Road Rash (1991)

3DO / Commodore Amiga / Game Boy / Game Boy Advance / Sega Saturn / PC / PlayStation / Sega CD / Sega Master System / Sega Mega Drive/Genesis
Racing / Action

Ontwikkeld door Electronic Arts

Tijdens de Road Rash races kan je jezelf bewijzen tegenover de andere straatracers. Alles is toegestaan, als je de race niet op een eerlijke manier kan winnen sla je gewoon je tegenstander van zijn motor af.

Deze was echt heel tof. Ik heb me hier echt heel lang mee vermaakt.
Het racen is heerlijk en vooral je tegenstanders vernederen door middel van slaan en schoppen. Het gaf ook een kick als de smerissen naast je kwamen rijden en je met één trap die cop tegen een tegemoetkomende auto trapt. Dag agent.

Je kon ook allerlei wapens gebruiken. Het was af en toe wel frustrerend, want soms was jezelf de pineut door toedoen van je tegenstander. Wat me ook nog bijstaat zijn de heerlijke tussenfilmpjes, als je verloor, gearresteerd werd en natuurlijk had gewonnen.

Hier had je nog alleen een knuppel als wapen. Ik vind deze ook wat minder dan deel II, die is net wat vloeiender, heeft betere muziek, obstakels zoals koeien die ook loeien als je erover rijdt en wat mooiere banen.

Hier had je een knuppel, maar ook nog een ketting. Ik heb deel 2 nooit gespeeld.

Toch wel, want hier heb je geen ketting .

WTF! Zo irritant als je niet precies meer weet welk deel je hebt gespeeld. Het deel dat ik had gespeeld had je een knuppel en een ketting, je kon mensen overrijden ( ook omaatjes, koeien weet ik niet maar kan goed), had toffe tussenfilmpjes en een baan genaamd Peninsula. Welk deel is het?

avatar van waxs
Hadouken schreef:

Hehe, jammer dat EA er nu met het laffe Burnout een soortgelijke serie probeert neer te zetten. Geweld in deze game maakte het juist zo leuk om te spelen.

avatar van Spawn NL
Ik dacht wat is dit toch voor game dat iedereen er op stemt maar ik hem niet ken!. maar toen begon er iemand over die knuppel en die ketting Whahaah wat was dat machtig ! Maar kweet niet of dat dit deel was even opzoeken

avatar van Metalfist
Ik had een versie op de nintendo 64 maar die staat er precies nog niet op, straks is proberen of ik hem kan toevoegen

BoordAppel schreef:
Toch wel, want hier heb je geen ketting .

Ik heb screenshots opgezocht en ben toch vrijwel zeker dat ik dit deel heb gespeeld. En ik had wel eens een ketting Maar ik heb hem hier staan, dus ik zal binnenkort eens kijken en eventueel een screenshot maken.

Ook als je dit invult op Google zie je dat de woorden 'ketting' en 'Road Rash' matchen. En nee, ik voerde geen cheat in

avatar van Bennerd
Hadouken schreef:

Dit deel, en hier kun je inderdaad met sommige personages een ketting hebben

Hadouken schreef:

Aha, nu snap ik het. Ik zie dat je voor de PC hebt gestemd. Eigenlijk zou die hier niet bij moeten staan want dat is eigenlijk een ander spel. In de originele Road Rash heb je namelijk geen ketting en geen track die Peninsula heet. Ik denk ook dat de N64 en Playstation versie heel anders zijn dan de originele Mega Drive versie.

neo (crew)
N64 en Psx is ingesteld op het slaan met knuppels, kettingen etc.

avatar van paulisdik
BoordAppel schreef:

Bij de Playstation versie staat bij het opstarten van het spel dat het spel uit 1995/1996 komt weet niet precies zeker en deze 1991 .

Briljant spel.
Deel 1 heeft zeker wél n ketting.
Heerlijk dat gevoel als je zo'n ketting vol tegen de helm van een tegenstander aanslingert, hij van zijn motor af dondert, en jij nog even vol overgave over m heen rijd waarna n tegemoet komende auto m frontaal de andere kant op beukt.

Als je in dit spel de muziek op off zette en je van je motor was gelazerd, dan hoorde je de sirenes van de politie altijd van ver dichterbij komen
Maakte het extra spannend.

Als je genoeg geld verdient had dan kon je n raket als motor kopen. Dat ding vloog bij elke hobbel letterlijk over het veld.
Als je dan n hekje raakte was het lachen geblazen

avatar van Duke Nukem
Road Rash is een van de eerste spellen die ik voor de PSX heb gekocht. Wat een lol om oude besjes omver te rijden met je motor of een tegenstander met een kick tegen een aankomende auto te doen knallen!

Alleen heeft dit spel volgens mij geen multiplayer optie, tenzij als je om beurten speelt misschien. In het vervolg Road Rash: Jailbreak kan je wel samenspelen, met een speler op de motor en de ander in het zijkarretje. Je had ook nog Road Rash 3D voor de PS1, maar die staat niet op deze website.