Dead or Alive 3 (2001)

Xbox
Fighting

Ontwikkeld door Team Ninja
Uitgegeven door Tecmo

Ryu Hayabusa wist de slechterik Tengu te verslaan. Dit was echter niet genoeg want Ryu wist de Tengu of Destruction niet te stoppen waardoor de wereld een duistere plek vol met angst en geweld werd. Het DOATEC (Dead or Alive Tournament Executive Committee) weet niet wat ze moeten doen en besluiten een nieuwe tournooi te organiseren om de kwade krachten te strijden.

avatar van Spawn NL
Ik had er een andere cover van is dat mogelijk?

avatar van Flammazine
Spawn NL schreef:
Ik had er een andere cover van is dat mogelijk?

Denk het wel, de mijne had een blonde dame maar dan in een andere pose met een blauwe achtergrond.

Degelijke knokker om in kleine porties te consumeren. De knappe dames verdienen een half sterretje extra

avatar van Spawn NL
Ik vond vooral het counter systeem heel tof, als je echt veel speeld en dan in de multiplayer tegen iemand speelt die net zo goed is zijn echt hele toffe gevechten. Bijna elke trap of slag word gecounterd en weer terug Echt heel tof.

avatar van 7higer7
echt een van de betere xbox games ooit '
vooral op xbox live erg vaak gespeelt
gister weer is herspeelt en het speelt nog steeds fantastisch
4,*

avatar van batexated
Spawn NL schreef:

ben hier gewoon totaal mee eens;) dit is een geweldige game als je er goed in word, dan worden de gevechten ook spectaculair en superspannend.

ik weet niet waarom maar deze game is eigenlijk altijd wel leuk om te spelen,. tegen elkaar is ultimate.... als je deze leuk vind raad ik je ook aan dead or alive 4 te halen

Grafisch een heel mooi spel,en sowieso wel leuk om te spelen.

avatar van Boznaldo
zeker wel een leuke game.
voor die tijd zag hij er erg mooi uit.
prima vermaakt.

Deel 2, 3 en 4 zijn alle drie sterke delen in de DOA reeks omtrent de single player ervaring. Hier geven ze je een reden om met ieder character arcade te doen omdat je beloond word met een geinige cutscene voor ieder character, en je een nieuw character kunt vrijspelen als je met iedereen arcade hebt gehaald. Naast het nieuwe character zijn ditmaal de kostuums behoorlijk pittig om te halen (bv 20 wins in survival. Ik ben al blij als ik de 10 wins haal).

De controls zijn, zoals gewoonlijk, super prettig. Ditmaal is het allemaal iets langzamer dan de andere delen en de CPU is opmerkelijk makkelijker om te verslaan, zelfs op hard mode. Net als deel 2 kun je zowel mid-kicks als mid-punches met mis-hold tegenhouden. Dit maakt deel 3 het meest simpele en toegankelijke deel voor mensen die niet behoefte hebben aan een pittige uitdaging, maar het wel leuk vinden om te spelen. Persoonlijk vind ik 3 qua gameplay ook het prettigste in elkaar zitten door deze toegankelijkheid.

Het laatste gevecht in deze arcade mode is naar mijn idee de beste “boss battle” uit DOA, omdat het ditmaal ook echt als een boss battle aanvoelt ipv dat je tegen een top-tier character speelt. Hij heeft relatief weinig aanvallen en op al zijn aanvallen kun je een tegen reactie hebben, mits je weet wat te moeten doen. In de eerste instantie slachtte hij mij af (op hard mode), maar met ieder character kreeg ik betere reacties op zijn aanvallen totdat hij aan de makkelijke kant begon te worden. Er zijn zelfs bepaalde cutscenes waarin hij anders geïntroduceerd word, afhangend van welk character je speelt, met als hoogtepunt dat hij als schim in de sneeuwstorm tevoorschijn komt in Ayane's arcade. Niet groots oid, maar een leuke kleine toevoeging om de confrontatie met hem iets interessanter te maken.

Ik heb weinig tot geen echte problemen. Laadtijden zijn kort, muziek en sound fx zijn goed, graphics zijn voor zijn tijd goed, besturing is top en de character keuze zit goed in elkaar. Er zijn alleen iets teveel levels waar je grote afstanden naar beneden kunt vallen, wat de flow van gevechten licht verstoord. En het feit dat het exclusief speelbaar is op de eerste Xbox zorgt ervoor dat het lastig is om aan te komen. Je bent ook aardig snel klaar mits je voor een pure single player ervaring gaat, dus het is niet aan te raden om te proberen als je veel geld moet betalen en hoopte om tientallen uren ermee zoet te zijn. iig een goed deel in de reeks die ik met plezier heb gedaan.