Supreme Commander (2007)

PC / Xbox 360
Strategy

Ontwikkeld door Gas Powered
Uitgegeven door THQ

Al duizend jaar voeren drie verschillende facties oorlog die in hun eigen ogen rechtvaardig is. Alle drie zien ze geen ruimte voor compromissen en slechts één weg is de juiste. De oorlog wordt The Infinite War (De Oneindige Oorlog) genoemd en heeft zijn sporen achtergelaten in een universum dat ooit vrede kende. Na eeuwen van strijd lijkt het erop dat het gevecht om de macht voor eens en voor altijd bepaald zou kunnen worden. Onder jouw strategische commando en leiderschap zal slechts één factie overheersen. De vraag is of het je zal lukken en jouw ras naar de overwinning kunt leiden, of dat je verantwoordelijk zult zijn voor hun uitsterven.

Hou wel van Strategie spellen, deze is ook heel leuk, maar kan niet toppen aan het beste Strategiespel ontworpen door Nederlands genaamd: Age of Wonders.

avatar van Artifact
Dit is juist één van de meest innovatieve en goed uitgewerkte RTS titels deze dagen.

avatar van Brandjuh
Het spel krijgt van mij een 3,5.

Op het eerste gezicht is het een geweldige game dat als 1 van de eerste dual screen support.
Waar ik ook veel gebruik van heb gemaakt.

Een van de minpunten is wel dat het spel enorm veel vergt van je systeem, wat ertoe lijd dat de wat minder krachtige pc's het spel niet vloeiend kunnen spelen.

Wel leuk is dat je veel kunt vernieuwen en uitbereiden.

Greetz,

Brandjuh

avatar van pkunk
Perfecte combinatie van snelheid en tactiek. Denk niet dat je die in enig ander 'base-build RTS' zal vinden op deze schaal. Ik weet het eigenlijk wel zeker. 4,5*

Brandjuh schreef:

Ik heb het spel gister van iemand te leen gekregen. Meteen geinstalleerd. Duurde wel een tijdje voordat de instalatie klaar was.
Daarna vervolgens alles op high gezet en op een resolutie van 1600 x 1050 wide, maar valt me toch een beetje tegen. Ik hoop dat ik nog wordt verrast omdat ik maar een skirmish van 3 kwartier gedaan heb zonder spectaculaire gevechten. Dus ik hou mijn verder mening nog even voor mij.

Volgens mij heeft deze game nog wel meer in zich.

Trek je dus eigenlijks niks aan van deze mening

avatar van Freestyle
Artifact schreef:

True. Over de gameplay en A.I. valt niet te klagen, dat is verder uitstekend en deze RTS heeft ook de ouderwetse verslavingsfactor. Het achtergrondverhaal is goed doordacht en hetzelfde geld voor de missies. Het ontbreekt echter alleen aan sfeer, de mappen zijn namelijk best wel oppervlakkig en de muziek is ook vrij eentonig. Sowieso een van de betere RTS games deze dagen, alleen in zn geheel net geen 'klassieker'.

avatar van Freestyle
Wat me trouwens wel zwaar tegenvalt van dit spel is dat de campain maar 6 missies kent..

even wat vragen
heeft deze zo'n grote uitzoom optie. dat je zeg maar de hele map ziet. tacties weergegeven.

waar gaat dit spel meer om? handel, bouwen of vechten.

met hoeveel AI kan je dit spelen? oh en als er een gevecht komt kom er dan ook een spannend muziekje? en kan je zelf maps maken (xbox) was ff veel maarja

Heerlijke RTS game deze...heb nu 4 missies gedaan (1ste missie 2keer zelfs). Maar wat ik heb gezien en beleeft tot nu toe is dit een erg solide en ondehoudende game.
De gameplay is zeer goed, ook de replayvalue is voor mij hoog en de verslavingsfactor is ook extreem hoog. Mede dankzij de lange speelduur van een missie. Ik had een zeer drukke dag vandaag gehad, zo druk dat ik er nu niet van kan slapen. Dus verkoos ik deze boven COD 5 WAW

Maar hoe deze zich laat gamen, ben ik toch zeer onder de indruk van de game. Maar als ik 'm heb uitgespeeld zal ik een revieuw geven.
De komende tijd zal ik wel ff genieten van deze game.

Freestyle gaf aan dat de campaign maar 6 missies heeft, maar als je alle drie de factions bespeeld, kom je toch nog op 18 missies ....vind ik meer dan genoeg!!
Voor nu een 4,5

Allemachtig dit is een game zeg ....net effe weer een missie-sessie gehouden, 5:47 uur over die missie gedaan heb nu wel genoeg gegamed voor vandaag moet ik zeggen.
Ben ook nog geen futuristische RTS-game tegengekomen die je zo in het oorlog voeren zuigt. Maar vergelijk hem niet met Red alert 2, want het is een wereld van verschil!!
Had vandaag een revieuw geschreven bij een soort gelijke game...Mealstrom...maar een game zoals deze, dan zijn de andere games maar een grijze weerspiegeling ervan en komen bij lange na niet in de buurt van deze game.
Mijn hele hoofd is nog bezig met de missie, damm it....wie van RTS-games houdt is dit een 100% aanrader en je kan hem al voor 5 eurie halen bij E-plaza.
Stelt hij dan nog teleur mogen diegene me eeuwig vervloeken.
Maar voor nu ff afschakelen door even een filmpje op te zetten...want deze game heeft een impact zeg!!

avatar van Starmaster501
Heb hem op de pc. Alleen hij draait alleen goed op low. Ik heb geen geluidseffecten. In het menu wel en de filmpjes maar als ik een spel start hoor ik alleen muziek.... HELP

Starmaster501 schreef:

Je computer is waarschijnlijk niet geschikt om het spel te spelen.

Christian schreef:

Je computer is waarschijnlijk niet geschikt om het spel te spelen.

Jah, denk het wel. Zou de nieuwe settlers het dan wel doen? Maarja. Ik ga hem dus ruilen en later wel kopen voor de xbox. Is die precies hetzelfde als de pc versie?

Starmaster501 schreef:

Wat voor systeem heb je?

Waar kan ik dat zien?

Waar kan ik dat zien?

rechtermuis knop op "deze computer" en dan op eigeschappen.

En dan wil ik graag weten wat voor processor en geheugen je hebt.

Christian schreef:

rechtermuis knop op "deze computer" en dan op eigeschappen.

En dan wil ik graag weten wat voor processor en geheugen je hebt.

Op canyourunit.com heb ik voor the settlers 6 wel de minimum systeemeisen maar niet de recommended.
Processor: AMD Athlon(tm) XP 2800+
Beeldscherm: NVIDIA GeForce FX 5200
Dat geheugen kan ik niet vinden

Processor: AMD Athlon(tm) XP 2800+
Beeldscherm: NVIDIA GeForce FX 5200
Dat geheugen kan ik niet vinden

Je systeem is wat aan de trage kant. Spellen die voor 2006 gemaakt zijn, zou je wel goed kunnen draaien. De nieuwere spellen zijn alleen op low speelbaar. Misschien word het tijd om je pc te vervangen.

Christian schreef:

Je systeem is wat aan de trage kant. Spellen die voor 2006 gemaakt zijn, zou je wel goed kunnen draaien. De nieuwere spellen zijn alleen op low speelbaar. Misschien word het tijd op je pc te vervangen.

Raad me is 1 aan (link) Een niet zo dure maar wel goede...

Starmaster501 schreef:

Raad me is 1 aan (link) Een niet zo dure maar wel goede...

Hoeveel geld wil je er aan uitgeven?

edit: deze computer is niet zo duur: V&A / TK / [TK] Desktop PC (E6750, 4GB RAM, 160GB HDD) - forum.fok.nl

Hij is wel 2de hands en waarschijnlijk kan je nog wel wat afdingen op de prijs.

avatar van Spock
Ik vind hem leuk bedacht, maar hij komt niet goed tot uiting. De verschillende troepen staan te ver uit elkaar, waardoor je flink moet uitzoomen wil je een fatsoenlijk zicht hebben over het veld. Probleem is dat je dan de modellen niet goed ziet. Dat maakt hem maar matig, want ik vond de manier van bouwen erg origineel bedacht, met dat grote pak als centraal karakter.