Resident Evil Code: Veronica (2000)

Alternatieve titels: Biohazard Code: Veronica | Biohazard - Code: Veronica - Complete Edition | Resident Evil Code: Veronica X

Nintendo GameCube / PlayStation 2 / PlayStation 3 / Sega Dreamcast / Xbox 360
Adventure / Action

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Nadat Claire Redfield ontsnapte uit Raccoon City, is ze nog steeds op zoek naar haar broer Chris. Tijdens haar zoektocht breekt ze in in een laboratorium van de Umbrella Corporation in Parijs. Ze wordt betrapt en gevangen gezet op een afgelegen eiland waar ze ook ditmaal te maken krijgt met hordes bloeddorstige monsters.

avatar van LimeLou
Geweldig nieuws, hopelijk maken ze het wat makkelijker aangezien ik me nogal ergerde aan de moeilijkheidsgraad.

Het uitdagende niveau was juist vrij goed in deze game.

avatar van LimeLou
Vond het eerder vervelend. Heb nooit verder kunnen komen dan het stukje waarbij je zo'n geblindoekt monster moet bevechten.

avatar van KAY
KAY
de moeilijkheids graad was inderdaad erg hoog ik ben zelf nooit verder gekomen dan die tyrant in het vliegtuig

avatar van KAY
KAY
waarom staat deze game eigenlijk niet in de top 250

avatar van LimeLou
Net te lage stemmen. Het zat eerst wel in de top 250 Ik kon eerst ook niet verder bij die tyrant komen. Pas bij m'n tweede playtrough

LimeLou schreef:

Die vond ik zo makkelijk

avatar van LimeLou
Dankje ,nu voel ik me een noob

avatar van LimeLou
Nogal moeilijk om dit spel te beoordelen. De muziek was het beste van alle Resident Evil games en het verhaal kan ook in de top 3 en weet meer emotionele snaren te raken. Het probleem zijn alleen de kille graphics en de retemoeilijke gameplay.

avatar van SonnyHolmes
Dit is veruit de moeilijkste spel die ik ooit gespeeld heb.
Het is eigenlijk gewoon een normale SP maar het voelde net alsof het een hele lange spel was.
Want wat was het moeilijk zeg ik ben 1000x dood gegaan maar het was de moeite waard.

Kon ik dat meer zeggen

avatar van roman123
Damn, kwa moeilijkheidsgraad af en toe behoorlijk frustrerend. Heel weinig ammo en health, de 1 geilt daarop maar voor mij mag het allemaal wat makkelijker. Ik ben op een gegeven moment maar gestopt omdat die shit mij teveel werd.

Agreed!