Mario Kart: Double Dash!! (2003)

Nintendo GameCube
Racing

Ontwikkeld door Nintendo

Mario Kart: Double Dash!! is het vierde deel in de Mario Kart-serie. Het spel bracht tal van veranderingen met zich mee: men zit nu met twee personen in één kart en er zijn extra modi.

avatar van JohnWilliams
steffengamer schreef:
Ik vind dit verreweg de beste mariokart! die wii besturing vind ik niet optimaal werken! en twee mannetjes kiezen is altijd het leukst!

Deze Mario Kart kan ook makkelijk met 4 mensen, erg leuk om te doen!

Het principe is uiterst simpel, de gameplay verslavend. De tracks zijn ook leuk, evenals de power ups. Deze game is een must have voor iedereen. Zowel de die hards als de newbies kunnen die spelen. Vooral de multyplayer is geweldig.

avatar van Cassevis
Voor een paar dagen mogen lenen.
Gelijk al veel mee vermaakt.
Leuke tracks. En extra lol met z'n tweeën in één kart.
Verder ook de eerste keer dat ik me met battle-mode heb kunnen vermaken. (Met bob-omb battle nameljk)
Van alle mario karts die ik gespeeld heb de leukste.

avatar van Dragonslayer
Dit was best een leuke mario kart. De banen waren veel mooier en uitdagender dan die van mario kart 64. Alleen met de balans ben ik niet zo tevreden. Valt me toch op dat bij deze toch veel meer geluk komt bijkijken. Vooral de singleplayer op 150cc lijkt hierdoor soms onmogelijk. Na 10 seconden 1e staan wordt je wel weer door iets geraakt. Die blauwe schilden hadden er niet zoveel in moeten zitten, in mk64 kreeg je die haast nooit.

avatar van 3bdelilah
Ik heb deze game jammer genoeg nooit gespeeld, maar met z´n tweetjes in één autootje lijkt me leuker dan in je eentje. We hebben, naast een PS3, ook een Wii thuis met Mario Kart Wii waar mijn zusjes vaak op spelen maar die vind ik bijna precies hetzelfde als Mario Kart 64. Dat 2-in-1-kart hadden ze wat mij betreft beter erin kunnen laten, zodat je in het begin kunt kiezen of je alleen wilt of met z´n tweetjes.

avatar van 3bdelilah
Oké. Ik heb ´m nu al een jaartje thuis liggen en ik weet niet helemaal wat ik ervan moet vinden. Iets wat ik eerst als een voordeel zag (met z'n tweeën in één kart), ben ik toch meer over gaan twijfelen. Want de tweede player doet niks op het gooien van die extra item na. In je eentje spelen heeft soms dan weer wel net dat gevoel van strategisch denken (voor zover mogelijk in een Mario Kart spel, haha), maar dat valt mee.

Daarnaast vind ik dat de game hier echt te vergevend is, na een val ben je binnen twee seconden weer op topsnelheid. Iets wat bij o.a. MK Wii enz. veel langer duurt. Dan ervaar je die, klinkt gek om te zeggen, frustratie niet en dat haalt juist een groot deel van de charme weg uit dit soort spellen die je juist speelt om anderen te frustreren. Niet verwacht dat ik dit zou zeggen, maar ik vind MK Wii beter. Alhoewel ik wel vind dat ze op z'n minst die optie van twee-in-eén erin hadden moeten houden.

avatar van Mitchel
Goede MK game: de toevoeging van 2 characters op één auto is natuurlijk erg leuk bedacht, ook de levels zijn erg vermakelijk.

4 sterren!