The World Ends With You (2008)

Alternatieve titel: World Ends With You: Final Remix, The

Apple iOS / Nintendo DS / Nintendo Switch
RPG / Action

Ontwikkeld door Square Enix en Jupiter
Uitgegeven door Square Enix en Ubisoft

The World End With You speelt zich af in Japan, en met name in Tokio. De belangrijkste locaties van Tokio, zoals het drukste kruispunt en het populairste shoppingcentrum ter wereld, zijn aanwezig in het spel. De hoofdrolspeler Neku heeft een speciale gave, hij kan zien wat andere mensen voelen. Hij wordt gedwongen om samen met een meisje dat hij ontmoet, Shiki, een mysterieus spel te spelen. Op het bovenste scherm van de DS zal Shiki tegen monsters moeten vechten, terwijl Neku hetzelfde doet op het onderste. Deze gevechten hebben een invloed op elkaar dus je mag ze geen van beide verliezen. Om het spel te winnen, zul je alle monsters moeten verslaan.

kiriyama schreef:
Ja, erg jammer. Ik speel namelijk altijd docked op mijn Switch. Ik weet nu niet of ik hem nog wel wil spelen. Zoals ze de controls beschrijven lijkt het me 10x niks. Zonde dat er geen demo van is vrijgegeven zodat ik het zelf even zou kunnen ervaren. Denk toch dat ik hem nu maar aan me voorbij laat gaan. Dan maar wachten op RDR2.

De game is ooit gemaakt met de Nintendo DS in gedachten, ik denk daarom dat het handheld, ondanks de revamped graphics prima tot zijn recht komt, maar als handheld geen optie is zou ik ook passen. Ik weet sws niet wanneer ik deze game koop, zoveel wat ik nog spelen wil en zo weinig tijd. Ik heb ook een backlog maar ik moet zowel kopen als spelen

dan eerst nog snel deze eens uitproberen op de DS

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)

Allee! Het zal tijd worden.
En nu heb ik net enkele maanden terug mijn Switch verkocht. Ik had al het plan om de Lite te halen, daar is nu ook een extra reden voor. Hoop wel dat dit beter gaat zijn dan de eerste game op de Switch, want dat was echt een hele matige port. Dus Grovonion; zeker een aanrader om m te spelen op de DS - by far de betere versie!

avatar van Princess Piranha
Ik verwachtte echt helemaal niets van die countdown website haha, blij dat ik ongelijk had. Wie had dat nog durven dromen, een vervolg! Inderdaad werd het wel eens tijd