Mario Kart: Double Dash!! (2003)

Nintendo GameCube

Ontwikkeld door Nintendo

Mario Kart: Double Dash!! is het vierde deel in de Mario Kart-serie. Het spel bracht tal van veranderingen met zich mee: men zit nu met twee personen in één kart en er zijn extra modi.

Naast Mario Kart 64 verbleekt 'ie toch wel een beetje, vind ik. (Maar misschien is dat ook niet helemaal eerlijk, want MK64 is een enorm jeugdsentiment.) De banen zijn best leuk, maar niet zo heel erg bijzonder. Ik vond 't ook irritant dat elk personage haar eigen speciale aanval had - drie schildjes, een bom. En dan was er de Battle Mode, waar ik me op Mario Kart 64 uren mee heb kunnen vermaken, die ik hier niet zo heel erg veel aanvond.
Toch nog altijd geen bijzonder slecht spel of zo: 3,5*

Relax
Niet zo leuk als deel 1.. 3,5*

Muffinhead
ik vond deze erg goed, vooral de mogenlijkheid om nu een extra item te bewaren was erg handig.

Deze is heel leuk samen met wat vrienden, in je eentje verveeld het vrij snel.

Zeker als je een Gamecube met 4 controllers hebt (ik heb er 3). Maar Multiplayer is vaak vele malen leuker bij een spel dan de Single Mode. Maar die kan ook wel weer wat hebben. Kan niet wachten op Mario Kart Wii (voorlopige naam) als ik een Wii ga kopen komt dat spel samen met Brawl zeker in mijn Game-kastje!

leuk om met ze allen te doen 4 sterren

mausland schreef:
leuk om met ze allen te doen 4 sterren

Met z'n vieren is het erg leuk maar met zijn tweeen is ook leuk, nummer 1 van de Mario Kart Games naar mijn mening al hoewel er nog wel een toppertje aankomt (Mario Kart Wii).

Oké, ik heb hier nu een aantal uurtjes inzitten, de 50cc en 100cc zijn helemaal klaar, en het is toch niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Toegegeven, de verschillende banen krijgen een ruime voldoende. Er is voldoende afwisseling en de levels zijn best origineel, vooral in de Special Cup. Je hebt behoorlijk wat wapens tot je beschikking, waarvan sommigen erg leuk zijn (Bowser bal, damn). Ook is het gegeven dat je steeds meer auto's en rijders kan unlocken erg leuk, net als het feit dat elke auto andere stats heeft voor snelheid, acceleratie etc. Ook heeft elke berijder zo zijn eigen kwaliteiten, denk aan power-ups! Ook het gegeven dat je met zijn tweeen een voertuig berijdt, van bestuurder kan wisselen en je dus ook in 2-player één voertuig kan berijden is vernieuwend en erg geestig. Ook is de uitslag van de race eens niet vooraf al bepaald, jippie!

Dit deel komt op een ander vlak echter ernstig tekort in vergelijk met zijn voorgangers Mario Kart 64 en met name Super Mario Kart. Je hebt gewoon verdomd weinig invloed op de uitslag. Als je nou 1e of 8e wordt ligt aan de anderen. Dit Mario Kart-deel is 15% skill en 85% luck. Je tegenstanders gebruiken gewoon té veel aanvallen. Iedereen schiet maar en schiet maar, het is echt way overdone in deze game. Als je wint heb je prima gereden, maar vooral ook geluk gehad dat je eens niet door alles en iedereen werd afgeknald.

De battle mode, oh zo ontieglijk leuk in Super Mario Kart, schiet in Mario Kart: Double Dash!! echt hopeloos tekort. Mario Kart is voor mij een multiplayer game (zelfs Super Mario Kart is geweldig saai in je uppie) en de makers hadden wat meer aandacht aan deze functie moeten besteden.

Is de game dan een en al kut met peren? Nee, in de eerste alinea staan al wat puntjes waarom dat niet zo is. Daarnaast blijft het toch de oude Mario Kart-formule die het hem doet. Racen behoor je multiplayer doen en dat is gewoon lachen, gieren, brullen. Wanneer ik dit met anderen speel hoor je enkel in hoog tempo "Ah nee!", "Kut!", "Fuck", "Aaargh" en allerlei andere geergerde kreten, maar bovenal ben je aan het lachen om al het leed dat jou, of vooral de ander, overkomt. Wat dat betreft nog steeds een behoorlijke voldoende voor de funfactor, maar het komt gewoon te kort in vergelijking met zijn illustere voorgangers. Er had veel meer in deze leuke game gezeten.

>3.5*

Ps: De liedjes aan het einde van de race zijn dit maal nog irritanter dan gebruikelijk: meefluiten gegarandeerd!

Inderdaad geef ik je gelijk dat de liedjes wat irri zijn, gewoon TE vrolijk en als het dan niet lukt dan word je nog bozer! Speel zelf nooit de Battle Modus omdat ik het racen gewoon te leuk vind. De Ster Cup is erg leuk maar de Special Cup blijft het gaafst zoals je al formuleerde Goodfella.

Dat is ook mijn grootste kritiek op deze game. Teveel hangt af van de wapens. Je kan 2,5 rondje aan kop rijden maar dan alsnog 5e worden door een bombardement van wapens, met dat irritante ''nummer 1 schild'' voorop...

Neemt niet weg dat de game fun fun fun is.

Dat is inderdaad erg matig, maar als je het inderdaad met z'n alle speelt (met 4 mensen) is de Game fun zeker wel nog aanwezig.

avatar van Bart Tönjann
Manny Calavera schreef:

Neemt niet weg dat de game fun fun fun is.

Dat vind ik ook jammer. Daardoor zijn dit soort race spellen meer gebasseerd op geluk in plaats van of je goed bent of niet. Maar zulk soort dingen zijn wel grappig voor degene die de hele tijd op verliezen stond en dan ineens wint.

Bart Tönjann schreef:

Maar als je zo goed bent dan loop je meestal toch wel een stuk voorop, waardoor het niet uit maakt als je een schildje tegen krijgt.

Zodra er te veel schilden blijven komen, dan begint het behoorlijk irritant te worden idd.

Nou, denk eens aan Baby Park...die 7 banen race...wordt je daar 1x flink getroffen op het eind, dan halen heel wat lui je in. Het is sowieso frustrerend, maarja zonder wapens geen Mario Kart he.

Manny Calavera schreef:
Nou, denk eens aan Baby Park

Ja maar daar noem je dan ook even een aparte baan

Met dino dino jungle en met Rainbow Road kan je een behoorlijke voorsprong maken. Als je met z'n tweeen tegen elkaar speelt word de één héééél erg voorgetrokken.

Goodfella_90 schreef:

Speelde het vandaag met mijn broers. Dus heb al die kreten nog al vaak langs horen komen!

Heb het deze week met een groep heel veel gespeeld en na al die jaren blijft het dikke fun! Jammer dat ik veel te goed voor hen was, reed steeds na 1 rondje al ruim en kop en gaf het nooit meer weg. Dat is saai. Multiplayer met de bommel, ster en balonnen is trouwens wel erg saai.

avatar van equalizersound
hij is wel leuk maar ik vond hem niet zo leuk ik weet niet wat het was maar ik vond deze (na de gba versie die gewoon *** was) de minste uit de serie

avatar van Sjonnieee
Prachtig spel! Heb er veel van genoten (nu nog steeds soms) zeker een 4*.

avatar van 7higer7
leuk concept .. met zn tweeen in een wagen
de keuzes uit chars was ook zeer uitgebreid
maar miss omdat het niej mijn game smaak is .. vond ik het best snel vervelen 3 *

Sjonnieee schreef:
Prachtig spel! Heb er veel van genoten (nu nog steeds soms) zeker een 4*.

Nu nog steeds is voor mij de perfecte zin.
Want na zoveel uurtjes erop te hebben gezeten (op de Cube) blijft die toch echt wel één van de beste Games daarop. Echt geweldig, die parcouren zijn ook geweldig en de muziek is ook erg leuk. Vooral die je hoort tijdens: Bowsers's Castle en Rainbow Road zijn erg leuk! Een Top Spel! Hopelijk is Mario Kart Wii ongeveer net zo goed, want dan zit het zeker wel goed!

avatar van Car-freak
erg leuke game dit was mijn eerste op de gamecube en zekker niet de slechste alleen somige dingen kloppen niet helemaal

Zoals?

avatar van Car-freak
ik zeg zkkr niet de slechste wat bedoel je john???

Muffinhead
Car-freak schreef:
ik zeg zkkr niet de slechste wat bedoel je john???

je zegt dat sommige dingen niet kloppen, lijkt me logisch dat ie dat bedoelt.

avatar van Car-freak
oww dat bedoel je ik bedoel dat soms rij jij mijlen ver achter en dan ben je er opeens weer bij ook bij rainbow ride is er een plek als je in de ruimte valt ben je opeens weer op de baan een stuk verder dat bedoel ik

sorry hoor muffinhead

Misschien schreef ik het een beetje onduidelijk, en dat snapte Car-freak niet.

maak niet uit

avatar van wiiplayer
1,5
Kvond dit eigenlijk juist een meer geflopt spel.
Het was een ontzettend normaal racespel.
Kun je beter crash bandicoot race spel doen.