Inca (1992)

PC / Philips CD-i
Adventure / Action

Ontwikkeld door Coktel Vision
Uitgegeven door Sierra

Jij bent een ruimtepiloot, en je hebt de mogelijkheid om door de tijd te reizen. Je bent op missie gestuurd om te landen in Zuid-Amerika, op het tijdstip van de Europese invasie. Jij hebt de opdracht om de mysterieuze schat van de Inca te vinden. Echter zijn er meer schatzoekers in de omgeving. Naast het oplossen van diverse puzzels, zul je ook andere schatzoekers moeten uitschakelen, en tijdens je vliegritjes door de tijd andere schepen en vijanden moeten uitschakelen.

avatar van jaspertje3
Fantastisch puzzel / actie spel dat zijn tijd ver en ver vooruit was. Er waren leuke en uitdagende puzzels, die niet altijd even moeilijk waren, wat de speelduur wel bevorderde. Het schietelement in het spel was ook erg leuk uitgewerkt. Achter iedere pilaar stonden een paar mensen. Ik weet niet hoe je het noemt, maar in ieder geval acteurs die later in het spel zijn geplakt. Wat het spel nóg leuker maakte, waren de Nederlandse (!!) stemmen die in het spel verwerkt zaten. Ik kan me nog steeds het zinnetje van een andere schatzoeker herinneren. Als ik dat soms spontaan nog wel eens roep tegen m'n broer, weet hij meteen over welk spel ik het heb.
Eigenlijk ongelooflijk dat dit spel nog niet op de site stond. Dit pareltje hebben zeker toch wel meer mensen gespeeld?