Last Action Hero (1993)

Game Boy / Nintendo Entertainment System / Sega Game Gear / Sega Mega Drive/Genesis / Super NES

Ontwikkeld door Bits

Danny Madigan heeft een magisch bioscoopkaartje in zijn bezit. Met dat kaartje kan hij zich verplaatsen van de echte wereld naar de filmwereld en weer terug. Hij moet samen met aktieheld Jack Slater een groep zeer gevaarlijke criminelen te lijf gaan, in zeven verschillende levels, om uiteindelijk Ripper's plannetje, om de twee werelden samen te laten smelten, te verijdelen.

Het enige wat ik nog van deze game weet was dat hij VEEL te moeilijk was. Als ik er aan terug denk was het een soort Donkey Kong (originele versie) waarbij je via trappen omhoog moest zien te komen en dingen zien te ontwijken. Ik kan me niet herinneren ooit voorbij het eerste level te zijn gekomen. Ik had hem voor de Gameboy.

Ik heb hem voor de SNES maar je moet gewoon door een level heenlopen
en vijanden met knuppels en messen zien te verslaan.
Is wel een enorm moeilijk spel aangezien je weinig moves kan doen
en ze steeds sneller en vaker aanvallen.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Het verbaast me echt dat ze van een matige film zoveel mogelijk verschillende game-adaptaties naar alle mogelijke spelplatforms hebben gepompt. We hadden de DOS versie ooit wel eens op de pc gespeeld en ik zou niet weten wat voor cijfer ik dat zou moeten geven. Je begint namelijk met rijden in een autootje door de straten van een stad en de besturing is zo slecht dat we geen kans hebben gekregen om wat van de rest, 2D actie leveltjes, te kunnen zien.

Ik heb nog een artikel waarin alle verschillen per platform netjes op een rij staan. Ze waren zelfs bezig met een SEGA CD versie **huiver**. Ik las destijds wel CVG, maar deze uitgave moet ik gemist hebben.