menu

The Elder Scrolls IV: Oblivion (2006)

mijn stem
4,12 (343)
343 stemmen

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
RPG
single player

Ontwikkeld door Bethesda
Uitgegeven door Bethesda en 2K

Keizer Uriel Septim VII probeert met zijn bodyguards te ontsnappen aan zijn belagers. De vluchtroute van de keizer gaat toevallig via de cel waarin jij gevangen zit. Je vlucht met hen mee en bent getuige van de moord op de keizer. Voor zijn dood heeft hij echter het lot van de wereld in jouw handen gelegd. Hij heeft je de Amulet of Kings gegeven. Deze moet je bij de troonopvolger zien te krijgen om de invasie vanuit Oblivion te stoppen en de wereld te redden.

zoeken in:
avatar van BoordAppel
4,5
BoordAppel (moderator)
Dan moet je Azura's Star hebben. Een Soul Gem die niet verdwijnt als je hem gebruikt. Deze krijg je als je als beloning voor de Daedric quest van Azura.

avatar van Freestyle
5,0
Ja dat dacht ik zelf ook al. Probleem was, dat ik tijdens de blood of the deadra quest de Azura's Star aan Martin had gegeven.. Toen speelde ik het spel pas. Dus nu heb ik em maar opnieuw gespawned, omdat ik al erg ver ben in het spel. Alleen nu is de Azura's Star dus leeg, de vraag is hoe ik em nu weer kan opladen..

avatar van BoordAppel
4,5
BoordAppel (moderator)
Daarvoor moet je een soultrap spell hebben, of een wapen dat soultrap als enchantment heeft (zoals Umbra). Daarmee kan je soulgems vullen. Als je een vijand doodt waarop je soultrap hebt gecast sla je die ziel op in een soulgem die je in je inventory hebt.

avatar van Freestyle
5,0
Het werkt! Perfecte combo die van de Umbra en Azura's Star.

avatar van BoordAppel
4,5
BoordAppel (moderator)
Behalve dat Umbra's soultrap enchantment alleen gebruiken om de enchantment op te laden nogal nutteloos is .

avatar van Tha)Sven
5,0
Wel een erg sterk wapen hoor. Ik heb hem heel lang gebruikt. Na een tijdje kwam ik erachter dat een Deadric Long Sword met Aborb / Damage Health constant effect beter is

avatar van BoordAppel
4,5
BoordAppel (moderator)
Ja, het is een fijn wapen, zeker als je de quest van Clavicus Vile nog niet opgelost hebt want dan is het gewichtloos en het ziet er ook wel mooi uit. De persoon Umbra is met een truc ook te verslaan als je slechts level 1 bent maar dan heb je wel erg veel pijlen nodig . Maar het punt is ook dat een zwaard niet geladen hoeft te zijn om het te gebruiken, dus Umbra's enchantment alleen gebruiken om Umbra op te laden is nogal nutteloos.

Ook Goldbrand is sterker dan Umbra maar Umbra heeft wel de hoogste base damage van alle wapens dacht ik.

avatar van Tha)Sven
5,0
Ja, ik heb ook lang moeten zoeken naar een betere base damage maar die heb ik niet kunnen vinden. Ik bewaar trouwens alle mooie en sterke wapens in mijn huisje in Cheijndall. Het ligt alleen nu helemaal vol. Ik spaar volledige Armor Sets
Ik vind het btw een stuk leuker om dit soort spellen op de console te spelen dan op de pc. Voornamelijk eigenlijk omdat het zo'n relaxte rustige spellen waar je lekker je gang kan gaan

avatar van BoordAppel
4,5
BoordAppel (moderator)
Ik speel elke first person game het liefsts op de PC vanwege de superieure besturing (ik heb ook alleen een PC).

Ik gebruik in het begin van een nieuw spel altijd het huis aan het Waterfront in de Imperial City. Die is het goedkoopste en gemakkelijk te bereiken met fast travel. Bovendien heb je best veel opbergruimte daar. Als ik het kan betalen koop ik alle updates voor de Frostcrag Spire plug in, dan heb je écht veel opbergruimte in een erg mooi optrekje. Eén kist voor de heavy armors, één voor de light, één voor alchemy ingrediënten, één voor pijlen enz. Wat ben ik toch ook een nerd zeg .

avatar van Martijn
3,5
Hoe zit het nou met de combat dan. Is het het met sommige mobs wel level afhankelijk. Ik zit in die missie waar je zon gast moet mollen die graven openmaakt en bezittingen verkoopt. Hij heeft alleen een guard. Die 2 samen meppen als de tering. Ook als je baurus moet helpen zon boek te bemachtigen had ik vet moeite om in leven te blijven. Baurus heeft het toen niet gehaald. Heb de moeilijkheidsgraad iets naar rechts geschroven vanuit het midden gezien.

Als Oblivion het combat systeem van Dark Messiah had gehad was het echt mijn spel geweest. Nu vind ik het maar erg magertjes.

avatar van Freestyle
5,0
Ik heb een aardig huisje in Anvil, maar die gebruik ik eigenlijk niet. Heb een hele berg wapens en armor in de paardenstal van Cloud Ruler Temple liggen, en exclusieve items opgeslagen in een kist in Priory of the Nine.

avatar van Tha)Sven
5,0
OHH dat huis in Anvil vind ik ook echt mooi. Goedkoop, mooi en een leuke quest aan verbonden

avatar van BoordAppel
4,5
BoordAppel (moderator)
Martijn schreef:
Hoe zit het nou met de combat dan. Is het het met sommige mobs wel level afhankelijk.

Er zijn maar een paar vijanden die niet level afhankelijk zijn. Umbra bijvoorbeeld, zij is altijd even sterk. Je gaat vooral problemen krijgen als je verkeerd levelt en je combat skills niet hebt bijgewerkt.

Als Oblivion het combat systeem van Dark Messiah had gehad was het echt mijn spel geweest. Nu vind ik het maar erg magertjes.

Dat spel heeft inderdaad echt geweldige combat, maar dat is dan ook de hoofdmoot van de game. Oblivion draait niet enkel om vechten. Je moet trouwens eens proberen als pure mage te spelen. Dan is de combat veel afwisselender omdat je ontzettend veel verschillende spells hebt met allemaal verschillende effecten om je vijanden af te maken.

avatar van Martijn
3,5
Ik heb het spel een tijdje terug ook een klein stukje gespeeld en toen had ik het veel makkelijker met mijn heavy armor en close combat gespecialiseerd. Nu met light armor en meer een atleet dan een slasher kan ik veel minder hebben.

avatar van Tha)Sven
5,0
Martijn schreef:
Ik heb het spel een tijdje terug ook een klein stukje gespeeld en toen had ik het veel makkelijker met mijn heavy armor en close combat gespecialiseerd. Nu met light armor en meer een atleet dan een slasher kan ik veel minder hebben.


Dat lijkt mij ook heel logisch eigenlijk
Ik wist trouwens niet dat Umbra iemand was die altijd even sterk is..
Dat verklaart misschien waarom ik zo ontzettend veel moeite met haar had toen ik nog lv 3 was en per se dat zwaard wilde hebben

avatar van Martijn
3,5
Ja logisch wel, maar het scheelt nu wel heel veel. Maar goed ik kom er wel uit ^^.

avatar van Evita
5,0
65 uren blijven boeien?

meesterwerk gewoon

ik denk dat ik hier 2 maand echt erg zoet mee ben geweest, erg knappe collector's edition ook met dat boekje en die munt.

avatar van UndahCovah
5,0
Met uitbreiding The Shivering Isles + alle extra uitbreidingen kan je er minstens 90 uur lol van hebben

avatar van UndahCovah
5,0
BoordAppel schreef:
Ik speel elke first person game het liefsts op de PC vanwege de superieure besturing (ik heb ook alleen een PC).

Ik gebruik in het begin van een nieuw spel altijd het huis aan het Waterfront in de Imperial City. Die is het goedkoopste en gemakkelijk te bereiken met fast travel. Bovendien heb je best veel opbergruimte daar. Als ik het kan betalen koop ik alle updates voor de Frostcrag Spire plug in, dan heb je écht veel opbergruimte in een erg mooi optrekje. Eén kist voor de heavy armors, één voor de light, één voor alchemy ingrediënten, één voor pijlen enz. Wat ben ik toch ook een nerd zeg .


Ik heb alle updates (gedownload) Frostcrag Spire is zo ongelooflijk mooi zeg. En als je van Alchemy houd dan moet je zeker Frostcrag Spire nemen. De Horse Armor pack is niet echt de moeite waard, tis leuk maar dan houd het ook wel op. Knights of the Nine, Mehrunes Razor, Thieves Denn en Vile Lair zijn wel echt een toevoeging op je game. Orrey en SpellTomes zijn best wel nutteloos.

Maar vooral Frostcrag Spire en Knights of the Nine moet je echt hebben!

avatar van rpger
4,0
UndahCovah schreef:
Met uitbreiding The Shivering Isles + alle extra uitbreidingen kan je er minstens 90 uur lol van hebben


Als ze nou ook even een officiele mod uitbrengen die dat kansloze automatisch leveling systeem van de vijanden en random loot omzeep helpt krijg ik misschien ook de motivatie om het 90 uur te spelen.

avatar van Martijn
3,5
Wil je dan dat die mobs niet meelevelen en gewoon zwak blijven. Dan krijg je een leuk spel. Ik heb het zowieso wel gehad met oblivion, word me nu toch wel heel erg veel van het zelfde, kan geen oblivion portal meer zien.

avatar van rpger
4,0
Martijn schreef:
Wil je dan dat die mobs niet meelevelen en gewoon zwak blijven. Dan krijg je een leuk spel.
Nope gewoon zoals bij Morrowind en zowat elke andere RPG zorgen dat bepaalde gebieden pas toegankelijk zijn als je hoger in LVL ben, tenminste je kan er nog steeds heen, maar dan word het ineens een stuk moeilijker, voor mij dus meer rewarding, waarom zou ik nu 1 van die duizend dungeons binnengaan als ik weet dat er nooit echt een moeilijk tegenstander zit en alles wat ik krijg voor me moeite een potion is die ik overal kan kopen?

avatar van Martijn
3,5
Mwah van de ene kant wel, maar zo is het wel leuk dat je kunt doen wat je wil en overal heen kunt gaan waar je wil.

avatar van Tha)Sven
5,0
Ik ben het eigenlijk wel met je eens rpger, maar je klinkt gelijk zo negatief. Ik ben het ook niet helemaal eens met het systeem, maar ik heb er ongeveer 140 uur opzitten..
Is wel een stuk minder dan de 350 uur Morrowind, maar ik ga binnenkort weer opnieuw beginnen met Oblivion

avatar van rpger
4,0
Tha)Sven schreef:
Ik ben het eigenlijk wel met je eens rpger, maar je klinkt gelijk zo negatief. Ik ben het ook niet helemaal eens met het systeem, maar ik heb er ongeveer 140 uur opzitten..
Is wel een stuk minder dan de 350 uur Morrowind, maar ik ga binnenkort weer opnieuw beginnen met Oblivion


Moet wel eerlijk zijn dat nu ik Morrowind weer aan het spelen bent, je wel gewend bent geraakt aan bepaalde dingetjes die in Oblivion weer veel beter waren (indicatie van stealth, melee combat, horseriding) Aan de andere kant merk ik ook weer dat Morrowind veel meer sfeer heeft en de speler niet zo aan het handje word gehouden met quest locatie indicators en met auto traveling, die features hadden ze er echt moeten uitslopen of de optie moeten geven dat als je boven de 10 jaar bent je deze kunt uitzetten.

avatar van Martijn
3,5
Je wil niet weten hoeveel tijd dat auto traveling scheelt, ben al langblij dat je niet altijd zelf hoeft te lopen. Ben het wel met je eens dat je een beetje bij het handje gehouden word. Ik zou het wel is leuk vinden om echt zelf wat op te lossen en dat ik nog enige vorm van mijn rechterhersencapaciteit zou moeten gebruiken om verder te komen en niet alleen hoef te lezen en te doen.

Snap eigenlijk niet echt dat mensen het leuk vinden om telkens met mobs in die oblivions te vechten, zo eentonig en hetzelfde. Vind de quests waar je op onderzoek uit moet gaan en van allerlei andere dingen die niet met eentonig hakken te maken hebt leuker.

avatar van Foetsj_NL
5,0
Helaas heb ik de game nu al weer een tijdje laten liggen. Dit omdat ik nu bij het deel ben waarbij je al de Oblivion Poorten moet sluiten, maar ik hier totaal geen zin in heb.

Ik ben echt niet meer gemotiveerd hier in, aangezien ik nog wat andere games wil uitspelen. Misschien volgende week eens langzaam aan proberen de draad op te pakken.

avatar van Martijn
3,5
Foetsj_NL schreef:
Helaas heb ik de game nu al weer een tijdje laten liggen. Dit omdat ik nu bij het deel ben waarbij je al de Oblivion Poorten moet sluiten, maar ik hier totaal geen zin in heb.

Ik ben echt niet meer gemotiveerd hier in, aangezien ik nog wat andere games wil uitspelen. Misschien volgende week eens langzaam aan proberen de draad op te pakken.


Welke quest bedoel je? Is dat die voor versterking voor Bruma, die is namelijk optioneel, of krijg je straks een quest dat je al die kutdingen MOET sluiten?

avatar van Foetsj_NL
5,0
Je krijgt aan het begin van de quest 2 soldaten mee, ik weet niet of je die quest herkent.

avatar van BoordAppel
4,5
BoordAppel (moderator)
Fast travel is echt een geniale toevoeging ten opzichte van Morrowind. Zelfs met de boots of blinding speed en speed op 100 is het vaak nog irritant om je van A naar B te begeven, zeker als je daarvoor de hele wereld over moet of dezelfde route voor de tienduizendste keer aflegt. De fast travel hadden ze alleen wel alleen mogelijk moeten maken voor steden waar je ook geweest bent. Maar goed, je hoeft het niet te gebruiken natuurlijk.

Quest indicators zijn ook prima al zou het iets algemener mogen. Bij Morrowind was je af en toe alleen wel úren aan het zoeken omdat de richtingaanwijzingen niet best waren of zo algemeen dat je nog overal moest zoeken.

Dit omdat ik nu bij het deel ben waarbij je al de Oblivion Poorten moet sluiten

Dat kan je gerust overslaan want dit is namelijk niet verplicht. Het zorgt er alleen wel voor dat de missie die erna komt wat gemakkelijker wordt.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:28 uur

geplaatst: vandaag om 04:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.