Mario Kart: Double Dash!! (2003)

Nintendo GameCube
Racing

Ontwikkeld door Nintendo

Mario Kart: Double Dash!! is het vierde deel in de Mario Kart-serie. Het spel bracht tal van veranderingen met zich mee: men zit nu met twee personen in één kart en er zijn extra modi.

Ford KAduuk
Gameplay: Ik vind het idee van twee personen op een enkele kart niet slecht bedacht, maar het brengt weinig verbetering met zich mee. Zo zijn de karts die je moet besturen vaak groot, omdat er 2 personages op moeten kunnen zitten. Zulke grote karts besturen vaak log en traag en daar houd ik persoonlijk niet zo van. Als je een kleinere kart wilt spelen, wordt je gedwongen om een klein(er) personage te kiezen. Dat terwijl ik de grotere personages als Donkey Kong en Bowser leuker vind, maar dan krijg je een joekel van een wagen. Het enige voordeel van dit idee is dat je kunt kiezen tussen racen of gebruikmaken van items. Dit biedt een extra multiplayer-optie, wat niet slecht is uitgewerkt.

Graphics: Deze game bevat mooie en kleurrijke graphics. Niet alle parkoersen konden me evenveel boeien, maar er zitten wel een paar leuke tussen. Het probleem is echter dat ik bekend ben met het Mario-universum, waardoor de banen weinig verassingen kunnen bieden. De personages zelf zijn ditmaal in 3d, wat een verbetering is ten opzichte van Mario Kart 64.

Geluid: Het geluid past wel bij deze game. Meestal past de muziek goed bij welk level je speelt. De stemmetjes vind ik echter iets te eentonig.

Lange termijn: Naast de Grand Prix heb je nog nieuwe modi als Shine Runners en bommen naar elkaar werpen. Deze modi voegen eigenlijk niet bijster veel toe aan het concept. Verder is dit spel heel veel van hetzelfde. De single-player biedt naar mijn mening te weinig. De multiplayer verveelt minder snel, maar biedt helaas niet de optie om bots toe te voegen in de battle-mode.

Gameplay: **
Graphics: ***
Geluid: ***
Lange termijn: **

Eindoordeel: 2,5*

avatar van scrin
super vermakelijk spel!

speel dit spel geregeld met 3 vrienden. een dolle boel hoor! er word behoorlijk wat af gelachen.
kan absoluut niet zonder dit spel!

toch blijft de mario kart op de snes het beste. daar liggen natuurlijk ook de roots van mario kart.

de imposante banen, de vele karakters en de easy gameplay zorgen er bij mij voor dat dit spel *4 sterren krijgt.

een must voor de gezelligheidsgamer!

neo (crew)
De uitbreiding naar twee karakters in een karretje zorgt voor enorm leuke gameplay, maar het is juist deze toevoeging die ook een nadeel heeft. Dit probleem heeft betrekking op de besturing, want nu je immers stukken zwaarder bent is de besturing ook een stuk lastiger. Op veel plekken zal je echt moeten remmen of flink gas terugnemen, terwijl je bij dezelfde baan op de Wii versie (of een andere game) veel soepeler doorheen komt. Het gaat op lagere cc's nog wel redelijk, maar op 150cc is het een behoorlijke klus. Een bananenschil ontwijken is ineens een stuk lastiger. Het moment van afweging of je zult gaan afremmen of doorrijden (en een object net ontwijken, maar wel in de berm te belanden) is lastig. En zo schijnt er wel met iedere Mario Kart iets mis te zijn. In eerdere berichten spreekt men over de grote maten vangeluk bij het spelen van Double Dash, maar dit lijkt mij echter eerder van toepassing op Mario Kart Wii. Gelukkig wordt je bij Dash eens niet om de haverklap neergehaald. De nadruk bij Dash lijkt wat meer op het racen te liggen, maar komt tot nu toe niet helemaal tot zijn recht door de zware besturing. De banen die ook op de Wii versie voorkomen, zijn op de Cube echt een stuk leuker.

maxmus
Zeer tof spel om met zijn 4en te spelen op de gamecube.

avatar van Mega Man
neo schreef:

Dat viel mij inderdaad ook op ja bij de Wii-versie. Maar daarbij komt ook nog eens dat de wagentjes kleiner zijn in verhouding met de circuits in vergelijking met Double Dash. Daardoor lijken de banen wat breder en dus ook iets langer. Mijn voorkeur gaat dan uit naar de grote circuits die ik gewend was bij Mario Kart 64. En de Wii-versie doet het op dit vlak stukken beter dan bij Double Dash het geval was. Any way, ook de Cube-versie is naar mijn mening één van de betere Kart-racers.

avatar van solidKevin
Yihaaaa wat een game!! Racen maar!

joeri592
dit spel is zo super fantastisch, ik vind die top 10 echt vervelend, het is onmogelijk om je top 10 te maken, mensen van gamesmeter, kunnen jullie niet gewoon een top 20 maken ofzo want een top 10 maken vind ik zo verschikkelijk moeilijk, dit spel valt er nu echt net buiten!

Beeld: 4*
Geluid: 4*
Gameplay: 4*
Langetermijn: 5*

Eindbeoordeling: 4,25* (afgerond 4,5*)

avatar van Awake78
Meer dan 500 keer gespeeld en iedere keer weer anders. Uiteraard met vrienden. We mogen dan wel allemaal 30 zijn, met dit spel veranderden we massaal in 15-jarigen!
Ook vaak ruzies gehad, mensen die zich lieten kennen en niet tegen hun verlies konden wanneer ze vlak voor de meet een 'blauwe' op hun hoofd kregen etc etc. Zelfs de meiden deden wel eens mee (maar wonnen helaas nooit ).

avatar van Evil Eye
0,5
Vanwege negatieve reacties op mijn mening zal ik die hier niet geven, het aantal sterren zal voor zich spreken.

Wel zeg ik dat ik dit van alle mario kart games toch echt dé slechtste vind.

avatar van Princess Piranha
Ik vind Mario Kart Wii denk ik de minste. DD heeft erg leuke banen en wat meer snelheid voor mijn gevoel.

DK Mountain, Dino Jungle

Lachen toch, die short-cuts

avatar van Evil Eye
0,5
@P.P:

Ach weetje, ik houdt echt gewoon niet van dat twee personages op een kart concept. Een overkill aan mario personages doet gewoon pijn aan mijn ogen

@Awake78:

de enige leuke track in welke mario kart dan ook vind ik bowser castle!

avatar van Ruud007
Geweldige Mario Kart, helemaal grijs gedraaid, zowel in mijn GameCube en soms nu nog in mijn Wii. Het idee van 2 personages in een kart is subliem, het voegt zoveel nieuwe elementen in het spel toe, elk paar heeft zijn eigen special bommen. Misschien komt het in deze versie minder aan op racen en meer op geluk, de funfactor is nog steeds heel hoog.

avatar van Marcellussss
1,5
Minste Mario Kart die ik heb mogen spelen. Verveling speelde erg snel op. 1,5*

avatar van Leidenaar187
Evil Eye schreef:

Ach,die krijg ik ook al,moet je je niet aan storen,doe ik ook zeker niet.

ikbenzobang
Ja ik krijg ze ook al,stoor me er ook niet aan

avatar van gamelou
onwijs goed mario kart spel je bent er ook vet lang mee bezig en daar hou ik van.

Evil Eye schreef:

Wel zeg ik dat ik dit van alle mario kart games toch echt dé slechtste vind.

van mij zal je geen negatieve reactie krijgen ook al spuug je op die mario spellen. In mijn geval vond ik dit spel mega gevaarlijk (oftewel gaaf). Jou mening telt hier ook mee jongen.

avatar van youngtick
Ik heb niks verkeerds te melden over dit spel. Zowaar de single als de multiplayer zijn uitstekend. Het is wel wennen aan die besturing en de mirror mode kan zwaar vervelend zijn maar dat wilt niet zeggen dat hij matig is. 5 sterren op zijn best YEAH!!!!

Die Mirror Mode hoef je niet te doen natuurlijk

avatar van solidKevin
Echt wel krijg je de gouden wagen en King Boo .

De game was wel zo easy dat ik alles heel snel op alle klasses uitgespeeld had. Ook op 150 cc en ook de mirror mode.

avatar van solidKevin
Nou ik had best veel moeite met de 150 cc en de Mirror mode .

JVT
@P.P:

@Awake78:

de enige leuke track in welke mario kart dan ook vind ik bowser castle!

in ieder topic ga je zeggen hoe slecht je mario games wel niet vind! Waarom speel je dan nog mario games in godsnaam, op iedere mario game heb je punten gegeven dus die zul je normaal gezien gespeeld hebben ook. laat ze dan toch gewoon links liggen kerel

Ik hou helemaal niet van shooters en speel deze daarom logischerwijs ook niet... waarom games spelen die je slecht vind???

avatar van steffengamer
Ik vind dit verreweg de beste mariokart! die wii besturing vind ik niet optimaal werken! en twee mannetjes kiezen is altijd het leukst!

avatar van steffengamer
Marcellussss schreef:
Minste Mario Kart die ik heb mogen spelen. Verveling speelde erg snel op. 1,5*

waarschijnlijk omdat je geen vrienden hebt om mee te racen

wie vond de rainbow road een pain in the ass om te spelen van double dash

ikzelf niet helemaal maar als ervan af viel werd het langzamer wel frustrerend

youngtick schreef:
wie vond de rainbow road een pain in the ass om te spelen van double dash

ikzelf niet helemaal maar als ervan af viel werd het langzamer wel frustrerend

Ja ik vind het ook geweldig. Als je eraf valt is het inderdaad minder.

avatar van rockgamer
een zeer leuke mario kart, dit is de opvolger na mario kart 64, is het ze gelukt om een nóg beter deel te maken ?

dat niet, maar vooralsnog is dit een fantastisch deel ! ze proberen wat nieuws bij double dash, 2 personen in 1 auto, als ik eerlijk ben voegt het erg weinig toe, het is gewoon net als bij de andere mario karts rijden en items gooien, dat er nu iemand achterop zit die de items voor je vasthoud maakt het spel niet veel beter, ook zou je denken dat het erg leuk is om met een vriend van je in 1 auto te spelen, maar dat verveelt ook snel aangezien enkel het rijden leuk is en het items gooien snel gaat vervelen,

maargoed, het karten zelf gaat gewoon weer erg goed en lekker, alleen had ik wel het gevoel dat deze mario kart het sloomst was van allemaal, de auto's leken erg langzaam!

de graphics waren echt top voor die tijd, zelfs voor deze tijd zijn de graphics nog top, de levels waren goed en het leuke van deze mario kart was dat je veel kon vrijspelen, veel auto's en veel meer personages als in de eerdere delen, ook in dit deel heb ik weer uren gestoken, net zoals in elke mario kart !