Street Fighter Alpha 3 (1998)

Alternatieve titels: Street Fighter Zero 3 | Street Fighter Alpha 3↑

Arcade / PlayStation / Sega Saturn / Sega Dreamcast / Game Boy Advance / PlayStation 2 / PlayStation Portable / PlayStation 3 / PlayStation Vita / Nintendo Switch / PC / PlayStation 4 / Xbox One
Fighting
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Capcom en Crawfish
Uitgegeven door Capcom en Virgin

In Street Fighter Alpha 3 Max kun je vechten met de helden uit de vroegere Street Fighter spellen. In de game kom je onder andere Ryu, Ken en Chun-Li tegen. Ieder personage heeft een andere vechttechniek, en heeft verschillende combo's die je kunt gebruiken. In de verschillende modi Time-Attack, Survival en Arcade kun je met je personage vechten. In de Time-Attack mode moet je binnen een bepaalde tijd je vijand knock-out geslagen hebben. In de survival zul je met enkele moeilijke tegenstanders in gevecht gaan, en zul je zo lang mogelijk moeten overleven. In de Arcade mode kun je uitdagingen uitgaan en jezelf naar de top vechten.

Op 29 mei verschijnt deze game als onderdeel van de Street Fighter 30th Anniversary Collection voor Switch, XBone, PS4 & Windows!

avatar van theo79
Deze speelt ook erg lekker hoor. Ooit in een ver verleden ben ik opgegroeid met streetfighter 2 en even later met de delen sf2 turbo en super streetfighter 2, toen jaren niet meer gegamed en heb het nu sinds een jaar weer opgepakt dat gamen.
Begonnen met streetfighter v die ik erg goed vind maar nu dus ook de kans deze door mij gemiste pareltjes te beleven. Vind dit een ijzersterk deel waarbij je heerlijke combo's kunt doen die naar mijn mening nog niet vreselijk moeilijk uit te voeren zijn.
Toch lastig kiezen nu voor mij welke game van de street fighter anniversary mij het meest weet te boeien. Zowel alpha 3 als third strike zijn beiden erg goed.

avatar van theo79
Nu bijna twee weken later dan mn vorige bijdrage aan dit topic heb ik inmiddels al behoorlijk wat uurtjes speelplezier in dit spel zitten.
Ik was al enthousiast en dat is alleen maar meer geworden.
Daar waar ik eerst nog twijfelde of ik nu sf alpha3 of juist third strike beter/leuker vind ben ik er nu helemaal uit, streetfighter alpha 3 is wat mij betreft de 'grote' winnaar.
Dit spel heeft een enorm hoog fungehalte en neemt zich zelf niet al te serieus.
Erg verslavend, aanrader!