Mirror's Edge (2008)

Apple iOS / Mobile / PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Platform / Action

Ontwikkeld door Digital Illusions en Iron Monkey
Uitgegeven door Electronic Arts

Mirror's Edge is gebaseerd op de populaire Urban sport "parkour" waarin iemand zich middels vloeiende acrobatische bewegingen zich over daken en andere obstakels voortbeweegt. Je speelt als Faith, een koerier in een stad waar de staatspolitie alle electronische communicatie afluistert. Degene die zich hier niet aan onderwerpen worden hard gestraft, vandaar dat koeriers als Faith worden ingehuurd om geheime boodschappen en voorwerpen te bezorgen met gevaar voor eigen leven.

avatar van SeptuSword
Persoonlijk vind ik dit echt een verschrikkelijk spel. Constant een opgejaagd gevoel terwijl je een uitweg zoekt. Ook faalde ik constant enorm.. en de snelle checkpoint stukjes helpen niet echt bij het gevoel dat je moet presteren.

Toch moet ik toegeven dat de first person view erg vet was in combinatie van freerunnen, alleen jammer dat je er weinig van kan genieten als er 293892 man achter je aan zit.

avatar van andnino
SeptuSword schreef:

Apart eigenlijk. Om dezelfde reden kan ik maar niet van Half Life 2 genieten.
Het feit dat het behoorlijk moeilijk is om alles in één keer goed te doen is ook een van mijn voornaamste kritiekpunten op dit spel, maar de geweldige visuals en setting maken een hoop goed. Aan de andere kant is het karakter van dit spel wel grotendeels gebaseerd op dat opgejaagd worden. Zou je een beetje rustig kunnen rondrennen, zou het meer lijken op een soort futuristische Assassin's Creed, maar dan in first person.

avatar van SeptuSword
andnino schreef:

Apart eigenlijk. Om dezelfde reden kan ik maar niet van Half Life 2 genieten.

Ik ben ook absoluut geen fan van Half-Life (2), voornamelijk dat stukje met die zombies/geïnfecteerde mensjes. Het zit ook een beetje in mijn karakter hoor, ik moet alles rustig aan kunnen doen op mijn eigen tempo.

Assassin's Creed 2 vind ik echt een meesterwerk.

avatar van andnino
SeptuSword schreef:

Assassin's Creed 2 vind ik echt een meesterwerk.

Dat verbaast me dan niks. Assassin's Creed legt ook wel heel erg de nadruk op het zorgvuldig plannen van je handelingen (ook al hoeft het niet per se), wat dat betreft echt een ander type game.

avatar van wolff
Heb toch maar mijn stem verwijdert aangezien ik op die iOS versie stemde

Ik heb echter een probleem, ik wil dat spel graag proberen op de PC maar na 20 minuten spelen krijg ik last van hoofdpijn/misselijkheid heb ik bij veel van dit soort spellen helaas. (zelfs bij HL2, dat is nog draaglijk als ik de FOV aanpas maar ik kan het niet 3 uur spelen)

wolff, dat spijt me, man! Ik ben laatst ook een paar keer misselijk geworden tijdens een spel. Was volgens mij iets simpels als Kingdom Hearts, en iets later ook met Rocket league. En dat terwijl ik in de 42 jaar van mijn leven nooit problemen hiermee had. Really suxx.

avatar van wolff
Grovonion schreef:

Inderdaad, ik denk dat het in connectie staat met het feit dat ik tijdens reizen ook heel gevoelig ben voor ziek worden.

Ik heb hetzelfde, wolff. Moet tijdens een vlucht altijd een medicijn innemen en boot-reizen vermeid ik helemaal omdat die steevast in een ramp uitdraaien.

Terug naar het spel: met de nieuwe die eraan komt kriebelt het toch weer om de draad van dit spel op te pakken, want ik heb het nooit uitgespeeld. Ergens in level 5 of zo gestopt omdat ik geirriteerd raakte met de level-delen waar ik moest schieten. Gelukkig dat ze dit eruit gehaald hebben in het vervolg.

Misschien is Welkin Road ook wel een leuk tussendoortje voor fans van Mirror's Edge...ook een soort freerun/parkour game maar zonder verhaal en schieten (wat blijkbaar voor veel mensen een minpunt is).

Een aardige preview is te zien op het youtube kanaal van Cosmic Engine (een heel aardig kanaal overigens voor PC gamers).