Pharaoh (1999)

Strategy

Ontwikkeld door Impressions
Uitgegeven door Sierra

Pharaoh speelt zich af in het oude Egypte. De speler neemt de rol van een familie op zich en volgt deze familie door de dynastiën van Egypte heen, met het doel om uiteindelijk farao te worden.

avatar van Caroline
Wow, 3 stemmen en een gemiddelde van 5 sterren

avatar van psychonaatje
Is ook een waanzinnig goede game, natuurlijk. Helaas werd de City Builders-reeks nogal ondergesneeuwd in het Age of Empires (II)- en Settlers (III)-geweld. De gebouwen zagen er echt supermooi uit en zijn eigenlijk nog steeds mooi (toch alweer 8 jaar oud). Het was ook echt een uitdaging om de perfecte stad te bouwen. Zo had alles invloed op elkaar: je kon echt niet voor elkaar krijgen dat er een luxewijk ontstond pal naast een industrieterrein, waardoor je een soort oud Egyptische-arbeiderswijk kreeg bij de industrieterreinen en je een villawijk aan de andere kant van de stad kon realiseren. Dat was zo knap eraan: het was allemaal ontzettend uitgebalanceerd en je moest eenzelfde balans in je stad zien te krijgen, anders ging het mis.