Kohan II: Kings of War (2004)

Strategy

Ontwikkeld door TimeGate
Uitgegeven door Gathering, Global Star en Take-Two

In Kohan II: Kings of War keer je terug naar een wereld die nodig aan een wederopbouw toe is. In Kohan: Immortal Sovereigns werd het land namelijk door een ongekende duistere kracht geteisterd, namelijk die van Ahriman. Nu Ahriman eindelijk verslagen is, lijkt de vrede weer teruggekeerd te zijn. Maar helaas, ook nu wordt de wereld weer flink geteisterd. In de vijfentwintig beschikbare singleplayer missies knok je aan de zijdes van zes verschillende rassen. Je mag je compagnieën zelf mag samenstellen. Je kunt kiezen voor brute kracht, snelheid, magie of verdediging. Je kunt ook een combinatie maken van verschillende vechteenheden. Probeer je tegenstander te verslaan en begin aan de wederopbouw van de wereld.

Supergoede game deze, dacht dat ik al op 'm gestemd had, niet dus!!
Het is een leuke mix van: Stronghold met de bruutheid van Warhammer
Mark of Chaos en doordrenkt met de magie die net zo gruwelijk goed aanwezig is als in Spellforce. Ook voor de mensen die hem ook gegamed hebben kunnen niet ontkennen dat er ook een vleug RPG inzit. Daar bedoel ik mee, als je leger de slag levert kun je door een tactische manier als brute winnaar uit de strijd komen, door je heroes en warriors de moeilijkste taken te laten uitvoeren. ik vind dat op zo'n manier gaan dat ik er een Rpg gevoel bij krijg.
De omgevingen, Kastelen en burchten lijken qua uiterlijk zo uit Stronghold te komen..is dus een flink pluspunt.

de controls van deze game zijn "gewoon" goed, soepel en zeer makkelijk in de uitvoering. het enigste minpunt bij mij was dat de game soms na een uur gamen ophield met draaien op mijn vorige pc en op mijn Vista-pc nu doet hij het helemaal niet meer

Maar wat ik eraan beleefd heb geef ik een 4,0*!!