LEGO Indiana Jones (2008)

Alternatieve titels: LEGO Indiana Jones: The Original Adventures | LEGO Indiana Jones: The Videogame

Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / Xbox 360
Platform / Adventure

Ontwikkeld door Traveller's Tales
Uitgegeven door LucasArts

Kruip in de huid, en beleef de eerste drie filmische avonturen, van de iconische archeoloog Indiana Jones. In de game speel je de films, Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark, Indiana Jones and the Temple of Doom en Indiana Jones and the Last Crusade na, maar dit keer natuurlijk in het LEGO universum.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Helemaal top! Ik ben compleet verzot van de LEGO Star Wars games, dus deze staat ver bovenaan mijn 'must-have' lijstje voor 2008.

avatar van JohnWilliams
Ik wist al dat deze er zou komen, hij lijkt me best wel grappig.
Star Wars was inderdaad ook al een succes, misschien horen we ook de muziek van John Williams erbij...

Mooie cover overigens...alleen vind ik dit een mooiere:
Deze!

avatar van rpger
Hmm ik kijk toch meer uit naar de film dan naar de game, ik vond de Star Wars lego games maar matig eigenlijk, snap de lol niet zo ervan.(en ik ben een mega Star Wars fan - en had vroeger veel Lego)

rpger schreef:
Hmm ik kijk toch meer uit naar de film dan naar de game

Me too.
En ik kijk ook uit naar de muziek van John Williams!
Maar de game lijkt me ook wel grappig, niet geweldig...maar wel leuk voor een keertje. Of ze aan Star Wars kunnen toppen betwijfel ik eerlijk gezegd.

avatar van killer7
ik dacht ook dat er een Nieuwe Indiana Jones games uit kwam zonder de lego er voor .

avatar van JohnWilliams
Je bedoelt een videogame daarvan? Daar heb ik nog niets over gehoord. Maar het kan best, van de vorige films zijn er ook games gemaakt. En niet zo'n beetje ook.

avatar van killer7
jeps die bedoel ik idd.

ik ben wel wat nieuwe screens tegen gekomen, maar helaas geen release datum en voor welke platformen hij uitkomt.
Even wachten nog.

avatar van EspenSGX
Kijk in zo'n spel heb ik nu zin in!

avatar van Nintendofreak
Dit lijkt mij best een grappige game te worden.
Zo met lego mannetjes en dan in het verhaal van Indiana Jones.
Klinkt cool.

avatar van Barcel
Wow! Lijkt me super! Ik kijk hier echt erg naar uit!!

JohnWilliams schreef:
Mooie cover overigens...alleen vind ik dit een mooiere:
Deze!

Ja inderdaad, ik vind deze ook veel mooier dan de andere cover.

avatar van Ansem
Ik niet, deze is lekker rustig en past goed bij de Indiana Jones stijl.
EDIT: Ik kijk trouwens meer uit naar die andere Indiana Jones game dat in 2008 uitkomt.

avatar van Barcel
Welk game? Volgens mij is deze de enige Indiana Jones-game die in dit jaar uitkomt.

avatar van Albus Dumbledore
Die game waar jij het over hebt, Ansem, lijkt me ook wel vet. Jammer dat die game niet gewoon gebaseerd is op de nieuwste Indy film. En dat in dit spel ook nog niet Indiana Jones IV is in verwerkt.

avatar van JohnWilliams
Die nieuwe lijkt mij ook wel leuk. Zeker voor de PS3!!!
Oh, en ik zie nu dat de cover verandert is. Nu is het dezelfde als mijn aangegeven link een paar berichten eerder. Alleen daar zit wel iets meer kleur in, maar dat ter zijde...

avatar van The Blue Boy
Dit lijkt me wel een leuke game. Ik kan meestal wel om lachen om die filmpjes en grafisch ziet het er ook heel goed uit.
Waar ik me wel aan stoor is dat de Lego games die er op het moment worden uitgebracht alleen maar over films gaan (StarWars, Indiana Jones, Batman). Ik vind ze dus niet echt origineel. En daarbij komt ook nog het feit dat de manier van spelen steeds hetzelfde is (met die 'studs' bijvoorbeeld). Hopelijk wordt dit in de toekomst beter...
Desondanks lijkt het me wel leuk om te spelen.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
PC Demo is uit. Hier te downloaden.

avatar van Bart Tönjann
Ik vraag me af hoe ze dat nou met die Nazi's gedaan hebben.. Het lijkt me toch echt sterk dat we lego poppetjes in duitse uniformen en Swastika's zien.

avatar van Foetsj_NL
Ik twijfel erg bij deze game. Als ik hem koop weet ik toch dat ik hem voornamelijk voor de achievements speel, en om daar nou de volledige prijs voor te betalen zie ik ook niet zitten. Ik wacht denk ik even af totdat hij is afgeprijsd naar een wat vriendschappelijke prijs.

Ik wist nog niet dat je een Xbox 360 in bezit had, Foetsj_NL.
Hoeveel consoles heb jij eigenlijk momenteel in huis als ik vragen mag?

avatar van Foetsj_NL
Playstation 3, Xbox 360, Wii, DS, PSP, Playstation 2, Nintendo 64 .

Iemand deze game al in huis die een ervaring kan delen?

helemaal geweldig,ik ben er verslaafd aan geworden, dat was ik trouwens ook bij lego star wars en binnenkort komt ook de batman versie van lego (joepie).

Foetsj_NL schreef:
Playstation 3, Xbox 360, Wii, DS, PSP, Playstation 2, Nintendo 64 .

Iemand deze game al in huis die een ervaring kan delen?
Damn, gelukzak!
Ik ben nog van plan een Xbox 360 Elite of een Xbox Premium aan te schaffen, ik ben er nog niet echt uit...

avatar van jaspertje3
Download discussie verwijderd.

joeri592
ja ik heb hem maar ik heb hem al teruggebracht en voor ninja gaiden 2 geruild, wat een slecht spel is dit zeg!!!Indiana jones lego heeft niet normaal slechte graphics geen goed verhaal(anders dan de film)en het is in een uurtje uitgespeeld!Laat deze flop lekker liggen en koop ninja gaiden 2 die is echt goed!

knap als je dit spel in een uurtje al uit gespeeld hebt.
want een veld halen duurt ongeveer al 25 min.als je het voor het eerst speelt en als je alle geheimen wilt hebben nog wel veel langer en zeker als je het spel net hebt gekocht,ik heb hem na ongeveer een week uitgespeeld en dan ben ik ook intensief bezig geweest en heb ik alle geheimen gepakt en daarna krijg je nog eens drie velden.
zeker een aanrader want mijn zoontje en neefje vinden hem ook helemaal te gek.

het spel lijkt trouwens wel gewoon op de films,want je haalt er allemaal beelden uit.
alleen je ziet natuurlijk niet dat Mola Ram harten uit poppetjes rukt want dat laten ze natuurlijk niet zien voor de jonge gamers.

avatar van Mart
Heb gisteravond dit spel voor het eerst gedaan samen met mijn broer, en het is best een leuke game. Toevallig heb ik in de afgelopen paar weken alle films van Indiana Jones gezien, en het is een feest van herkenning om alle scenes terug te zien met LEGO-poppetjes, met af en toe ook leuke humor.

Tot dusver heb ik alleen de eerste film uitgespeeld, en tot nu toe bevalt het me wel: De besturing is makkelijk, het spel is heel toegankelijk (iemand die mee wil spelen kan binnen een paar seconden met gemak meedoen) en de tussenfilmpjes zijn erg leuk. Enig kritiekpuntje van mij is de camera. Deze kan je helaas niet goed draaien waardoor het soms irritant is als je achter objecten wilt kijken. Voor de rest vind ik het tot nu toe een prima game, al denk ik niet dat de levensduur lang is.

Laat ik maar eens beginnen met een 3,5*.

avatar van Bart Tönjann
Hey Mart, vraagje: Hoe hebben ze dat nou gedaan met de Nazi's? Ik bedoel, het lijkt me sterk dat we echt Lego Nazi's bevechten hier.

avatar van Mart
Bart Tönjann schreef:

De Nazi's zijn gewoon gekleed in soldatenkleding, en er zijn geen hakenkruizen zichtbaar. Je hebt dus soms niet echt het idee dat je tegen Nazi's vecht, maar echt erg is het gelukkig niet.