Robotech: Invasion (2004)
PlayStation 2 / Xbox
Shooter
single player / multi player / online (verschilt per platform)
Ontwikkeld door Vicious Cycle
Uitgegeven door Global Star
In het spel staat een invasie centraal. Het is de 21ste eeuw en de mens heeft dankzij de buitenaardse Robotech technologie een gebied in kaart gebracht, dat veel verder gaat dan ons huidige zonnestelsel. Contact met andere nieuwe planeten heeft een oorlog teweeg gebracht met de Invid, een ras parasietachtige aliëns die de aarde willen overnemen en willen omtoveren tot hun nieuwe thuiswereld. Jij, Locke, bent op de terugweg van een expeditie in de ruimte. Wanneer je de aarde bereikt kom je er al snel achter dat er iets niet pluis is. Je wordt gevangengenomen door de aliëns die in de tijd dat jij op expeditie was, de Aarde hebben overgenomen. Vier jaar later word je bevrijd door rebellen en het is nu jouw taak om dat buitenaardse tuig terug te sturen naar hun thuisplaneet.



