The Bourne Conspiracy (2008)

Alternatieve titel: Robert Ludlum's: The Bourne Conspiracy

PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Sierra en High Moon
Uitgegeven door Sierra

Robert Ludlum’s The Bourne Conspiracy is een gebaseerd op The Bourne-franchise van Robert Ludlum. In de game speel je als de huurmoordenaar Jason Bourne die aan amnesie leidt, een ernstige vorm van geheugenverlies. In de game zul je achter de ware identiteit van Bourne komen en beleef je het moment waarop Bourne veranderde in een defect wapen van de Amerikaanse inlichtingendienst. Waar hij eerst nog de wereld af reisde op jacht naar je doelen, ben je nu zelf het meest gezochte target.

Ik heb hem ook gekocht, The Bourne films vind ik goed lekkere actie niet te diep nadenken maar lekker knallen. In deze game zit zeker vaart je vliegt van het ene vuurgevecht in het volgende hand gevecht. Het schieten is niet echt iets bijzonders gewoon schieten al heb je wel weinig kogels tot je beschikking, daar in tegen de gevechten van man op man zijn heel mooi vorm gegeven precies zoals in de films, dit lijkt me geen game waar je weken zoet mee bent maar lekker in 1 of 2 nachten uit kunt spelen. Ik ben benieuwt hoelang deze mij kan boeien na 3 slechte game's te hebben gekocht ben ik wel weer toe aan wat moois.

The Bourne Conspiracy heeft zeker nadelen en die zijn ook wel te zien, maar ik vind het wel wat hebben de hand to hand gevechten zijn niet moeilijk maar zijn wel mooi in beeld gebracht, de game play is voor mij redelijk nieuw of in ieder geval niet zo standaard als veel andere game's. Het schiet gedeelte is vrij goed vorm gegeven het doet denken aan Gears of War en dat is toch niet een van de minste shooters gebleken.
Al met al is The bourn conspiracy een redelijk tot goede game geworden er zit veel vaart in de story is vrij kort maar volgt tog wel gedeeltelijk de film, de omgevingen komen tog ook wel uit de film en word afgewisseld met de dingen die bourne deed voor dat hij aan geheugenverlies leed, opzich wel leuk dat ze dat ook eens in beeld brengen (ik heb de boeken niet gelezen maar de films met Matt Damon gezien),
Mijn conclusie is dat dit een zeer smakelijk tussendoortje is, de €20,- die ik er voor heb betaald is hij meer dan waard. Een redelijk tot goede onbekende game die van mij 3.5 krijgt.

SvV_Ying
Ben nu net bij het 3e level en moet zeggen dat het me allemaal best goed bevalt. Het is lekker snel en lekker harde gevechten. De takedowns blijven erg vet om te zien keer op keer. Soms is de besturing nog een klein beetje irritant. Verder zijn de graphics ook niet speciaal te noemen, gewoon degelijk.

Tot nu toe zeker een aardige game die richting de 3.5 of 4* gaat.

avatar van Feyenoord100jaar
ik ga bij deze game mijn stem pas uitbrengen als ik hem uitgespeeld heb.

besturing is even wennen.
gevechten zijn leuk alleen denk dat het eentonig word.

adrenaline is echt vet.
vooral als je het opspaart, en daarna kun je rustig aan doen:P

verhaal snap ik niet echt,
je zit op een vissersboot en vraagt hij zich af wie hij is, en dan ben je meteen weer jason bourne in een missie.

ben benieuwd wat deze game nog gaat brengen

SvV_Ying
Feyenoord100jaar schreef:
ik ga bij deze game mijn stem pas uitbrengen als ik hem uitgespeeld heb.

besturing is even wennen.
gevechten zijn leuk alleen denk dat het eentonig word.

adrenaline is echt vet.
vooral als je het opspaart, en daarna kun je rustig aan doen:P

verhaal snap ik niet echt,

ben benieuwd wat deze game nog gaat brengen

Dat deel na die vissersboot is verleden tijd, je speelt een flashback. Je komt dus te weten hoe je in het water terecht bent gekomen. Er staat ook kort aan het begin van die missie: 2 weken geleden. (of een andere tijd, weet niet meer precies)

Het begin is trouwens precies hetzelfde als de film, dat maakt het nog makkelijker te snappen

avatar van Feyenoord100jaar
Bedankt voor de uitleg SvV-Ying.

Ik heb het spel nu uitgespeeld en vind het de 20 euro wel waard.

de gevechten vind ik nu echt niet meer leuk, allemaal hetzelfde.
Maar daar tegenover staat natuurlijk de adrenaline !

al om al een 2.5*

Ik ga binnenkort het spel kopen maar ik zou graag willen weten hoelang het duurt voor dat je hem heb uitgespeeld want ik hoop niet dat het zo game is die je zo heb uitgespeeld
KAN IEMAND MIJ DAT VERELLEN?

Danil schreef:
KAN IEMAND MIJ DAT VERELLEN?

Ik weet niet precies hoeveel uur ik erover gedaan heb,
echter zijn het wel 11 missies.

Maar je kunt natuurlijk ook doorgaan met het spel voor achievements/thropies,

ik weet niet wat voor platform je hebt?

Ik heb hem eerst op trainee uitgespeeld en daarna assassin

Oke bedankt maar weet je niet hoeveel uur ongeveer??

De eerste keer dat ik hem speelde denk ik tussen de 5-10 uur denk ik

Oke bedankt

ik heb nou 6 chapters gehad maar dat zijn dan tog geen 6 missies ?? anders heb ik hem nou al bijna uitgespeeld

ik denk van wel,

hoe heet het chapter waar je nu in speelt dan?

ik ben nu bij iets van castel fight
ik heb denk bij elkaar 2 uur gespeeld het zou wel stom zijn als ik hem nu al bijna heb uitgespeeld

speel je als trainee?
heb je wel snel gedaan om binnen 2 uur daar te komen.

nee als agent

avatar van Feyenoord100jaar
wow dat heb je snel gedaan.
je kunt hem hierna nog wel op assassin uitspelen.
ik had verwacht dat je er langer over zou doen.

avatar van Ga_me_bre_aker
Feyenoord100jaar schreef:
wow dat heb je snel gedaan.
je kunt hem hierna nog wel op assassin uitspelen.
ik had verwacht dat je er langer over zou doen.

dat is wel waar maar op trainee heb ik em in een dag uit gespeeld van 1 tot 6u dus ongeveer 5u op trainee!
heb nu ook al agent uitgespeeld , ga nu ook uitdaging aan dussss , heb ook al bijna alle achiefments voor xbox , maar volgens mij zitten er ook een paar voor xbox live

avatar van Feyenoord100jaar
[quote/] heb ook al bijna alle achiefments voor xbox , maar volgens mij zitten er ook een paar voor xbox live [/quote]

Nee voor alle achievements heb je geen xbox live nodig.
heb ze allemaal ook offline gehaald.

De demo maar eens gespeeld en op zich speelt het wel redelijk.
Leuk om te zien dat het hand-to-hand combat erin zit met de nodige takedowns. Alleen op een gegeven moment werd het wel wat repetitief, ik zag steeds dezelfde bewegingen langskomen ondanks dat ik probeerde te variëren.

Het schieten was wel oké, maar was soms wel irritant.

Het autorijden was op zich wel lachen, maar echter een klein onderdeel van het spel.

Eindstand: ik denk niet dat ik deze game ga halen.

Nijmegen
Hahaha,de demo deed me denken aan James Bond Nightfire!

avatar van Barcel
Wat een mooie game!

Ik had eigenlijk geen hoge verwachtingen in deze game, maar ik wilde hem wel een kans geven en tot mijn verbazing vind ik hem echt een toppe game!

Een van de pluspunten is zeker weten de actie van Bourne. Met de mooie camerawerk leef je mee met Bourne in het game, echt heerlijk! De techniek van Bourne is ongelofelijk fantastisch. Ik vind de locaties zoals die missie in de museum echt top, veel tegenstanders en je moet ze gewoon allemaal afmaken. Klaar? Op naar de boss! Geweldig.
De graphics zien er mooi uit en boss-battles zijn top (een grote pluspunt dat je na het uitspelen van The Bourne Conspiracy al die boss-battles nog een keer kunt spelen in de Extra's!).

Ik vind het ook echt leuk dat je tijdens de tussenfilmpjes ook kunt 'gamen', ik bedoel dat je op een knop moet drukken en dan doet Bourne iets. Als je dat niet doet, dan krijgt Bourne een pak slaag. Het maakt dus ook spannend, en dat vind ik positief.

Alleen ben ik wel verbaasd dat je het 'plotseling' uitgespeeld hebt. Het lijkt gewoon dat je het nog niet uitgespeeld hebt maar gewoon dat je nog een paar missies moet. Een erg korte spel is dat dus wel... The Bourne Conspiracy heeft dus een hele vreemde einde, maar als er deel 2 komt dan begrijp ik dat wel maar dan nog niet helemaal. Ik vind het gewoon erg raar.
Trouwens vind ik die missie waar je in de Mini-Cooper moet rijden, erg makkelijk. In één keer voltooid. Het had meer moeilijker mogen zijn, voor mij tenminste.

The Bourne Conspiracy is 20 euro zeker voor mij waard! Zeker weten wil ik hem later nog een keer spelen! Een zeer geslaagde game.

dit is een vrij toffe spel, met brute moves, echter vind ik wel dat die moves der mate naar het einde toe wat in de herhaling valt. Voor de rest is dit niet meer dan een tussendoortje.

avatar van krokus
Een kort maar krachtig spel, dat is mijn indruk. Voor je het in de gaten hebt loopt het spel naar het slot maar daarvoor moet je door heel wat daverende aktie heen.

krokus schreef:

Hij was heel snel uit ja. Had jij niet dat de actie wat herhalend overkwam op ten duur?

avatar van krokus
Op den duur is het wel wat herhalend ja, beetje knokken, schieten en voor de variatie dat stuk met die auto. Heb in de regel wel vrede met wat herhaling, mijn werk staat ook niet bol van de variatie.
Dit korte spel had vreemd genoeg erg veel tijd nodig voor installatie op de PS3.

avatar van Evil Eye
Geinig spelletje, lekker simpel en vlot, graphics zijn redelijk maar de actie is lekker vlot dus en alles ziet er bruut uit. De wat zwaardere gevechten met die bosses zijn vooral best gaaf om te spelen en te zien. Dus simpel maar vermakelijk, net als sommige actie films moet je gewoon niet kritisch zijn en gedachteloos met de actie meegaan, kun je nog een beetje adrenaline door je flikker voelen gaan ook.

avatar van metaledje
Niet zo heel bijzonder, schiet en vecht gedeeltes hebben niet veel om het lijf, veel van hetzelfde! plus puntje is inderdaad het Adrenaline! vooral in boss fight vermakelijk! daar is ook alles mee gezegd! 2.5*