Marc Eckō's Getting Up: Contents Under Pressure (2006)

PC / PlayStation 2 / Xbox

Ontwikkeld door The Collective en Marc Eckō
Uitgegeven door Atari

Het spel speelt zich af in een wereld waar graffiti verboden is en waar de vrijheid van expressie wordt onderdrukt door een autoritaire overheid. Jouw personage Trane, wil zichzelf opwerken tot een 'All City King' (De graffiti artiest met de hoogste reputatie). Trane zijn leefwereld is de stad New Radius waar hij zijn leven op het spel zet om zijn doel te verwezenlijken. Op zijn traject komt hij in aanraking met zowel revaliserende bendes als de Civil Conduct Keepers ,een soort cyber politie korps. Via verschillende missies moet je jouw graffiti's op verschillende plaatsen in New Radius aanbrengen om je reputatie hoog te houden en om het nodige respect af te dwingen.

Ondertussen is dit al een spel van maar liefst 2 jaar oud, toch was dit een vermakelijk spel, erg vernieuwend trouwens! Jij speelt als Trane, hij wil bekend worden, door halsbrekende gebouwen te beklimmen en natuurlijk achteraf wat te versieren met een likje graffiti, vet! Het stemmenwerk is van een erg hoog niveau, enkel de graphics zijn soms wat blokkerig, maar dat geeft niet, want het spel speelt verdomd goed, vooral het graffiti spuiten verloopt verdomd makkelijk, enkel is het in het begin een klein beetje wennen qua controls, maar eens je die instapdrempel bent overlopen is het genieten geblazen! De levels hebben erg veel variatie en de tegenstanders zijn ook verdomd slim en weten je onmiddellijk te vinden, maar Trane heeft erg coole moves, waarbij je iedere tegenstander kunt vloeren. Hoe jij de missie voltooit, dat maakt niet uit, want je kan lekker uit de bol gaan door met een knuppel op een tegenstander zijn hoofd proberen te slaan of je kan één welgemikte stoot uitvoeren, waarbij je je tegenstander onmiddellijk uitschakelt. Buiten de vooraf vermelde levels kan je ook op treinen gaan klauteren, maar deze gebeurtenissen zijn eigenlijk stukken minder geslaagd, bij momenten zelfs verdomd frustrerend!
Cijfer: 4,0*!

avatar van hitman47
echt vet spel met schiterende missies
en ge kunt zoveel doen met grafitti in deze game
posters,tags,throw ups.......

avatar van Matthi
Toch vind ik hem eenzijdig worden,je missie bestaat 9/10 keer in het spuiten van een pic of tag op een gebouw of je moet eerst iemand in elkaar meppen en vervolgens je tag over zijn tekening zetten. ik ben gestopt bij de missie dat je op de trein staat en je steeds over moet springen,wel een leuke game maar ik vond het te langdradig worden. een echte verhaallijn heb ik ook niet kunnen ontdekken. Volgens mij is het doel gewoon graffiti spuiten en graffiti spuiten en net zo 'goed' worden als de 'Legends'

Relax
Nogal zwakke game, het begint leuk.. maar zomaar zonder reden moet je vechten om grafiti te spuiten, je moet mensen redden en je komt bekende grafiti spuiters tegen.
Slaat letterlijk nergens op, de gameplay is ook nogal houterig.

avatar van N811
Met dit soort dingen gaat de nieuwe generatie graffiti maken.