijden..360 draai jumps doen en wat ik het vetste vond om door ramen heen te jumpen.
De rest van de gameplay staat boven vermeld..geen bugs, geen irritaties en zeer hoge replayvaleu..dus 5,0*!!

Al met al een game die zich kan meten aan mijn alltime nr.1 Neverwinter Nights!! Hulde daarvoor naar EA & Dice!!
5,0*!! en op plek nr. 2 in mijn top 10!!

Hier mijn favoriete track van de game:

YouTube - Mirrors Edge : Lisa Miskovsky - Still Alive (Benny Benassi Mix) : Original Soundtrack HD

Prachtige recensie bro!
Ik dacht wel dat je zou genieten van deze game! Het is totaal iets anders, als je het zo bekijkt tegenover de nieuwe generatie games van de afgelopen jaren. Zowat allemaal shooters, toch? Hopelijk beleef je er nog erg veel plezier aan Roger! Dat kan volgens mij niet mislopen, naar het einde toe wordt het spel er enkel maar spannender op!

Dr. Salvador
Super review Roger!.

Gewoon zonder pardon op Nummer 2 !, zo hoort het .

Echt super voor je, dat het zon supergame is!. Altijd vet!.

Ik heb gisteren ook zo genoten van mijn nieuwe game: Silent Hiil Homecoming!, een heilige horrorgame!

Dank je wel Emillio en tom ..waardeer ik echt..klasse buddy's!!

gamelord schreef:

Hulde voor de mooie recensie, bovenstaande stukje heb ik nog het meest van genoten

Thanks mr dig leuk om te horen!!

avatar van FENDERSTRIKE
een woord: geweldig

Zeker een geweldige game FENDERSTRIKE..ik weet potverdomme niet hoever ik ben..maar de game blijft geweldig. Zat een chapter ervoor zeker een uur vast als je je zus moet bevrijden. Dacht dat de bedoeling was de driver vanuit z'n ruit neer te knallen of wat dan ook...rijdt de wagen toevallig met zijn motorkap door mijn vizier en haal ik toevallig de trekker over!!

Waar ik n u zit is nagelbijten en pijn aan je tengels krijgen van de controller..maar wat je in de game sporadisch deed, moet je nu vol aan de bak..cops, snipers enz. enz. Was wel even minder dat liftgedoe..heb aan zulke levels altijd een hekel gehad..beetje claustrofobisch aangelegd..(heeft een reden )
Maar de game is echt overweldigend..krijg er maar geen genoeg van en hij duurt lekker lang (3 dagen al bezig..mag nog wel een paar dagen duren

Zeker zijn nr.2 in mijn top 10 waard..(gelijk met NWN )

Uitgespeeld, deze fantastische game..1 woord of teken!!....

avatar van superdude
leuke game dit
mooie graphics en wat een gameplay!
echt het speelt perfect, het is ook mega verslafend
alleen jammer dat het zo ontzettend kort is, je speelt het zo uit
ik vind de challenges die je dan nog kan doen ook niet zo veel aan en opnieuw een paar missies doen is dan nog wel leuk, maar ja
voor zolang de game duurde was ie top!

graphics 80
gameplay90
sound 75
speelwaarde 55

avatar van mr blijhoofd
Idd meesterwer ik heb nog nooit een spel gespeeld waarbij ik ook daadwerkelijk de speedruns de moeite vond maar bij deze moest ik wel echt fantastisch. en zelfs alle extra timetrials ik heb ze allemaal op 3 sterren ik wil meer meer nu!!!!

Vandaag deze gekocht voor 10 euro, kan niet mis zijn denk ik dan. Zeker met onderstaande recensies.

Inderdaad een leuk spel, een beetje Splintercell-on speed in white met Dragon's lair timing invloeden.

Is ook een fantastische game Grovonion ...beleef er nog maar veel plezier aan.

Een beetje storend is wel dat ik als matige gamer die ik ben 100 keer sterf voordat weer eens iets vlot verloopt en dat hindert wel.

Dat went wel Joh , zo was dat bij mij met de nintendo 8-bit vroeger...kon nooit winnen van mijn beste kennis. Maar nu gaat het gewoon vanzelf.

avatar van maikel01
Starmaster501 schreef:

Freerecordshop 13,99

avatar van kaholiic
Is geen 13 euro, sorry Roger..

avatar van Starmaster501
2e hands, 6 euro mij gamemania...

avatar van LimeLou
Ik heb dit spel net 3 uur gespeeld op mijn broer's PC. En ik heb er tot nu toe flink van genoten. Niet alles is perfect, en met name een schreeuwende broer achter je die zegt: "Je doet het helemaal verkeerd!" kan je uit de game halen....
Ik zal denk ik binnenkort een review hierover schrijven als ik de kans heb!

kiriyama
Zitten er in de Time Trials ook vijanden? En zo ja, is er ook een mogelijkheid om de levels te spelen zonder vijanden?

kiriyama
Toch niet helemaal mijn spel dit.

Ik moet toegeven dat het spel veel goed doet. Zo pakt de keuze om het spel in first-person te doen erg goed uit. Ook audiovisueel is het een leuk spel met mooie ambient en strakke artwork. Toch zijn er ook heel wat dingen die fout gaan.

Allereerst is de besturing niet geheel goed uitgewerkt. Het vechten loopt niet helemaal lekker en ik ben meermalen tot mijn dood gevallen omdat die griet niet sprong als ik op L1 drukte. Ook het feit dat ik maarliefst drie keer een vastloper heb gehad hielp niet echt mee. Helemaal aangezien het telkens na een lastig stuk was en ik dus weer opnieuw kon beginnen.

Dat alles zorgt ervoor dat dit spel een aantal keer toch knap frustrerend werd. Ook vind ik het jammer van de vijanden die je moet uitschakelen. Het is op bepaalde stukken gewoon onmogelijk om je snelheid te behouden omdat je vijanden moet uitschakelen.

Al om al is het een leuk maar niet geheel geslaagd experiment.

avatar van LimeLou
Goede review, kiriyama!
Ik kan je ook alvast bedanken aangezien ik zelf van plan was om een review te schrijven, maar met vrijwel alles wat je hier belicht ben ik 't mee eens!

avatar van KKOPPI
weer zo'n typische game waar ik draaierig van word.