Metroid Prime (2002)

Alternatieve titel: Metroid Prime Remastered

Nintendo GameCube / Nintendo Wii / Nintendo Wii U / Nintendo Switch
Shooter / Adventure

Ontwikkeld door Retro

Het kwaad schuilt onder de oppervlakte... Sinistere krachten roeren zich in het binnenste van de planeet Talon IV. De Intergalactische bonusjaagster Samus Aran is de enige die dit kwaad kan vernietigen... maar eerst moet het gevonden worden.

avatar van wii
wii
thankyou! ik ga hem nog wel kopen denk ik ik zag hem bij game mania voor 9,90 ook deel 2 trouwens is die nog beter of niet?

Awake78 schreef:
Volgens mij is dit spel echt veel te moeilijk om uit te spelen met die nieuwe Wii-controller.
Zelfs met de GC-controller is het echt een uitdaging; The Omega Pirate, Meta Ridley of Quadraxis uit deel 2, pfffff.....slapeloze nachten!

De Wii controls maken alles wat mij betreft een stuk makkelijker, en ik ben niet de enige die dat denkt. De verbeterde mogelijkheid om te richten/schieten en te bewegen tegelijk maakt alles een stuk soepeler, zowel het vechten als de platform gedeelten. Het is zelfs zo erg verbeterd dat ik Metroid Prime op de GC nooit echt geweldig vond, terwijl het op de Wii tot één van mijn favoriete spellen ooit uitgroeide (zie m'n top 10).

Wat je van de controls vindt moet je zelf weten, maar dat zowel MP1 als 2 er makkelijker op zijn geworden valt bijna niet te ontkennen. Ik heb ze op de Wii uitgespeeld (op normal) zonder één keer dood te gaan. Toen ik weer terugging naar de GC versie ging ik gelijk al kopje onder tegen Flaghra.

wii schreef:

Daar zijn de meningen over verdeeld, maar wat mij betreft wel. Als je Metroid Prime leuk vond vind je Echoes in ieder geval ook leuk.

snap niet waarom je deze game bij de wii de wii controller MOET gebruiken met gamecube controller lijkt het me veel makkelijker

Omdat dit een heruitgave op de Wii is. Als je het spel met de GC controller had willen spelen had je gewoon de oude op marktplaats moeten kopen.

avatar van Awake78
Als spel is deel 2 misschien wel beter en veelomvattender, misschien ook wat completer en sfeervoller (soms lekker duister). Maar de ervaring van deel 1 was voor mij gewoon ultiem. Alles klopte gewoon voor mij.
Dus ook de besturing. Ik ben bij deel 3 snel afgehaakt door de besturing. Ik hoorde in meerdere reviews dat het goed was overgezet naar de Wii-controller, maar ik kon er gewoon niet aan wennen.
Vond het spelen met de GC-controller echt zo lekker, daar kon echt niets tegenop. Dat je zo met je rechterduim alles tegelijk met de A-knop kon besturen (de supermissiles, het springen).

Flaghra, ach ja....was ook niet makkelijk. Wel de eerste échte baas in deel 1. Alle bazen zijn zo goed opgebouwd in de games, dat ze precies sterk genoeg zijn voor jouw energie op dat moment.

Vind het knap dat jij de games hebt uitgespeeld zonder dood te gaan, poeh respect hoor. Bedoel het echt niet lullig maar misschien hebben ze de moeilijkheidsgraad op de Wii iets aangepast voor de doelgroep? Jij zegt dat je hem op 'normal' hebt gespeeld, terwijl je op de Gamecube geen niveau kon kiezen.

Awake78 schreef:

Volgens mij was normal dezelfde moeilijkheidsgraad als in het origineel, alleen hebben ze 'hard' toegevoegd voor mensen die de spellen al een keer gespeeld hadden. En als je het spel uitspeelt unlock je nog hyper mode.

avatar van Awake78
Ok dan. Nou ik had best veel moeite met de Omega Pirate (2 x dood), Meta Ridley (12 x dood) en Metroid Prime (5 x dood). Maar de voldoening is zoooo groot als je ze eenmaal hebt. Zit je zwaar trillend te kijken naar de cutscene dat je hem helemaal de pan in hakt. Moest ook altijd minimaal een kwartier pauze na zo'n eindbaas

Dr. Salvador
Dat klinkt heftig!

avatar van Awake78
Jahaaa is het ook! Mooie rustige momenten afgewisseld met hectische gevechten. Avonturieren en de meest fantastische omgevings-gerelateerde puzzels afgewisseld met zoeken en backtracken. Schrikken en frustratie afgewisseld met genieten.....ach, ik kan er een boek over schrijven Er staat niet zomaar een game boven RE4 in mijn top 10

Dr. Salvador
Nee, daar heb je gelijk in!
Er staat niet zomaar een game boven RE4 ( wat voor mij DE game is )
Ik heb hem vaker dan 10X uitgespeeld, en alles unlocked, zelfs de Handcannon, en ik kende de game uit mijn hoofd!.

Ik kan ook wel een boek over Batman schrijven ( of liever gezegd stripboek ). Heb jij die game al uitgespeeld Awake?

avatar van Awake78
Bijna! Moet alleen nog de eindbattle....gaat zeker deze winter nog gebeuren, maar krijg Cod:MW2 niet uit m'n box

@Imperial Figure

Je moet die L-knop vasthouden tot ie volledig ingescand is. Deze game heeft voor zover ik weet geen glitches.... succes, hij is het waard.

Edit: O dat heb je al gedaan zie ik...hmmm dan weet ik het ook niet?!

Volgens mij ligt het aan mijn controller maar andere games werken wel gewoon met de L knop van de GC controller, ik heb deze game nu dubbel gekocht omdat ik dacht dat het een bug was maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem, ook met metroid prime 2 krijg ik het niet voor elkaar.
Ik houd de L knop ingedrukt maar niks gebeurt, ik zie alleen maar zo'n kruisje waar je mee richt op vijanden (en ik doe het in scan visor mode) als ik de L knop indruk.

En ja hoor het ligt aan mijn L-knop van de GC controller (het indrukken van de L-knop werkt niet, gewoon L werkt wel maar indrukken niet dom systeem), Bahamut Zero bedankt dat ik je GC controller mag lenen .

avatar van Awake78
Haha dat die dingen nog kapot kunnen ook (Gamecube controllers). In mijn ogen de sterkste waarmee ik ooit heb gegamed.

Maar het kon ook niet anders dan dat het zoiets was. Ga je deze geweldige game nu wel spelen? Veel plezier in ieder geval.

Awake78 schreef:

Ja ben druk met de game bezig, heb een controller van een kameraad geleend dus het komt wel goed.
In het begin level dacht ik even dat het een lineaire shooter zou worden maar dat is gelukkig niet het geval, het is net zelda maar dan in shooter stijl.
Ik heb Metroid Prime 2 echoes hier ook liggen dus als deel 1 is uitgespeeld ga ik voor het tweede deel.

War-Ultima
Awake 78 de gamecube controllers zijn inderdaad sterk (toch vind ik de originele Xbox controller nog beter) maar het in klikken van de achterste knoppen (waar metroid prime om vraag, L knop in klikken) kan ie niet goed tegen, vind het eerlijk gezegd ook een achterlijk systeem van metroid prime.
Mijn oude GC controller wil prima met andere games maar metroid prime vraagt steeds om de L knop in te klikken (scannen en aim lock systeem) en mijn oude controller is daaraan ook kapot gegaan (of in ieder geval alleen de L knop in klikken is kapot van mijn controller).
In Leeuwarden hebben ze niet eens meer echte GC controllers te koop dus nu heb ik een B-merk controller gekocht (speciaal voor metroid prime) en ik merk het direct, de knoppen zijn stroever dan die van de originele GC controller waardoor je keihard de knoppen moet in klikken maar goed het is niet anders.

Metroid prime zelf is niet echt mijn type shooter, zelda vind ik leuke games en ben gek op shooters maar metroid prime is extreem saai, sorry dat ik het zeg maar het is een moeizame shooter, ik loop door de levels heen (en ben ook aan het exploren) zonder enig emotie en gevoel.

Games als bioshock en fallout 3 doen mij ook al niks en dit is een shooter die mij een beetje aan dat soort games doet denken.
Ik zeg niet dat metroid prime een slecht spel is maar je moet er echt van houden.

avatar van Awake78
Ja ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Ik heb het spel zelf ook 2 x weggelegd, simpelweg omdat ik het taaie stuff vond. Maar pas toen ik het ging spelen met een goede walkthrough ben ik het gaan waarderen. De grappige maniertjes om je energytanks en missiles te vinden, de achtergrond informatie over de verschillende levels en monsters en gewoon het niet doelloos in de rondte lopen, dat waardeerde ik heel erg aan die manier van spelen.

Het heeft inderdaad wat weg van BioShock en Fallout, al zijn het natuurlijk andere games, maar dat weet jij ook wel. Omdat ik die ook heel tof vond, geeft dat al aan dat wij duidelijk niet dezelfde smaak hebben (al hebben we wel 2 dezelfde games in onze top-10 )

Jammer dat je er geen gevoel bij hebt, ik kreeg bij binnenkomst van de nieuwe levels (vooral de Phenandra Drifts) juist iedere keer kippenvel en vroeg mezelf dikwijls af wat voor avontuur ik nu weer zou meemaken. Juist zulke emoties bij een game ben ik nog niet eerder tegengekomen. Die muziek er nog eens bij als klap op de vuurpijl....

Maar goed, ik zou deel 2 dan ook niet proberen als ik jou was. Is wel een iets ander spel, meer actievoller en iets gevarieerder- maar het idee is grotendeels hetzelfde.

Jammer, maar wie weet dat je hem over een tijdje nog eens een kans geeft!

EDIT: na het spelen van deze game(s) is ook mijn linkertrigger kapot gegaan

spelfreak
net metroid prime trilogy gekocht heb 10 minuten van game gespeeld als uitproberen krijg hem zaterdag (verjaardag) pas echt

de intro van de game is: epic like hell de besturing is wel moeilijk maar na 6 minuten heb je het door en is de besturing geweldig alleen word je arm al snel moe

waarschijnlijk dinsdag ofzo grote recensie

avatar van jellecomicgek72
Deze game wil ik echt héél graag spelen. Weet iemand of je dit op een gamecube emulator kan spelen op je pc net zoals die oudere Nintendo-classics?

avatar van Feyenoord100jaar
0,5
Ik vond er absoluut niks aan, dus raad het je af. Awake zal er anders over denken

Feyenoord100jaar schreef:
ik vond er eerst ook niks aan maar dat is omdat er ik nikst vansnapte en dat hebben heel veel mensen ik bedoel maar als jenooit een metroid game gespeeld hebt denk je soms WTF als jebv door een smalle ruimte moet gaan met de morph ball ik herinner me dat ik er een half uur overgedaan heb voordat uitvond date bepaalde deuren met een missile moest openen

jellecomicgek72 schreef:
ik zou gewoon metroid prime trilogy kopen dat zijn 3 spellen voor 50 euro en extra's enz. en je hebt goede besturing

avatar van jellecomicgek72
Heb geen gamecube of wii.

jellecomicgek72 schreef:
Heb geen gamecube of wii.
ik denk niet dat je die op een emulator krijgt ik krijg geen een op de emulator

Feyenoord100jaar schreef:
Awake zal er anders over denken
Haha ja klopt! Maar ieder z'n mening toch. Had er eerst ook moeite mee. Je moet er een beetje inkomen. Even doorzetten.

BoosGB
Top game! Naar mijn mening is de oude GC besturing beter dan de Wii versie. Maar dat kan ook zijn om 'old times sake'.

Had ook van die momenten die Awake al omschreef. Bij bijna alle gebieden. Spaceship, Overworld, Drifts, etc. Wat catchy deuntjes eronder en je bent weer een paar uur verder

Deel 2 is trouwens wat donkerder, trager en ook iets moeilijker dan dit eerste deel. Wapens, visors e.d. zijn ook cooler in dit eerste deel.

Kortom; een van m'n favorieten.

284

Dan heb je het over corruption neem ik aan, first person view vond ik nogal frusterend op de gamecube en op de wii, vooral de eideloze gescan.

De nieuwe Metroid: Other M in third person view is echt een aanrader 4,5*!

BoosGB
284 schreef:

Heb het over de eerste 2 delen (waarmee post hier gerechtvaardigd is). Die zijn opnieuw uitgebracht in de trilogie versie voor de Wii. Met dus de nieuwe besturing.

Zou liever Corruption speelbaar hebben gezien met oude besturing als extra optie. Maar dat zullen ze nooit doen natuurlijk.

Heb Other M nog niet gespeeld. Om de een of andere reden trekt die game me niet zo. Het Metroid-gevoel zit er toch wel in neem ik aan (ondanks dat het van die gasten van Ninja Gaiden is)?

284
trilogie versie voor de Wii. Met dus de nieuwe besturing.

Ach ja natuurlijk stom van me, heb ze natuurlijk zelf op de GameCube gespeeld, maar je hebt gelijk de controls sucks.

Buiten dat de game vrij makkelijk en iets te liniair is, is de game toch wel een aanrader en naar mijn mening komt de game beter tocht zijn recht in third/(first) person view.

avatar van rockgamer
ik heb een aantal vraagjes over de wii trilogie editie, is dit spel ook met gamecube controller te spelen ? en hebben ze de graphics verbeterd of zijn die nog hetzelfde als bij de gamecube editie ?

avatar van Cassevis
Kan er bij de multiplayer een computer worden ingeschakeld?

Er is geen multiplayer. Denk dat je daarvoor bij de DS-game Metroid Prime: Hunters moet zijn.

Beste game van deze eeuw trouwens. Kom er later nog wel op terug, ik doe deze game geen recht aan met een paar zinnetjes tekst. Het enige dat me opvalt is dat ik hierboven lees dat het iemands type shooter niet is. Metroid Prime is dat namelijk helemaal niet.