WWE Smackdown vs. Raw 2007 (2006)

PlayStation 2 / Xbox 360
Sports

Ontwikkeld door Yuke's
Uitgegeven door THQ

Een tweede vervolg op de Smackdown vs Raw-reeks. Het doel: wordt de beste worstelaar aller tijden. Speel met en tegen de worstelaars van de WWE. Met een up-to-date roster van de verschillende worstelaars, en een publiek dat je kan verschaffen van wapens. Zoals altijd is er weer een Season Mode met storyline, maar nu kun je ook spelen als General Manager.

avatar van Bennerd
Het is best wel even wennen, dit spel. Heb het voor een paar dagen gehuurd in de videotheek (die toevallig ook games verhuren), maar daar zit dan de handleiding niet bij .
(Ik heb nog altijd niet gevonden hoe ik moet Irish Whippen )

Maar goed, de allereerste Smackdown vs Raw staat bij mij op nummer 1 (vandaar ook mijn voorlopige avatar), dus moest ik dit spel zeker uitproberen. Wat zou het geven, behalve een geupdated roster? Wel, mensen, meer dan enkel dat.
(Ik voeg er net wel nog aan toe dat ik de 2006-versie nog niet gespeeld heb.)

Een nieuw controlsysteem (was heel hard wennen), en de toevoeging van een Stamina-bar. Dat laatste zorgt voor realistischer spelen, want na een paar malen je tegenstander op zijn bek gegeven te hebben en wat rond de ring gecrosst te hebben, moet je natuurlijk even stil staan en naar adem happen. Doe je dat niet, ha, dan ga je tegen de vlakte natuurlijk.

Nog nieuws: in de Season Mode kun je nu als General Manager spelen. Bouw je eigen roster, organiseer je eigen matchen, die gerated worden door het publiek, en zorg gewoon dat jouw show populairder is dan die van de tegenstander (van de andere show, Smackdown als je eigenaar van Raw bent, en Raw als je eigenaar van Smackdown bent. Is het nog wat te volgen?)

Ben je even moe van het vechten? Rust wat uit in je eigen Locker Room. Richt het in zoals je wilt, versterk je eigen gecreëerde spelers, ...

Natuurlijk hebben de fans van de vorige games uit de reeks al gezien dat er touwen rond de ring hangen (dûh), tafels zijn, en het publiek je allerbeste vriend is. De meest sadistische onder hun ( ) hebben zich 's avonds lang uitgerekt in hun bed gelegd, en hebben ervan gedroomd om die dingen te gebruiken als wapens. Het beeld van een worstelaar die de andere scheert met behulp van de touwen dook al snel in sommigen (*kuchkuch*) op.
Wel, de makers moeten dit anno 2006 ook gedacht hebben. Daarom zijn er nu de Environmental Moves. Hou je tegenstander in een greep, ga bij de touwen staan, druk op de goede knop en gooi je tegenstander met zijn benen gespreid op de touwen. Nog niet genoeg? Geen probleem, schud met het touw zolang je Stamina-bar het toelaat.

Het publiek is ook van de partij. Er zijn altijd mensen bij die het ongeluk hebben gehad om een been te breken. Komt dit even lekker uit... Ga naar die persoon met je ongelukkige tegenstander in een greep, en steel de kruk gewoon. Dit wordt zowiezo lachen. Tenzij je de kruk tegen je eigen gezicht gedrukt krijgt natuurlijk.

Dat je buiten de ring kon vechten, wisten we al. Gebruik de palen van de ring, of leg je tegenstander op de tafel, en ga met de nodige kracht op je tegenstander liggen. Of sla hem gewoon door de tafel. Sarcasme ten top.
Wel, de makers zullen dit niet sarcastisch genoeg gevonden hebben. Ik weet niet of er hier veel WWE-kijkers tussen zitten, maar ik denk dat de makers afgekeken zullen hebben van de matchen van ene Mick Foley/Mankind/Cactus Jack (die graag (ongewassen?) kousen in iemands mond steekt), die tussen het publiek op een trap klom, en dan op zijn tegenstander sprong (die ergens beneden aan de trap lag). Als jij op dit moment denkt dat je het beter kunt, geen probleem. Ga zelf tussen het publiek staan. In je eentje is het niet zo leuk, dus neem een tegenstander mee, je vindt wapens genoeg om op hem uit te testen.

Al deze dingen maakt van deze game een zeer leuk en goed spel (de graphics zijn weer prachtig, maar we hadden niet anders verwacht), waar ik weer de nodige lol mee heb beleefd. Dit wil ik wel aanschaffen, als ik het voor een goed prijsje vind. Beter dan SvsR vind ik het niet, maar dat is omdat ik aan die game iets meer waarde hecht. De fans kunnen echter weer de nodige lol beleven aan dit.