The Blues Brothers: Jukebox Adventure (1993)

Alternatieve titel: Blues Brothers 2, The

Game Boy / PC / Super NES
Platform

Ontwikkeld door Titus
Uitgegeven door Titus

In dit vervolg kies je opnieuw je favoriete Blues Brother en loods je hem door verschillende levels. Je kan je verdedigen tegen vijanden door platen te gooien. Het is de bedoeling power-ups te vinden voor de jukebox totdat je naar het volgende level kan.

avatar van PC.ENGINE.FAN
DOS (amiga?) versie was heel anders dan de SNES versie. Die SNES versie wilden we dolgraag hebben. HIj was heel belachelijk, de bewegende katrollen hangen zomaar ergens in de lucht zodat je kunt zien dat de designers maar lukraak sprites op een achtergrond hebben geplakt. En de levels zijn 3 a 4 vaste omgevingen, maar dan allemaal random de sprites weer op een andere plek alsof de designers de levels automatisch hebben laten genereren met bepaalde software, anders kan ik het ook niet verklaren. Ergens in level 3 kwamen we al niet verder, omdat er ergens een verborgen paddo-trampoline in een boom zit verstopt (WTF) en een level daarna zoeken we ons een ongeluk tot we er achter komen dat we in die kettingen moesten klimmen (WTF?!!) In het boekje stond hier niks over verteld, was volgens mij ook zo'n fluthandleiding. Waarom kochten we dit dan? Voor die kick-ass muziek, steroiden en doping en dat je met twee spelers allerlei gekken dingen kon doen en platen gooien natuurlijk!! We hebben die stuk of 30.. wat levels moeten voorstellen.. met wat moeite gehaald en toen kreeg je een schermpje met tekst: de brothers zijn aangekomen op hun concert of zo. Natuurlijk niet serieus te nemen, dus ook geen serieus cijfer.