Crusaders of Might and Magic (1999)

PC / PlayStation
Action / RPG

Ontwikkeld door 3DO
Uitgegeven door 3DO

Jij bent Drake, een grijs harige krijger die lid is van een eeuwenoude orde, getrained in zowel het zwaard, als magie. Als je gevangen wordt genomen door een gigantisch leger van skeletten, dat plotseling over het hele land stormt, sluiten ze je op in een cel, om weg te rotten. Nu moet je zien te ontsnappen, je kidnappers vermorzelen en dan ook gelijk het hele ondode leger terug in de grond stoppen.

Dit vond ik één van mijn tofste games op de ps1...de intromovie wist mij meteen al te bekoren. Hoe het dorp van je character aangevallen word door afgrijselijke skeletten..super.
Ik kan me ook nog herrineren dat ik heel lang vast zat bij het standbeeld van je vijand, blijkt dan dat er een zijweg is aan de rechterkant..balen maar wel origineel.

Toch blij dat ik ben terug gegaan voor deze game...hoewel de score van de game maar laag is, zijn er toch altijd wel mensen die de game ophemelen en bij deze heb ik dat ook...nare score, vind dat best wel jammer...met die rare RPG-slag van de dag van nu!!
Deze is 10 keer beter dan een geflopte Alpha Protocol...en dan is deze game 11 jaar ouder.

Maar over de game niets te klagen, alleen jammer dat ik nog steeds op de route zit waar ik al eerder geweest ben...je rent nu wel snel door een stuk waar ik eerst 3 uur over deed..nu in iets meer dan 2 uur...wel jammer, maar je weet de puzzels meteen op te lossen.
Ja echt weer leuk om deze weer in bezit te hebben.....nu even weg met wat vrienden en straks vecht ik me uit de dwergenmijnen.

Onbetaalbaar zulke herbelevingen...had de game al 8 of 9 jaar niet meer gegamed. Toffe Hack 'n Slash RPG.

avatar van steffengamer
Hele gave game! Alleen de eindbaas is veels te makkelijk! Heb er 2 jaar over gedaan om het uit te vogelen. Blijkt het zo makkelijk... beetje een anticlimax!! Voor de rest een van de beste games voor de psone.

2 jaar over gedaan en dan beweren dat het te gemakkelijk was? Djeez, ik wil niet weten wat jij uitdagend of zelfs moeilijk vind

avatar van steffengamer
Gast als blijkt dat je niet de eindbaas zelf moet verslaan! Maar 5 exploding gems op 2 aartslelijke pilaren moet gooien, die je op de psone ook nog amper ziet! Dan is het moeilijk dat zelf te bedenken! Maar heb je m dan eenmaal door! Dan is het veels te makkelijk!