Brandish (1991)

Alternatieve titel: Brandish Renewal

PC / Super NES / TurboGrafx-16 CD

Ontwikkeld door Nihon Falcom
Uitgegeven door Nihon Falcom, Koei en D4

Ooit was er een welvarend koningkrijk, dat beschermd werd door een grote toren, waar een machtige draak over hen waakte. Maar de koning was ontevreden en wilde de macht van de draak bezitten. Hij beklom de toren en probeerde het beest te vermoorden, maar de werd door de woedende draak veranderd in een gruwelijke demoon. Hierdoor zonk zijn rijk diep in de grond en werd de demoon-koning verdoemd tot in de eeuwigheid te heersen over zijn onderaards rijk. Totdat vele jaren later de reiziger Varik, door een val na een gevecht, terecht komt in de grotten die ooit een koningkrijk waren. Help Varik om te ontsnappen, door zich een weg te banen door de monsterlijke inwoners en de wraak van de demoon-koning te te ontlopen.