
Wizardry: Knight of Diamonds (1982)
Alternatieve titel: Wizardry II: Knight of Diamonds
Apple II / Commodore 64/128 / Nintendo Entertainment System / PC
RPG
single player
Ontwikkeld door Sir-Tech
Uitgegeven door Sir-Tech, Interplay en ASCII
Het tweede scenario in de Wizardry serie. Nadat de gestoorde Overlord Trebor zijn amulet terug gekregen heeft, is hij helemaal doorgedraaid en heeft uiteindelijk zelfmoord gepleegd. Met Trebor en Werdna beiden dood keerde de rust terug in het land van Llylgamyn, maar die was slechts van korte duur. Al snel maakt de slechterik Davalpus gebruik van de situatie en bestormd het kasteel, vermoordt de koninklijke familie en claimt de troon voor zichzelf. De jonge Prins laat het er echter niet bij zitten en pakt onmiddellijk het heilige harnas van de Knight of Diamond en de Staff of Gildna, die het land beschermd, om zich op Davalpus te wreken. Hoewel dit lukt, is de God Gildna zo geïrriteerd, door het gebruiken van de heilige wapens zonder zegening, dat hij ze terug stopt in zijn zes verdiepingen tellende tempel. Nu is het weer jouw taak om een groep van zes avonturiers samen te stellen, om de tempel te verkennen en de heilige wapens terug te brengen.