Metroid Prime (2002)

Alternatieve titel: Metroid Prime Remastered

Nintendo GameCube / Nintendo Wii / Nintendo Wii U / Nintendo Switch
Shooter / Adventure

Ontwikkeld door Retro

Het kwaad schuilt onder de oppervlakte... Sinistere krachten roeren zich in het binnenste van de planeet Talon IV. De Intergalactische bonusjaagster Samus Aran is de enige die dit kwaad kan vernietigen... maar eerst moet het gevonden worden.

avatar van Maxigames
banjo Het was toen ook vooral mijn broertje die dit spel speelde, maar ik denk dat ik zelf ook niet veel aandacht aan die logs had gegeven. In die tijd was mijn Engels ook een stuk matiger als tegenwoordig. Dat is door de jaren heen door games, films en internet een soort tweede taal geworden, maar in die tijd kostte het me een stuk meer moeite. Teksten die niet noodzakelijk waren om het spel uit te spelen werden vaak geskipt. Nu lees ik alle log's helemaal door.
Het is zeker een beleving die echt iets aan de Switch toevoegt, ik hoop dat ook Prime 4 nog op de Switch uitgebracht wordt. Verder is het enige wat ik nog stiekem mis op de Switch een echte F-Zero game!

Maxigames koptelefoontjes op (als je die hebt) en genieten maar, wat ik ook altijd erg fijn vind is die flow waar in je terecht komt (mede door die prachtige ambient muziek) bij het verkennen van die planeten. En die ook sterk word afgewisseld door hyper actie momenten met eindbazen en de beruchte Space Pirates tjonge het is erg fijn om weer terug te zijn!.

Banjo schreef:
3bdelilah nee.. vind je het niet de moeite waard om even te reageren? nou ja veel plezier dan maar in het Zweinstein kasteel!.

Haha sorry, ik heb gisteren pas m'n fysieke exemplaar binnen dus ik kon nog niet inhoudelijk reageren. Maar ik heb wel het gevoel dat het inderdaad drie keer scheepsrecht wordt, maar we gaan het zien. Dat wordt Hogwarts Legacy even pauzeren en dan hiermee beginnen.

avatar van thoyouknow1980
Metroid games❤️
Ze zullen altijd een van mijn favoriete genres blijven.
Het begon allemaal met Super Metroid voor mij.
Ik kan die game wel dromen zo vaak doorgespeeld.
En toen was er ineens een 3d metroid genaamd Prime.
Ik was toen al verbaasd over hoe goed gelukt het is van de makers om van een 2d game een 3d game maken.
Want hoe vertaal je lastige moves zoals de morphball,screw attack of graple beam.
Maar dat was ze dus wel mooi gelukt
En dan is er nog die geweldige soundtrack van de Prime serie,echt buitenaards mooi.

Maar nu dus de remaster,zeg ma gerust remake.
Want wat speelt het heerlijk weg met de pro controller.
Eindelijk je een keer meester voelen over hoe je Samus bestuurd
En ook de graphics zijn om van te smullen.
Heerlijk rondolen op je eigen tempo en genieten van het ruimte avontuur.
En dankzij de zeer buitenaards aanvoelende flora en fauna wil dit wel lukken.
Iedereen die dit nog nooit gespeeldt heeft..kopen want dit is een meesterwerk in zijn genre.
Mijn hoop is bij deze gevestigd dat Prime 2 en 3 ook nog gaan komen

thoyouknow1980 schreef:

Mijn hoop is bij deze gevestigd dat Prime 2 en 3 ook nog gaan komen

Wat zou jij liever hebben? dat ze voor deel 2 en 3 ook nog de moeite gaan doen om er een remaster (remake) van te gaan maken, en dan Metroid 4 pas laat volgend jaar uitbrengen. Of... de andere twee delen zo als een port uit te gaan brengen en dan Metroid 4 dit jaar ook nog gaan uitbrengen!.

avatar van thoyouknow1980
Hey banjo
Ik zou zeggen geef 2 en 3 ook dezelfde remaster behandeling als 1.
Als het even kan zo snel mogelijk natuurlijk
Vooral Metroid prime 2 is super speciaal,die verdient zowiezo een remaster of remake.
Ik vind um zelfs iets toffer dan 1 vooral door de twee dimensies waar je tussen reist.
En de game bevat volgens mij ook van alles ietsje meer zoals meer wapens,items en grotere area's.

Metroid prime 4 mag wat mij betreft liever niet teveel afwijken van de bekende formule en gameplay.
Dat ze dus vooral maar de tijd nemen met deel 4.
Maar dat Metroid games en Samus weer helemaal terug zijn is voor alle fans genieten

thoyouknow1980 schreef:
Hey banjo
Ik vind um zelfs iets toffer dan 1

Dat ben ik eigenlijk helemaal met je eens Metroid Prime 2: Echoes is specialer en ook moeilijker dan deel 1.
In dit deel word je toch minder aan het het handje gehouden en is het level ontwerp meer abstract. Ik heb deel 2 dan ook nooit echt uitgespeeld, maar verdorie laten ze van dit van dit spel ook een nieuwe remake gaan maken! het heeft meer weg van de oude moeilijkheid's graad in een nieuw jasje.

avatar van Sateck
Vorige week mee begonnen. Wat. Een. Game!! Ik heb totaal niet het gevoel dat ik een game aan het spelen ben van ruim 20 jaar terug. Vrijdagavond schrok ik van de tijd, en baalde ik dat ik moest stoppen(bedtijd...). Ik kan mij niet herrineren wanneer ik dit voor het laatst heb gehad. Meestal ben ik er wel klaar mee na 1 tot 2 uurtjes.

Als kind was de GameCube echt een van mijn favoriete consoles. Ik had veel games, maar ik hield niet van sci-fi en toen ook niet van first-person-shooter.... dus ik heb deze game toentertijd altijd laten liggen. 125 gulden voor een game was als kind van 12 ook wel flink. In die tijd had ik ook nog een Dreamcast. Dus het waren wel de topjaren qua gaming!

Ik had veracht dat deze remaster wel 'te laat' voor mij zou komen. Maar het tegenovergestelde is waar. Ik zal hier 100% 5* voor geven.

En Nintendo: Wacht nog maar even met Metroid Prime 4. Graag eerst de remasters van deel 2 en 3.

Sateck schreef:

Nee. Bedankt. Ik wil echt wel deel 4. Nu.

Wat niet wil zeggen dat de interesse er eventueel niet is. Ook al heb ik 2 delen origineel + de trilogie op de Wii remastered. Maar ik moet zeggen dat deze toch wel erg overtuigend overkwam op de Switch. (een vriend heeft hem wel in huis).

Aanschaf is een vraagteken voor mij - maar ik zou er per uitzondering haast toe geneigd zijn.

(remasters van 2 en 3 ook trouwens - volgens bepaalde sites zouden er gewone ports komen, volgens andere geruchten is dat weer verleden tijd vanwege het succes).

(ik ben trouwens wel erg voorstander van een degelijk Metroid 2D compilatie. Ook al moet ik die laatste nog in huis halen.)

avatar van Sateck
En dan nu, 4 weken verder.... Ik ben zo goed als bijna bij het einde. Ik ruik de eindbaas. Ik hoor hem gillen. ' 'Kom maar op!', denkt hij. En ik denk hetzelfde........ Ik lust hem rauw. Ik wil hem alle hoeken van Talon IV laten zien!!!

Maar ik ben er klaar mee. Ik ben er via internet achter gekomen dat ik nog 4 artifacts moet pakken voordat ik mag strijden tegen Metroid Prime. Maar ik ga niet wéér al die ruimtes langs. Weer dezelfde klote tegenstanders die ik al 100x heb verslagen tegenkomen. Weer die ene sprong maken waar ik al 50x net mis heb gestapt. De ruimtes ben ik echt meer dan zat. Ik kan ze wel dromen. Maar die dromen beginnen saaie nachtmerries te worden.

Daarom besloten het laatste half uurtje via YouTube te bekijken. Jammer, hierdoor kan ik de game echt geen volle 5* geven. Verveling en vooral irritatie slaat toe. Een nare nasmaak. Na de eerste 5 uur spelen kreeg ik echt het gevoel dat deze game gegarandeerd in mijn top 10 zou komen. Maar nu, mwaaaa. Een topgame. Zeker. Maar kan wat mij betreft niet tippen aan Super Metroid en Metroid Dread. En dat komt dus door het laatste gedeelte.