Road Rash II (1992)

Sega Mega Drive/Genesis / PC
Racing / Action

Ontwikkeld door Electronic Arts
Uitgegeven door Electronic Arts

Stap wederom op je motor en win races op elke mogelijke manier. Je hebt nu een nieuw wapen tot je beschikking: een ketting. Goed om de botten van je tegenstanders te kraken en ze nog sneller van hun motor af te krijgen.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Ik ben niet zo van de racers maar de Road Rash serie heb ik altijd erg leuk gevonden. Volgens mij heb ik het ook nooit uitgespeeld omdat de level 5 races zo debiel snel gingen dat ik het niet echt meer bij kon houden. Het is te doen maar je moet je echt zo ontzettend goed concentreren, want elke stuurfout is fataal.

Het vechten is ook erg leuk, door te slaan gaat de health van je tegenstander achteruit en als die op is vallen ze van hun motor af. Je kan ze ook proberen onderuit te trappen maar dat is wat lastiger, zeker als je een lichte motor hebt. Het is wel erg leuk als je een tegenstander tegen een obstakel kan trappen. Je tegenstanders hebben soms ook wapens die je af kan pakken door op het juiste moment te slaan. Je hebt een knuppel die wat meer schade toebrengt dan je vuist en een ketting die nog meer schade toebrengt en ook veel meer reikwijdte heeft. De combinatie van racen en vechten werkt in ieder geval erg goed en is een stuk boeiender dan je alleen op de weg concentreren.

Er zit ook een multiplayer mode bij waar je tegen elkaar kan rijden. Best leuk al is het allemaal wat onduidelijk bij een splitscreen.

avatar van Manny Calavera
Humor!

Grafisch niet zo mooi, maar de humor en actie maakte veel goed. Lekker mensen van de motor meppen, wat wil je meer als kind