Sly Cooper and the Thievius Raccoonus (2002)

Alternatieve titel: Sly Raccoon

PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Vita
Platform / Action

Ontwikkeld door Sucker Punch

Sly Cooper is een meesterdief. Toen hij nog jong was, heeft een bende genaamd 'the Fiendish Five' zijn familie vermoord en hebben hun boek over de steelkunst 'The Thievius Raccoonus' meegenomen.Sly moet alle leden van de bende verslaan om het boek terug te krijgen, terwijl hij moet ontsnappen van Carmelita Fox, een politieagent die hem achtervolgd om hem op te sluiten.

DEADLY SHADOW
Wel een leuk spel, ook tof gedaan met dat over touwen lopen enzo alleen een beetje kort.

avatar van Donkerwoud
Leuke platformer met frisse, nieuwe graphics. Tikkeltje aan de korte kant.

Imperial Figure
De Sly Cooper/Sly Raccoon serie is geweldig, kan bijna het niveau van zijn grote broers ratchet&clank en Jak&daxter evenaren, snap alleen niet waarom het zo'n laag gemiddelde heeft.
Denk waarschijnlijk omdat de sly cooper games vrij kort zijn, sucker punch had er waarschijnlijk veel reacties op waardoor ze een game maakte die ongeveer 50 uren in totaal duurt plus free roaming en dat is geworden: infamous.

avatar van TonyTHorror
Vanaf 1 december te koop voor de PlayStation 3

En ik zou iedere platform liefhebber (die dit nog niet heeft gespeeld, bestaan die?) 'm aanraden. Alle 3 de delen verschijnen op 1 disc.

Ben zelf altijd helemaal weg geweest van Sly, de stijl en bijzonder solide gameplay zorgen voor een genre-hoogtepunt.

avatar van Tsjo-Wi
Zojuist uitgespeeld op de PS3. Leuke ouderwetse platformer, speelt lekker vlot en biedt nog behoorlijk wat uitdaging. Ik moet wel zeggen dat het allemaal redelijk simpel overkomt, mede door enkele onnodige en oninteressante minigames. Het niveau van zijn grote PS2 broers Jak en Daxter en Ratchet en Clank wordt nergens gehaald. Maar ik heb me die paar uur prima vermaakt en die Platinum Trophy was ook zo binnen. Nu op naar deel 2.

heb sly 1 al 2 maanden geleden uitgespeeld maar wat een lekker spel is dit zeg,

gewoon het simpele concept dat jij een inbreker ben en moet stelen, met leuke afwisseling in de levels en gameplay, wel jammer dat je het spel vrij snel uithebt, ik heb de sly trilogy voor de playstation 3 en heb alle sly delen dus al gespeeld, maar dit deeltje vind ik het beste

Heb de Sly trilogie voor de ps3 aangeschaft, en ik ben er zeer over te spreken moet ik zeggen.
Zeer vermakelijke gameplay en de opgepoetste cell shaded graphics zien er heerlijk scherp uit. Doet op deze manier grafisch niet eens zo heel veel onder voor heden ten dage.

Eindelijk weer eens een leuke uitdagende platformer. Had Ratchet & Clank ToD ook een kans gegeven maar dat vond ik niet zoveel omdat het me veel te makkelijk was en de nadruk te weinig op platformen en te veel op hersenloos knallen lag.

Dat doet deze wat mij betreft toch een stuk beter.

avatar van Dutch-J3ff
Ik had de Sly Trilogy gekocht, maar ik heb alleen deel 1 gespeeld (uitgespeeld), ik vond het behoorlijk snel saai worden.

Hmm, ik was onder de veronderstelling dat Sly, Ratchet & Clank en Jak & Daxter dé drie platformseries op de PS2 waren, maar als ik naar het aantal stemmen hier kijk valt dat toch vies tegen. Ben ik verkeerd geïnformeerd of is dat gewoon toevallig? Enfin, ook ik heb sinds een dag of twee de Sly Trilogy en ik ben aardig verrast. Ondanks dat ik het verre van een meesterwerk vond, was het toch een aangename en vooral frisse verrassing. Gelukkig duurde het niet lang, binnen 9 uur was ik er doorheen. Maar goed ook eigenlijk, want richting het einde had ik het allemaal wel een beetje gezien op 't gebied van gameplay.

Ik keek er vooral tegenop om een 12-jaar oud gedateerd te spelen, gedateerd in zowel gameplay en (begrijpelijk) visual. Maar dat valt allemaal erg mee, de HD upscaling laat die mooie art style er juist bovenuit springen voor mij. Zag er allemaal netjes en uitnodigend uit. Humor is ook wel lachen met Bentley en Murray, al vond ik Sly wel een beetje te gewoontjes. Gameplay was verder ook aardig repetitief, zo nu en dan leer je wat trucjes maar kijkend naar het geheel doe je toch veel dingen hetzelfde. Ik gebruikte alleen Fast (om te "sprinten") en die Invisibility die je later in het spel krijgt. Maar er is naar mijn mening ook niet echt reden om ze echt allemaal te gebruiken, daar is het spel te simpel, gemakkelijk en vooral lineair voor. Nou begrijp ik natuurlijk dat Sly niet echt bedoeld is als een echte stealth-game, maar het zou me veel leuker lijken om paar kleine weggetjes zelf te mogen kiezen door middel van de geleerde trucjes. Maar dat heeft helaas niet mogen zijn.

Vanwege de frisheid en gezonde verslaving om nieuwe trucjes te leren toch een voldoende, en ik kijk stiekem wel uit naar Sly 2. Vooral omdat dat deel als het beste deel van de trilogie wordt gezien als ik me niet vergis. Ik ben benieuwd of de gameplay daar wel frisser en langer interessant blijft.