Gauntlet II (1990)

Amstrad CPC / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / Game Boy / Nintendo Entertainment System / PC / PlayStation 3 / Sinclair ZX Spectrum / Xbox 360

Ontwikkeld door Tengen
Uitgegeven door Mindscape en Kixx

In Gauntlet II ga je op avontuur door doolhoven, verzamel je schatten en toverdrankjes en moet je het bovendien opnemen tegen allerlei geesten en monsters. Als speler kan je kiezen tussen een magiër, een krijger, een elf of een valkyrie om je queeste tot een goed einde te brengen.

avatar van Bahamut Zero
kwam er eigenlijk wel een eind aan dit spel?

avatar van Aurum
Krappe voldoende.

Ik had destijds nog geen geluidskaart en herinner me vooral de immense takkeherrie door de PC Speaker waarmee dit spel altijd begon, dat kon je ook niet uitzetten ofzo.

Verder de eindeloze stroom vijanden (spoken of wat ook) die vaak op je afkwam en waar je het benauwd van kreeg (dit was echt een van die spellen waarbij ik wel eens in paniek de reset-knop van de computer indrukte om het af te kappen).

Toch had die simpele top-view besturing wel iets bijzonders en was het spel wel lichtelijk verslavend.