Crash Bandicoot's eerste grote nieuwe avontuur na de Naughty Dog games...
De vier Naughty Dog Crash games waren goed, speelden lekker en waren erg populair. Helaas zocht Naughty Dog een nieuwe uitdaging, en liet de Buideldas voor wat het was. Het eerste avontuur dat hij hierna beleefde was Crash Bash, een redelijke party game voor op de ps1. Om eerlijk te zijn was dat het punt dat ik dacht dat het afgelopen was met de serie. Bash had niet dat gevoel wat de eerdere games zo goed maakte. Toen Wrath of Cortex in aantocht kwam, hoopte ik eigenlijk een beetje op een revival voor de serie...
De eerste teleurstelling was al dat Crash op meerdere platforms zijn avonturen ging beleven. Dat vond ik erg jammer, liever had ik gehad dat de serie playstation exclusief was gebleven. Maar ja, dat is nou eenmaal niet zo. De game, dat is waar ik me op orienteerde. Want wist deze game de door Naughty Dog opgewekte sfeer weer te vangen, of ging het aan de haal met een geheel nieuwe (betere) sfeer. De eerste schok kwam al gauw, want wat was de laadtijd lang, voordat het intro filmpje kwam. Dat moest wel een héél mooi intro filmpje betekenen! Nou, dat filmpje was redelijk, al viel me meteen op dat de oude games van Crash veel mooiere filmpjes had. Alles zag er zo dik uit, zoveel polygonen, het beviel me maar amper. Toen het filmpje voorbij was, dacht ik even dat ik weer in Crash 3 zat. De wereld map, waar je tussen werelden en levels kan kiezen, had exact dezelfde lay-out als die in Crash 3. Dat vond ik al erg jammer, want liever had ik iets originelers gezien. Toen kwam ik er achter dat ook voor de levels de laadtijden tergend lang waren, iets dat het speelplezier erg verstoord. De gameplay was aardig, maar niet zo soepel en plezierig als in de oude games. Ook de graphics vielen me wat tegen, het zag er allemaal wel mooi en scherp uit, maar het leek wel alsof alles van plastic was gemaakt ofzo, alsof je op een filmset speelt.
Pluspunten:
* Het verhaal. Helaas geen plot wendingen of zo, het is allemaal zeer voorspelbaar maar wel aardig
* Varierende levels: Zoals het level waarin je begint met een mijnkarretje rit en eindigt in een geheim lab, of het level waarin je begint onder water en eindigt in een geheim onderwater hoofdkwartier
* Leuke locaties, zoals de jungle, wilde westen, riddertijd, vulkaan, etc.
* 100% halen houdt je lang bezig
Minpunten:
* Tergend lange laadtijden voor levels
* Gameplay verloopt niet echt soepeltjes
* Verhaal neemt geen wendingen
* Lijkt teveel op Crash 3, en tegelijker tijd lijkt het er ook veels te weinig op.
3*