Deadly Premonition (2010)

Alternatieve titels: Red Seeds Profile | Deadly Premonition: The Director's Cut | Deadly Premonition: Origins

Xbox 360 / PlayStation 3 / PC / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Access
Uitgegeven door Rising Star, Marvelous, Ignition, Numskull en Aksys

Deadly Premonition is een horrorgame die zich afspeelt in het westen van de Verenigde Staten. Op een dag wordt het lijk van Anna Graham gevonden in Rainy Woods. dit zorgt voor paniek bij de lokale bevolking. Het stadje krent namelijk een legende van een seriemoordenaar en een FBI agent wordt erheen gestuurd om onderzoek te doen, agent Francis York Morgan. York krijgt hulp en advies van Zach, zijn denkbeeldige partner. Samen met Zach zal hij de typische inwoners van het dorpje Greenvale moeten onderzoeken en ervoor moeten zorgen dat hij de moordenaar vindt, voordat hij weer kan toeslaan.

Ziet er cool uit, wel erg duidelijk Twin Peaks rip sfeertje, maar aangezien dat de beste serie allertijden is, kan ik dat alleen maar een good thing vinden.

avatar van Deftones_JP
Wat ik moet me voorstellen bij de gameplay? Survial horror?

Jop S/H met wat Adventure aspecten, stadje is 8 vierkante kilometer groot en je kan er te voet, of met je auto, doorheen surfen, op zoek naar clues.

avatar van rpger
Ziet er erg cool uit, best een game die ik te gek zou kunnen vinden las ergens dat de game ook op de wii uitkwam? Alleen het is wel door Japanners gemaakt, en die zijn toch meestal niet zo goed in het schrijven van westerse scenarios en characters,... zie resident evil.

avatar van Iron Rose
Lijkt me dat ze de rechten van Twin Peaks niet konden krijgen en maar iets hebben gemaakt dat er (heel erg) op lijkt. Ik vind de graphics niet echt mooi dus dikke kans dat deze ook voor de WII komt.

avatar van Naomi Watts
De rechten zijn ook niet tot 1 persoon/maatschappij toe te schrijven (vandaar dat de release van seizoen 2 ook tergend lang duurde). Al blijven imo Frost en Lynch dat horen te zijn, de werkelijkheid wijst anders uit. Om de rechten in handen te krijgen moet je een hele lijdensweg ondergaan en dan moet je de game nog gaan ontwikkelen. Heeft geen enkele gamepublisher zin in.

284
Het is al een tijdje stil rondom deze game, geen nieuws of nieuwe beelden ?

284
Edit: ze zijn opnieuw begonnen aan de game.

War-Ultima
Krijgt van gamespot.com een 7, niet slecht voor een game waar bijna niemand van heeft gehoord.

review

Het is een RE4 rip-off naar mijn smaak, maar hij kost niet veel geld dus misschien dat ik hem wel haal als ik hem in de winkels zie liggen en ik ben gek op goede B-games (goedkoop gemaakte games) want die hebben altijd zeer goede game-play .

Gameplay 1

Gameplay 2

Dr. Salvador
Weet iemand misschien hoeveel de game gaat kosten?.
Lijkt me een interesante game.

Doet me een beetje denken aan Siren Blood Curse. En die was ook voor een lage prijs te koop.

Erg vette hoes trouwens!

Dr. Salvador schreef:
Weet iemand misschien hoeveel de game gaat kosten?.
Lijkt me een interesante game.

Erg vette hoes trouwens!
Eeen budgettitel, zoals je al kon afleiden. De prijs gaat normaal gezien zo rond de € 30 liggen.

Dr. Salvador
Ik zie trouwens dat de PS3 versie niet uitkomt of zo iets klopt dat?

284
Nee dat klopt niet, Deadly Premonition is onder de naam Red Seeds Profile uitgekomen geheel in het engels voor de PS3.

War-Ultima
Ik vraag mij alleen af waar de game ligt want kon hem nergens vinden, er zijn 100 gameplay videos op youtube (elk filmpje is 10 minuten) dus dit is een zeer lang spel.
Iemand op youtube vermelde ook dat als de animaties, voice acting, geluid effecten en graphics verbeterd zouden worden dat dit een game zou zijn die miljoenen zou opleveren.
Ik denk dat dit spel qua game-play stukken beter is dan Alan Wake die dit jaar uit gaat komen.

Brute Gameplay

Oh man die muziek, episch.

Dr. Salvador
Dit ziet er vet uit!. Het zou zo maar een game kunnen zijn die ik echt geweldig vind!, maar het kan ook zo zijn dat ik het echt 3X niks vind.

Dat is moeilijk in te schatten bij dit soort games. Maar ik hou van het horror genre, en misschien weet deze game me aangenaam te verassen. Als ik hem een keer goedkoop zie, dan haal ik hem.

YouTube - Red Seeds Profile - Trailer - PS3

War Ultima: Ken jij trouwens de game: Siren Blood Curse?

YouTube - Siren: Blood Curse Trailer

Alleen op ps3. Houterige controls, en niet echt gevarieerd, maar gruwelijk griezelig, en erg uniek.

284 schreef:

O, vandaar

Bedankt!

284
Als je er wat voor over hebt kan je de game dus al spelen in het engels.

Dr. Salvador
Maar elke game is toch in het engels. Of in ieder geval engels ondertitled. Ik vind het juist vet als er echt Japans wordt gesproken, in de echt vage Japanse horrorgames, maar het natuurlijk wel ondertiled in het engels zijn.

War-Ultima
Ik zag een amerikaan in een forum reageren, hij vermelde: I'm having a lot more fun with this game than some AAA titles.

positieve forum reacties

1 nadeel, Europa heeft deze game niet, ik zie nergens een Europees release datum en marktplaats plus andere sites hebben deze game nergens, ik wou dat ik een japanner was, dan zou het pas echt game heaven zijn geweest.
Maar uiteraard een omgebouwde X360 zou ook kunnen maar dan is de garantie weg.

Dr. Salvador
Jammer hoor!. Leek mij ook een vette game, alhoewel ik de game wel op de site XGN zag staan bij de release datum, maar staat er nu niet meer bij, omdat het al uit is.

Misschien is de game gewoon heel erg moeilijk te vinden. Ik ga ook eens proberen of ik hem bij Wenters kan bestellen ( goede winkel! )

War-Ultima
Ja op XGN staat inderdaad dat ie er al is, volgens mij is ie nog nooit in europa uitgekomen, er hebben maar 7 mensen gestemd op het spel bij XGN en ik durf te wedden dat ze hem gedownload hebben voor de X360.
Ja jammer, ik had me hier erg op verheugd, ik ben gek op B-films en met deze game zou ik het hele B-gevoel weer terug krijgen in een positieve manier.
En het hele evil dead cult gevoel zou ik dan ook weer ervaren, soort van sentiment of ode dus.

Als iemand dit spel ziet liggen, laat het mij dan A.U.B. weten .
Alleen gamespot.com heeft nu pas een review van het spel gemaakt dus dat is wel weer apart.

Ravnoss
Toch ben ik benieuwd naar deze game. Geeft me wel een beetje een Fahrenheit / Heavy rain feel. En laat ik daar nou net erg over te spreken zijn. Ik ga eens kijken hoe ik hier aan kan komen

Dr. Salvador
Maar ik zie de game ook nergens staan voor PS3, komt hij daar wel voor uit, of heeft het een andere titel?

Ravnoss
Dude die vraag heb je al gesteld en 284 heeft hem al beantwoord.

Oke, dude

Dr. Salvador schreef:

Oei! , dat is niet al te best!

Ja ign is niet meer wat ze geweest zijn, ze geven nu alleen maar hoge cijfers aan hype games, conviction kreeg ook een 9,3 maar dat vond ik eerlijk gezegd bar weinig aan.

Gamespot.com geeft deadly premonition een 7 en vertelt erbij dat het een zeer goede B-Game is.

Dr. Salvador
Ja, Gamespot vind ik ook wel goed, en redelijk betrouwbaar.

Inderdaad, IGN geeft vooral hype games erg hoog.

GTA SA krijgt daarvan een 9,9, en dat vind ik op zijn zachts gezegd nogal hoog!

Maargoed. Ik denk altijd maar zo, wat de rest er van vind, het geeft een indruk van de game. Maar toch kijk ik wat ik echt zelf het leukst vind, en soms vind ik games die lage cijfers krijgen beter dan overhypte games.

Het is maar wat jezelf goed vind. War Ultima ik zou gewoon niet te veel op alle scores afgaan, maar gewoon op je gevoel

Dr. Salvador schreef:

Dat doe ik juist niet, kijk er soms alleen na om een bepaalde indruk van een game te krijgen en omdat jij een bericht had geplaatst waar in stond; ign geeft een 2 dus dat is niet al te best, dus ik kan beter tegen jouw zeggen om de recenties niet al te serieus te nemen.
Nu niet het verhaal omdraaien en zeggen dat ik teveel op recentie score afga, ik wil dit spel juist hebben ook al geeft ign.com maar een 2.