Crisis Core: Final Fantasy VII (2007)

PlayStation Portable
Action / RPG

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Square Enix

Crisis Core is het vierde deel in de Final Fantasy VII Compilation serie. In dit deel speel je als de 1st Class Soldier, Zack Fair, nog voor de gebeurtenissen in FFVII, toen Cloud nog een simpele Shinra Guard was. Zack wordt samen met zijn twee teamgenoten Angeal en Sephiroth, op een zoektocht naar een vermiste soldaat gestuurd, genaamd Genesis.

avatar van Naomi Watts
Ik vond er vrij weinig aan eigenlijk. Vooral een actiongame dit, dat verwacht je niet van een Final Fantasy eigenlijk. Mijn review volgt nog.

avatar van rpger
rpger schreef:
Het is meer een action RPG en zal dus niet iedere FF fan aanspreken,

Voilà.

War-Ultima
Naomi Watts schreef:

Jep en daarom is dit ook de enigste echte Final Fantasy game die ik respecteer en extreem van geniet.
Speel hem weer opnieuw en dit keer geniet ik er weer intens van, goed verhaal, geen irritante karakters (nou ja alleen cloud een beetje), veel sidemissions (soort van VR missions net als in MGS) en zoals rpger al vermelde, goede muziek zoals het hoort.

avatar van rickazio
1,0
Manga-style spreekt mij totaal niet aan.
Dit mogen ze houden in Azie.

avatar van rickazio
1,0
Naomi Watts schreef:

Jep en daarom is dit ook de...

enige.

avatar van Juan2910
0,5
Wat een achterlijke game met een achterlijk verhaal. Ik keek hier erg naar uit, maar wat is dit een slecht spel. Het verhaal van Genesis en Angeal is te triest voor woorden.
De voice-acting is super slecht en komt helemaal niet overtuigend over. Zack lijkt net een klein kind in de game. (En hier moest Cloud zogenaamd tegenop kijken?) Een beetje erg ongeloofwaardig.
De dialogen slaan ook echt nergens op. De game klopt voor geen meter. Dit spel had nooit uitgebracht moeten worden.. Wat een rotzooi.

0.5 omdat ik niet lager kan geven.