SimCity 4 (2003)
mijn stem
3,57
(108)
108 stemmen
Macintosh / PC
Simulation
single player
Ontwikkeld door Maxis
Uitgegeven door Electronic Arts
Je hebt de taak om een hele stad vanaf de grond op te bouwen. Maar je macht gaat verder dan bouwen. Je bent de baas over alles, van budgetten tot bulldozers, van belastingen tot blikseminslagen. Kortom, je hebt meer controle dan ooit.
zoeken in:
0
geplaatst: 11 juli 2007, 00:05 uur
Leuk spel alleen jammer dat er een aantal tekortkomingen zijn. zo kun je bijvoorbeeld geen gemengde bestemming toewijzen zoals winkels met daarboven huizen. Beetje jammer.
0
geplaatst: 11 juli 2007, 01:28 uur
Ik had deze gewonnen ergens. Ik heb SimCity nooit echt leuk gevonden eigenlijk. Het enige leuke was voornamelijk je hele city in puin laten toveren door moeder natuur, iets wat er in dit deel behoorlijk spectaculair uitzag.
0
geplaatst: 11 juli 2007, 02:36 uur
Vond dit toch een behoorlijk goed spel, was er tijdelijk best verslaafd aan.
De graphics zien er goed uit en de mogelijkheid om wagens/helikopters e.d te besturen was ook leuk, of je stad bouwen op een hoge berg had ook wel iets.
Alleen jammer (heb ik bij alle spellen van (the) sims(city) dat alles zo vreselijk uitzichtloos is na een tijdje, als je eenmaal een goedlopende stad hebt en zo goed als alles bevolkt hebt, alle problemen hebt opgelost en alle mogelijkheden hebt verkend het nut om dit te spelen wegvalt en het alleen maar nutteloos verder gaat... en dan haak ik meestal af.
De graphics zien er goed uit en de mogelijkheid om wagens/helikopters e.d te besturen was ook leuk, of je stad bouwen op een hoge berg had ook wel iets.
Alleen jammer (heb ik bij alle spellen van (the) sims(city) dat alles zo vreselijk uitzichtloos is na een tijdje, als je eenmaal een goedlopende stad hebt en zo goed als alles bevolkt hebt, alle problemen hebt opgelost en alle mogelijkheden hebt verkend het nut om dit te spelen wegvalt en het alleen maar nutteloos verder gaat... en dan haak ik meestal af.
0
geplaatst: 11 juli 2007, 12:41 uur
Simcity vind ik echt geweldige spellen. Aan dit spel heb ik ook heel wat uren besteed. Er zijn wel heel veel dingen op aan te merken. Het is natuurlijk verrot dat je niet een grote stad kan maken maar alleen maar kleine stadjes en die steden opereren ook totaal niet als een groot netwerk maar als kleine staatjes op zich. Voorbeeld: als je allemaal middelmatige steden die samen ongeveer 5 miljoen inwoners hebben krijg je nog geen succesvolle groot vliegveld. Ook heb je vaak dat er honderden dezelfde gebouwen in 1 stad staan. Dat is ook niet echt realistisch.
4*
4*
0
geplaatst: 17 juli 2007, 11:48 uur
zeer leuk spel, zeer goede graphics alleen jammer dat er een groot aantal tekortkomingen zijn die het spel nog leuker zouden maken
zoals bv:
-een ferryboot
-een ondergrondse garage
-ollierafinaderij zou ook leuk zijn
-stuwdam zou ook vet zijn maar zou misschien
te veel plaats innemen
-vuurtorens
-dat als je zelf mannetjes maakt je ze in hetzelfde huis
kunt laten wonen en ze beter kunt besturen
want totnu toe kun je alleen zien wat ze zelf doen
-wat misschien ook nog een leuke godpower zou zijn is
een alianaanval met vliegende schotels
-autogarages, de sims krijgen een auto naargelang
de stand van het huis, das ook maar stom
zoals bv:
-een ferryboot
-een ondergrondse garage
-ollierafinaderij zou ook leuk zijn
-stuwdam zou ook vet zijn maar zou misschien
te veel plaats innemen
-vuurtorens
-dat als je zelf mannetjes maakt je ze in hetzelfde huis
kunt laten wonen en ze beter kunt besturen
want totnu toe kun je alleen zien wat ze zelf doen
-wat misschien ook nog een leuke godpower zou zijn is
een alianaanval met vliegende schotels
-autogarages, de sims krijgen een auto naargelang
de stand van het huis, das ook maar stom
0
Winkelwagentje (moderator)
geplaatst: 8 augustus 2007, 13:23 uur
@Gameplayer
Een aantal dingen daarvan zitten wel in het uitbreidingspakket: 'Rush Hour'. Zo weet ik dat de ferryboot, autogarage en UFO-Ramp er tussen zitten.
Een aantal dingen daarvan zitten wel in het uitbreidingspakket: 'Rush Hour'. Zo weet ik dat de ferryboot, autogarage en UFO-Ramp er tussen zitten.
0
geplaatst: 8 augustus 2007, 13:29 uur
Leuke game maar er zaten ontzettend veel bugs in, plus het werd retetraag na verloop van tijd ongeacht je system specs.
0
Louis2703
geplaatst: 2 september 2007, 13:25 uur
Veel moeilijker dan de voorgangers, je moest veel preciezer te werk gaan bij deze game, ook was het realistischer, wat ook afbreuk deed aan de gameplay. Jammer. Maar toch 3,5*
0
Sims
geplaatst: 10 september 2007, 20:43 uur
Erg goed spel! SimCity (tot nu toe) op z'n best. Ik verheug op de nieuwe SimCity die in november uit zal komen. 3
0
geplaatst: 16 september 2007, 10:34 uur
ik vind dit spel wel leuk
maar toch kan je hier zien wat er gebeurt als je een game TE realistisch maakt
want het is vaak behoorlijk moeilijk
zelfs bij de moeilijkheidsgraad makkie zit ik meestal in het rood
maar toch kan je hier zien wat er gebeurt als je een game TE realistisch maakt
want het is vaak behoorlijk moeilijk
zelfs bij de moeilijkheidsgraad makkie zit ik meestal in het rood
0
geplaatst: 15 januari 2008, 11:58 uur
Jammer dat de humor en originaliteit met dit spel bijna volledig verdween uit de reeks.
Het werd van humoristische reeks (2000 & 3000) naar een zeer realistische droge sim city teruggebracht.
Gekocht, maar alles behalve graag gespeeld.
2 *
Het werd van humoristische reeks (2000 & 3000) naar een zeer realistische droge sim city teruggebracht.
Gekocht, maar alles behalve graag gespeeld.
2 *
0
geplaatst: 6 februari 2008, 20:11 uur
Dit was voor mij het beste van alle sim citys en maakte het meeste winst hier.
Had wel de gewone eerst maar nadien deluxe en die was wel nog wat beter.
4 stemmen
Had wel de gewone eerst maar nadien deluxe en die was wel nog wat beter.
4 stemmen
0
geplaatst: 14 juli 2008, 15:00 uur
Dit spel vind ik GEWELDIG goed
. Het is wel wat anders dan SimCity 3000 (ook erg goed), maar absoluut niet slechter of beter.
Grafisch vind ik het er heel goed uitzien.
Het spel is misschien aan de moeilijke kant, maar toch goed te doen.
De muziek is, net als in het vorige deel, ook weer fantastisch
Leuke verbetering ten opzichte van de vorige spellen is het systeem waarmee je provincies kan maken en die aan elkaar kunt koppelen (Alleen jammer dat je dan weer niet in de uitbreiding naar die andere provincies kan rijden
)
Al met al een heel leuk spel (voor mij). Ik vind het wel jammer dat er geen vervolg komt, gemaakt door Maxis (en niet zo'n spel als SimCity Societies
)
. Het is wel wat anders dan SimCity 3000 (ook erg goed), maar absoluut niet slechter of beter.Grafisch vind ik het er heel goed uitzien.
Het spel is misschien aan de moeilijke kant, maar toch goed te doen.
De muziek is, net als in het vorige deel, ook weer fantastisch

Leuke verbetering ten opzichte van de vorige spellen is het systeem waarmee je provincies kan maken en die aan elkaar kunt koppelen (Alleen jammer dat je dan weer niet in de uitbreiding naar die andere provincies kan rijden
)Al met al een heel leuk spel (voor mij). Ik vind het wel jammer dat er geen vervolg komt, gemaakt door Maxis (en niet zo'n spel als SimCity Societies
)
0
geplaatst: 28 augustus 2008, 12:56 uur
The Blue Boy schreef:
Dit spel vind ik GEWELDIG goed
. Het is wel wat anders dan SimCity 3000 (ook erg goed), maar absoluut niet slechter of beter.
Grafisch vind ik het er heel goed uitzien.
Het spel is misschien aan de moeilijke kant, maar toch goed te doen.
De muziek is, net als in het vorige deel, ook weer fantastisch
Leuke verbetering ten opzichte van de vorige spellen is het systeem waarmee je provincies kan maken en die aan elkaar kunt koppelen (Alleen jammer dat je dan weer niet in de uitbreiding naar die andere provincies kan rijden
)
Al met al een heel leuk spel (voor mij). Ik vind het wel jammer dat er geen vervolg komt, gemaakt door Maxis (en niet zo'n spel als SimCity Societies
)
Dit spel vind ik GEWELDIG goed
. Het is wel wat anders dan SimCity 3000 (ook erg goed), maar absoluut niet slechter of beter.Grafisch vind ik het er heel goed uitzien.
Het spel is misschien aan de moeilijke kant, maar toch goed te doen.
De muziek is, net als in het vorige deel, ook weer fantastisch

Leuke verbetering ten opzichte van de vorige spellen is het systeem waarmee je provincies kan maken en die aan elkaar kunt koppelen (Alleen jammer dat je dan weer niet in de uitbreiding naar die andere provincies kan rijden
)Al met al een heel leuk spel (voor mij). Ik vind het wel jammer dat er geen vervolg komt, gemaakt door Maxis (en niet zo'n spel als SimCity Societies
)Dat mag je wel zeggen want heb deze games allemaal gespeeld zelf de laatste eventjes maar dat was rap verkocht weer, de laatste goeie was de 4 deluxe
0
geplaatst: 30 november 2008, 20:46 uur
Best ingewikkeld spel, maar later wen je er wel aan. Het is eigelijk niet zo leuk dat bijvoorbeeld de inwoners van je stad er soms er niet eens mee zijn of klachten hebbe. Het is ook vet dat je rampen kan laten doen over je stad.
0
geplaatst: 30 november 2008, 21:16 uur
Vond het wel aardige spel. Voor een weekje daarna begon het echt saai te worden alles moet op eenvoud zitten dus 10 huizen = gelijk aan 5 industrie 3 cumm 2 overig. Als je daar niet aan houd dan ga je zo dik de mist en ik vind deze spel niet echt zoals het vroeger was zoals in simcity, simcity 2000 en 3000.
5.9 vind ik goed
3 dus
5.9 vind ik goed
3 dus
0
geplaatst: 6 januari 2009, 16:33 uur
Het had een tikkeltje gebruiksvriendelijker gemogen, meer zoals de eerste delen ook waren. In deze vorm wordt de fun overschaduwd door de achterlijke hoge eisen die het spel aan de speler stelt. Dat gaf wel een gevoel van voldoening als een stad dan eenmaal liep zoals het hoorde.
0
geplaatst: 15 januari 2009, 16:32 uur
gameplayer schreef:
-wat misschien ook nog een leuke godpower zou zijn is
een alianaanval met vliegende schotels.
-wat misschien ook nog een leuke godpower zou zijn is
een alianaanval met vliegende schotels.
In SimCity 4:Rush Hour gaat dat!(welliswaar enkel vliegende schotels)

0
gamelord
geplaatst: 24 januari 2009, 14:27 uur
Ben niet zo'n simplayer...heb deze voor als ik in een gekke bui ben.
Maar houd het bij een stad bouwen, om het daarna door een gigantische vulkaan weer te vernietigen.
Met dit soort spellen heb ik geen geduld, dus als de stad gebreken begint te vertonen en het volk gaat klagen roei ik ze uit!!
Maar houd het bij een stad bouwen, om het daarna door een gigantische vulkaan weer te vernietigen.
Met dit soort spellen heb ik geen geduld, dus als de stad gebreken begint te vertonen en het volk gaat klagen roei ik ze uit!!

0
geplaatst: 25 januari 2009, 11:03 uur
gamelord schreef:
Ben niet zo'n simplayer...heb deze voor als ik in een gekke bui ben.
Maar houd het bij een stad bouwen, om het daarna door een gigantische vulkaan weer te vernietigen.
Met dit soort spellen heb ik geen geduld, dus als de stad gebreken begint te vertonen en het volk gaat klagen roei ik ze uit!!
Ben niet zo'n simplayer...heb deze voor als ik in een gekke bui ben.
Maar houd het bij een stad bouwen, om het daarna door een gigantische vulkaan weer te vernietigen.
Met dit soort spellen heb ik geen geduld, dus als de stad gebreken begint te vertonen en het volk gaat klagen roei ik ze uit!!

ik doe altijd precies het zelfde

0
geplaatst: 1 februari 2009, 19:02 uur
0
geplaatst: 5 maart 2009, 13:20 uur
Nog eens herbegonnen in dit spel en blijft toch leuk spel vind ik.
Al 300.125 inwoners intotaal.
Al 300.125 inwoners intotaal.
0
blued
geplaatst: 5 april 2009, 12:32 uur
Kun je een soort van Sandbox-mode doen? Of hoe je dat ook noemt... Zoiets dat je een stad kunt bouwen zonder beperkingen. 

0
geplaatst: 9 april 2009, 15:52 uur
Via cheats denk ik enkel maar in dit spel ,maar je maakt toch rap winst in dit spel.
0
geplaatst: 24 juni 2009, 17:20 uur
aardig.. maar.. niet perfect..
verveelt snel, dus je bent snel geneigd om helemaal overnieuw te beginnen met je stad..
als je dat een paar keer al hebt gedaan.. dan komt de vraag in je op van "waar doe ik dit voor"... en dat is meestal het moment waar je het spel verwjidert van je PC.
verveelt snel, dus je bent snel geneigd om helemaal overnieuw te beginnen met je stad..
als je dat een paar keer al hebt gedaan.. dan komt de vraag in je op van "waar doe ik dit voor"... en dat is meestal het moment waar je het spel verwjidert van je PC.
* denotes required fields.


