Super Mario All-Stars (1993)

Alternatieve titel: Super Mario All-Stars - 25th Anniversary Edition

Super NES / Nintendo Wii / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Nintendo

Super Mario All-Stars is een van de eerste verbeterde remakes van de NES-games: Super Mario Bros., Super Mario Bros.: The Lost Levels, Super Mario Bros. 2 en Super Mario Bros. 3. Grafisch is het opnieuw ingekleurd en verbeterd voor de SNES en vele bugs van het originele spel zijn er uit gehaald. Ook de gameplay is soepeler gemaakt.

0,5
Oh ja deze game herinner ik me nog goed. 3 volle Mario games samen in een cartridge, wat was het lekker om die cartridge destijds na een half dagje irritatie en walging te vernietigen. Heerlijk gevoel om een game te vernietigen en te weten dat je niet 1, maar 3 volle games kapotslaat. 3 vliegen in enkele harde klappen zeg ik dan maar

Argumentatie: ik walg van de mario games!! de sfeer, het maakt me misselijk. Het gebrek aan verhaal, heel cheap. De gameplay, saai en uitermatie frustrerend.

Ford KAduuk

Je hebt één vlieg overgeslagen, want in de cartridge van Super Mario All Stars zitten 4 Mario-games.

0,5
The lost levels tel ik maar gewoon niet mee.

avatar van kaholiic
Moet wel zeggen dat bijna elke game van Mario een enorm goeie score heeft. Overrated?

0,5
Oh ja, zwaar overrated. Ik bedoel, ik begrijp het best als mensen deze games wel een beetje kunnen waarderen, als je er van houdt. Maar dit is overdreven... ZO goed zijn ze ECHT niet.

Ford KAduuk
The lost levels tel ik maar gewoon niet mee.

Dat verandert verder niets aan de feiten, maar het maakt ook niet zoveel uit. Het viel me gewoon op dat je het had over 3 spellen, terwijl het er 4 zijn.

Evil Eye schreef:

Nee, precies daar heb je gelijk in. In Mario games wordt telkens hetzelfde trucje uitgehaald en dat is wat tegen wat stenen aanspringen die in de lucht zweven om hierdoor punten te scoren. En je hebt nu ook Mario Galaxy zodat je lekker met Mario door het helal heen kan zweven. Het is maar waar je zin in hebt.

avatar van harm1985
Dit spel is de reden dat mijn moeder de SNES kocht. SMB 2 heb ik echter altijd een kut-spel gevonden en Lost Levels heb ik nauwelijks gespeeld wegens (toen) te moeilijk. SMB1 en 3 maken het echter ruimschoots goed, vandaar de 4.5.

avatar van Mafurios
Evil Eye schreef:

Hou er wel rekening mee dat dit de originele games zijn ik vond het op dat punt nog niet uitgemolken en alle spellen hadden vrij veel variatie.
Maar om nou een 0,5 als compensatie stem te gaan geven vind ik wel heel erg zwak.
Ik heb deze een 5 gegeven omdat dit vroeger toch echt mijn favoriete game was, ik heb ze ook allemaal meerdere keren uitgespeeld en heb hem een tijdje geleden ook weer uit het stof gehaald om af en toe nog een keer te spelen.

Maarja, dat je er geen verstand van hebt is wel duidelijk als je Mario Is Missing! (1992) een 5 geeft is het wel vrij duidelijk dat dit gewoon een haat stem is, ach ja mensen met een slechte smaak moeten er ook zijn.

avatar van wolly
evil eye geeft bijna elke mario game een 0,5 dus je moet je er niet druk over maken, heeft geen zin

@Mafurios: Evil Eye is de huis -tuin en keuken trol van Gamesmeter.

Christian schreef:
@Mafurios: Evil Eye is de huis -tuin en keuken trol van Gamesmeter.

nou ja toch niet zo verschrikkelijk Christian

avatar van LimeLou
Ik ben meestal geobserdeerd door duistere of harde games, maar eigenlijk vond ik Nintendo al mijn hele leven geweldig. Ik heb veel zoete herrineringen aan deze game(s) en ik speelde dit urenlang samen met een (inmiddels verhuisde) goede vriend op zijn SNES. Niet zo erg lang geleden pakten we deze game weer op en speelden het weer

Dit is gewoon Super Mario. De haters van springen op platformpjes en verpletteren van Goomba's moeten gewoon weggaan, want hoe simplistisch het spel ook is, Mario blijft gewoon altijd leuk om te spelen. Als kind of volwassenne, maakt allebei niks uit.

De graphics zien er prachtig uit. Een fantastische update van de NES-versies en met aangepaste gameplay. De muziek klinkt veel mooier, melodischer en spannender (het liedje bij Bowser maakt me nog steeds bang ) dan ooit tevoren.

Dit is gewoon oude classic Mario , en daar valt geen verandering in te brengen

Wonderschoon spel!

*4.5

LimeLou schreef:

Dit is gewoon oude classic Mario , en daar valt geen verandering in te brengen

Wonderschoon spel!

*4.5

en ook wonderschoon gemeld Limelou mijn complinenten net als je die van mij hebt gegeven

Bedankt

graag gedaan gozer

avatar van rockgamer
echt een bedriegers dat nitendo exact dezelfde game als dit in de winkel zetten ! omdat nintendo 25 jaar bestaat ofzo... niet eens verbeterde graphics of wat dan ook maar gewoon precies deze game, wel makkelijk geld verdient..

avatar van smoke4life1987
Haha , me eerste spel !

Ik weet nog dat ik er pas na een half jaar ( ofzo ) achter kwam dat er meer dan 1 spel op zat

smoke4life1987 schreef:
Haha , me eerste spel !

WTF??

avatar van Thomas83
Het is al een tijdje geleden voor mij, maar moest je niet altijd juist aan het begin aangeven welk van de spellen je wilde spelen? Hoe kan je dan niet doorhebben dat er meer dan 1 spel is?

avatar van LimeLou
Misschien drukte hij meteen toen hij begon op de selecteer-knop? Zonder te kijken naar mogelijke andere opties.

avatar van jerom1234
Wat voor spellen zitten erin dan?

Lees de beschrijving

avatar van jerom1234
Oh, ja las er een beetje snel doorheen!

avatar van Mitchel
Een leuke game bundel. Ik heb deze voor de Wii gekocht en kreeg er ook nog wat leuke dingen bij.
Erg leuk dat de games wat mooier zijn gemaakt en nu echt een beetje op SMW lijken.
SMB, SMB2 en SMBTLL zijn wel leuk om een keer gespeeld te hebben, maar het gaat mij vooral om SMB3. Wat een heerlijke game is dat!

3,5 sterren voor deze bundel!