Formula 1 97 (1997)

Alternatieve titel: Formula 1 Championship Edition

PC / PlayStation

Ontwikkeld door Bizarre Creations
Uitgegeven door Psygnosis

In Formula 1 '97 heb je de beschikking over alle teams en coureurs van het seizoen 1997. In verschillende beschikbare modi is je doel om als eerste de finish te halen. Zo is er de Arcade mode en de realistische Grand Prix mode. Je tegenstanders zullen je niet zomaar laten winnen want er staat veel op het spel. Race met je favoriete coureur en win het kampioenschap.

avatar van Bahamut Zero
De Formule 1 game die ik als klein jochie van 12 begon te spelen
Voor mij de onovertroffen Formule 1 game aller tijden. De moeilijkheidsgraad is zo perfect in te stellen, van zeer makkelijk tot zeer moeilijk. Maar het beste van dit spel is het realisme. Waar je met een Williams, Ferrari of Benetton voor pole-position vecht, kom je met de traagste auto's ook echt alleen van de laatste startrij als je een perfecte set-up en goed rondje rijdt. Dan nog ff over die set-up. Alles valt tot in de details te bepalen. Downforce, banden, compounds, remmen enz. Ook bevat dit spel genoeg circuits om dagen, zo niet weken mee zoet te zijn. En bovendien kun je met een cheat code Cheats Nog eens 4 extra circuits unlocken
Met stip nieuw binnen in mijn top 10 dankzij een stem van 5*

Bahamut Zero schreef:
De Formule 1 game die ik als klein jochie van 12 begon te spelen
Voor mij de onovertroffen Formule 1 game aller tijden. Ook bevat dit spel genoeg circuits om dagen, zo niet weken mee zoet te zijn.

zeg maar gerust jaren !

op deze site [http://formula197.tk/] is een groep mensen tijden en setups aan het uiwisselen. Hij wordt nog elke week geupdate !

avatar van Bahamut Zero
Leuke site man, bedankt!
Wil zelf ook wel eens een tijd posten, maar hoe kom ik dan in die leaderboards? Moet je je filmpje doorlinken naar de beheerder ofzo?

Onwijs veel tijd besteed aan dit spel. Als mijn neefje 0,008 secondes sneller dan mij was in de timetrial op bijvoorbeeld het circuit van Brasil dan ging ik rustig 4 uur "rijden/gamen" om die tijd weer te verbeteren.;-)