Buffy the Vampire Slayer (2002)

Xbox

Ontwikkeld door The Collective
Uitgegeven door Electronic Arts en Fox

Buffy the Vampire Slayer is een vampierendoder. Begeleid door haar vrienden Angel, Xander, Willow, Cordelia en Giles neemt Buffy het op tegen Spike, The Master, Drusilla, demons, zombies en meer buitennatuurlijke vijanden. Het verhaal speelt af zich rondom de bekende omgevingen uit de serie, zoals Sunnydale High School, de begraafplaats, de Bronze nightclub en de bibliotheek. Buffy zou Buffy niet zijn zonder haar speciale krachten en bewegingen, zoals Martial Arts, Gymnastics, Super Jump, Speed&Strength, Quick Healing en Slayer Sense. Ga de strijd aan met de vampieren en overwin ze.

avatar van metaledje
Redelijk speelbare game voor de liefhebbers,vooral voor een van de eerste xbox games! goed vechtsysteem,aardige looks. Maar weer eens uit de kast halen nu ik de seizoenboxen weer aan het kijken ben vamoieren spietsen is dikke fun!!! 3.5*

avatar van FlorisV
Nog een leuke herinnering uit mijn Xbox dagen. Nu ben ik nooit een fan geweest van Buffy de Vampiersloerie en is dit toch net wat repetitiever dan de Indiana Jones game, maar het bevat dezelfde soepele gameplay en veel coole kung fu moves waarmee je o.a. op fraai getekende high school locaties het nodige vampierentuig een pak slaag mag geven, meestal eindigend met een puntig stuk houtwerk. Stemmenwerk erg goed: de stemactrice heeft een stem die erg lijkt op die van Gellar, verder hoor je soms hilarische verbale reacties van je vijanden hier en daar en die op en top Britse Giles is ook grappig. Het is echt tongue in cheek, met een hoop bijdehante tiener opmerkingen, net als de serie. Het vervolg was niet nodig geweest, want de koek was wel op na deze, maar het smaakte goed.

Vond Buffy altijd wel beffy in die dagen dus ook even gespeeld. Kon mij toch niet aan de indruk onttrekken dat dit behoorlijk matig was.

Confusie schreef:
Vond Buffy altijd wel beffy in die dagen

Mijn dag kan niet meer stuk.

In die film Cruel Intentions was ze ook scherp.