Digger T. Rock (1990)

Alternatieve titels: Digger T. Rock: Legend of the Lost City | Digger: The Legend of the Lost City starring Digger T. Rock

Nintendo Entertainment System / Xbox One

Ontwikkeld door Rare
Uitgegeven door Milton Bradley

Digger T. Rock is een kleine brave mijnwerker die het aandurft om zijn schop te zetten op plekken waar niemand eerder dat heeft gedurfd. Hij houdt ervan om als eerste op onontdekte plaatsen te komen, en ondergrondse wonderen te ontdekken. Hij droomt ervan om ooit een verlaten stad met vele schatten schatten te vinden. Jij helpt Digger om zijn droom waar te maken. Versla ondergrondse monsters en probeer de verloren stad te vinden.

avatar van neddie
Een van de meest ondergewaardeerde NES titels (van Rare overigens!). Goede graphics en ditto muziek zorgen voor een goede sfeer. Wellicht wel een beetje te pittig naar hedendaagse maatstaven (tevens een gebrek aan een save of paswoord systeem), maar misschien juist daarom wel erg goed. Zie het als een complexere versie van Boulder Dash.

SouthParkFan
Inderdaad erg ongewaardeerd en leuk. Vrij moeilijk, maar NES-spelers zijn dit gewend. 3,5*